Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει να λύσει το Υ......ΔΕ προκειμένου να βάλει σε εφαρμογή το εγκληματικό του σχέδιο για τον Υμηττό και τη ζωή μας στο λεκανοπέδο θεωρεί ότι είναι το οικονομικό, γιατί τον "περιβαλλοντικό σκόπελο" σκέφτεται να τον ξεπεράσει με το νέο Π.Δ. που ετοιμάζει. Σε περίοδο ύφεσης ούτε το δημόσιο αλλά ούτε και το ιδιωτικό κεφάλαιο φαίνεται διατεθειμένο να επενδύσει σε ένα τόσο ακριβό έργο (οι νέες εκτιμήσεις το εκτοξεύουν σε 1,5 δις ευρώ).
Ως λύση λοιπόν φαίνεται να σκέφτεται το επιτελείο του Υ....ΔΕ. την χρηματοδότηση τέτοιων έργων μέσω τιτλοποίησης (έκδοσης ομολόγων) των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού με την επιστροφή της στο Δημόσιο, εφόσον όπως οι όροι της σύμβασης προβλέπουν κάτι τέτοιο είναι δυνατό να συμβεί αν επιτευχθούν οι οικονομικοί στόχοι του έργου. Και κάτι τέτοιο έχει ήδη συμβεί.
Από το σημερινό άρθρο του capital.gr:
"Ήδη αποτελεί κοινό μυστικό πως τα έσοδα της Αττικής Οδού
είναι πολλαπλάσια αυτών που είχαν αρχικά εκτιμηθεί .......
τα έσοδα της οποίας πέρυσι προσέγγισαν τα 255 εκατ. ευρώ."
Με απλά λόγια το Δημόσιο παίρνει πίσω την Αττική Οδό, που έχει ήδη πλουτίσει αλλά και υπερκορεστεί, και με τα χρήματα της τιτλοποίησης χρηματοδοτεί - κατ΄ελάχιστον βέβαια - τα έργα της επέκτασης του μετρό και εν μέρει ίσως και την επέκταση της Αττικής Οδού. Και ακριβώς επειδή η συμμετοχή του Δημοσίου θα είναι η ελάχιστη δυνατή, ή τα διόδια θα είναι ιδιαιτέρως τσουχτερά ή η παραχώρηση θα είναι μεγαλύτερης διάρκειας (ή ίσως και τα δύο).
"...με δεδομένο ότι έχουν στενέψει και για τους μεγάλους εργολάβους τα περιθώρια άντλησης των τεράστιων χρηματοδοτήσεων που απαιτούνται για ένα τέτοιο έργο."
Για το ποιος πραγματικά έχει ήδη ωφεληθεί και ποιος θα (επ)ωφεληθεί από τους νέους δρόμους εκτός από τα παραπάνω διαβάστε και παλαιότερη ανάρτησή μας.
* Προτείνουμε στο Υ.......ΔΕ και τους φανερούς ή αφανείς συμμάχους του να συνυπολογίσουν στα "εμπόδια" και τους κατοίκους της Αττικής που θα αντισταθούν με κάθε δύναμη και τρόπο στα σχέδιά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου