...Με αφορμή και το ανοιχτό δημοτικό συμβούλιο Καισαριανής
Για άλλη μια φορά, διαπιστώσαμε την εμμονή της δημοτικής αρχής Καισαριανής και αρκετών από τους συμβούλους της αντιπολίτευσης να μην θέλουν να δουν, να θίξουν και -πολύ περισσότερο- να θέσουν ως στόχο πάλης των κατοίκων τη μη κατασκευή των Νέων Αυτοκινητόδρομων Αττικής, που θα δώσουν τη χαριστική βολή στον Υμηττό και θα τον καταστήσουν παρελθόν.
Για άλλη μια φορά, δυστυχώς, επαληθευτήκαμε. Όταν τον Ιούνιο του 2008 πραγματοποιούσαμε συγκέντρωση στο Σακέτα και πορεία στον Καρέα καταγγέλλοντας τους νέους εμπρησμούς, ταυτόχρονα ενημερώναμε –και με φυλλάδια- ότι επίκειται η επισημοποίηση της καταστροφής του Υμηττού με την ανακήρυξή του σε “εθνικό πάρκο” και μάλιστα την ώρα που πολλοί, μεταξύ των οποίων και παρατάξεις της αντιπολίτευσης στο Βύρωνα συζητούσαν (τι;;;) με τη δημοτική αρχή για τα εθνικά πάρκα.
Να τα, λοιπόν, τα “πάρκα”! Το νέο σχέδιο π.δ. ανακηρύσσει τον Υμηττό σε πάρκο και καταργεί το δασικό του χαρακτήρα με πολύ συγκεκριμένο και επιθετικό τρόπο: Ασφυκτικός περιορισμός της ζώνης Α απόλυτης προστασίας, οικοδόμηση σχεδόν παντού, άλωση του Υμηττού από χρήσεις δήθεν κοινωφελείς (που στη συνέχεια θα καταλήξουν κερδοφόρες και εμπορευματοποιημένες) και από τσιμεντοποιημένους χώρους, πάρκα κεραιών, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αθλητικά κέντρα, νεκροταφεία, εγκαταστάσεις ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, χώροι μεταφόρτωσης απορριμμάτων, στρατόπεδα, λατομεία, εκκλησίες, αναψυκτήρια, ταβέρνες κ.λπ.)
Διαβάζοντας το τερατούργημα που σχεδιάζουν νιώθεις σαν να διαβάζεις τον επικήδειο του βουνού που τον έγραψαν οι ίδιοι οι θύτες του. Βλέποντας το χάρτη των νέων αυτοκινητόδρομων νιώθεις να φυλακίζεσαι και να αλυσοδένεσαι από τους αυτοκινητόδρομους. Τα real estate στήνουν τρελό γλέντι και οι κατασκευαστές τρίβουν τα χέρια τους.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου π.δ. ακολούθησε (17/2/09) η συνέντευξη του Σουφλιά για τη δημοπράτηση, το Μάιο του 2009, των Νέων Αυτοκινητόδρομων. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι δημοτικές αρχές το περισσότερο που κάνουν είναι να λένε πως αντιτίθενται στο π.δ. χωρίς να κάνουν κανένα λόγο για τους δρόμους ή - στη χειρότερη περίπτωση - συμφωνούν με τους δρόμους ή και σιωπούν ένοχα. Κάνουν, τάχα, πως δεν έχουν ενημερωθεί, τη στιγμή που το πράγμα βοά.
Όμως, ξέρουν πολύ καλά -όπως το ξέρουμε κι εμείς- ότι το να λες ότι αντιδράς στο π.δ. δεν κοστίζει και πολύ αν δεν αντιδράσεις στην πράξη, αν δεν κινητοποιηθείς για να αποτρέψεις την εφαρμογή της πρώτης πράξης του προεδρικού διατάγματος που είναι -τι άλλο- οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι.
Εμείς ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα απολύτως! Είτε γιατί περιμένουν να επιδοθούν με όρεξη σε «κοινωφελείς χρήσεις», είτε γιατί η συμπόρευσή τους με τη λογική της υποταγής στα σχέδια της κυβέρνησης, του ΥΠΕΧΩΔΕ και των κατασκευαστικών συμφερόντων είναι το ψωμί και το τυρί τους. Σίγουρα πάντως, επειδή τόσα χρόνια τώρα έχουν ανεχθεί τη μεθοδευόμενη καταστροφή του βουνού. Επειδή έχουν βολευτεί με το υπάρχον νομικό πλαίσιο, που κατάφερε μέσα σε 30 χρόνια να κάνει τέτοια ζημιά στον Υμηττό που δεν είχε γίνει από την αρχαιότητα. Επειδή πιστεύουν πως κοινή ωφέλεια είναι να συμπράττουν με τους ιδιώτες (ΣΔΙΤ) για να λειτουργούν σε όφελος των επιχειρηματιών. Και σίγουρα επειδή δεν εκφράζουν την αγωνία, το μόχθο και τον αγώνα των κατοίκων και δημοτών, δεν στηρίζονται σ' αυτούς και δεν τους υποστηρίζουν.
Εμείς λέμε ότι οι δρόμοι αυτοί εξυπηρετούν την αγοραία ανάπτυξη της κερδοφορίας κάποιων και δεν εξυπηρετούν τις συγκοινωνιακές ανάγκες των κατοίκων. Πολύ, δε, περισσότερο που στο Βύρωνα και στον Καρέα θα δημιουργήσουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα παρά την υποσχόμενη υπογειοποίησή τους, γιατί το τσιμέντο, οι κόμβοι, η οικοδόμηση γύρω από αυτούς στην νέα Β1 ζώνη θα είναι ασφυκτική. Όπως δεν έλυσε το πρόβλημα, που το ίδιο το κράτος δημιούργησε, η υπερκερδοφόρα - σε βάρος μας - Αττική Οδός. Οι σοβαρότατες επιπτώσεις του έργου αυτού δεν αναιρούνται με τις υπογειοποιήσεις, αλλά συγκεντρώνονται πολλαπλάσιες σε συγκεκριμένα σημεία του (πχ καυσαέρια, ηχορύπανση και κυκλοφορία στις εισόδους π.χ. κόμβος Σακέτα). Γνωρίζουμε ότι η ζωή μας θα γίνει χειρότερη!
Εμείς, που μας ανήκει ο Υμηττός, τι θα κάνουμε; Θα μείνουμε να βλέπουμε να μας στερούν τον αέρα που αναπνέουμε και να μας ποτίζουν τον καρκίνο του καυσαερίου και των κεραιών; Θα πληρώνουμε εισιτήρια για τα πανάκριβα διόδια των ιδιωτικών αυτοκινητόδρομων; Θα πηγαίνουμε τα παιδιά μας να βλέπουν αφίσες πουλιών που θα 'χουν βγάλει οι “μη” κυβερνητικές οργανώσεις -γιατί πουλιά δεν θα υπάρχουν πια; Ή θα ψάχνουμε στην τσέπη μας κανένα ευρώ για να πιούμε τον πανάκριβο καφέ στα αναψυκτήρια με θέα την πεθαμένη πια πόλη, πληρώνοντας για το κάθε μας βήμα, για την κάθε μας αναπνοή;
Εμείς λέμε ΟΧΙ και ξέρουμε ότι και ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ του Βύρωνα, του Καρέα αλλά και του λεκανοπεδίου λένε, επίσης, ΟΧΙ !
Εμείς ξέρουμε ότι πάνω από το τσιμέντο δεν φυτρώνει δάσος!
Εμείς λέμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει η καταστροφή και η καταπάτηση κάθε ελεύθερου χώρου και του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν πρέπει να αφήσουμε ο φυσικός πλούτος, το περιβάλλον, οι ελεύθεροι χώροι να θυσιάζονται σύμφωνα με τις επιταγές ενός μοντέλου υποτιθέμενης ανάπτυξης που ταυτίζεται με την εκμετάλλευση του ανθρώπου, με την καταστροφή του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος, με την καταστολή του δικαιώματός μας στην ίδια τη ζωή μας, σε πόλεις ανθρώπινες και όχι σε πόλεις αγοραίου πολιτισμού, τσιμέντου και κέρδους.
Εμείς λέμε ότι η μόνη αληθινή κοινή ωφέλεια είναι οι ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ! Απέναντι στο ζοφερό αυτό τοπίο που ετοιμάζεται για την πόλη μας, ευτυχώς υπάρχει και κόσμος που δεν υποτάσσεται, που δεν το βάζει κάτω. Στην περιοχή μας ήδη έχουν συλλεχθεί πάνω από 400 υπογραφές και στόχος μας είναι οι χιλιάδες. Σε όλους τους δήμους του Υμηττού έχουν συγκροτηθεί ή παίρνονται πρωτοβουλίες για τη συγκρότηση επιτροπών κατοίκων και μεγάλες κινητοποιήσεις ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα.
Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα βρίσκεται πια σε μόνιμη συνεργασία και συντονισμό με τις κινήσεις αυτές, αλλά και με κινήσεις κατοίκων απ’ όλη την Ελλάδα που στέκονται αλληλέγγυοι στον αγώνα μας. Η μόνη λύση είναι να βγούμε όλοι εμείς μαζικά μπροστά και να προχωρήσουμε σε ό,τι μορφές πάλης απαιτούνται για να νικήσουμε. Να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους οι κάτοικοι.
Εμείς λέμε:
- κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό, υπόγειος ή επίγειος, με κόμβους και σήραγγες. Δημόσια, δωρεάν, γρήγορα και αξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ολοκληρωμένα δίκτυα πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων για την κάλυψη των αναγκών μας.
- απόσυρση του σχεδίου τροποποίησης του διατάγματος προστασίας του Υμηττού. Απόλυτη προστασία από τα όρια του σημερινού σχεδίου πόλης μέχρι την κορυφή του. Απομάκρυνση όλων των εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο βουνό και δεν σχετίζονται με το δασικό του χαρακτήρα (ΚΥΤ, κεραίες, χώροι μεταφόρτωσης απορριμμάτων, στρατόπεδα, λατομεία, βενζινάδικα) και άμεση αποκατάσταση του φυσικού τοπίου.
- κάτω τα χέρια από τους ελεύθερους χώρους και το βουνό. Καμία επέκταση της πόλης – καμία περαιτέρω οικοδόμηση και εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων.
- περιφρούρηση, πυροπροστασία και δενδροφύτευση του βουνού
- ο αγώνας στα χέρια των κατοίκων με συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ - Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ
Την Τρίτη 17/2 πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Καισαριανής ανοιχτό δημοτικό συμβούλιο-λαϊκή συνέλευση για το νέο σχέδιο προεδρικού διατάγματος (π.δ.) λεηλασίας του Υμηττού που ανακοινώθηκε την 21/1/09. Στη συνέλευση παρευρεθήκαμε και παρεμβήκαμε ως Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα. Δεν παρευρέθηκε κανένας εκπρόσωπος όμορης δημοτικής αρχής, αν και προσκλήθηκαν, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Καισαριανής κ. Τζόκας.
Για άλλη μια φορά, διαπιστώσαμε την εμμονή της δημοτικής αρχής Καισαριανής και αρκετών από τους συμβούλους της αντιπολίτευσης να μην θέλουν να δουν, να θίξουν και -πολύ περισσότερο- να θέσουν ως στόχο πάλης των κατοίκων τη μη κατασκευή των Νέων Αυτοκινητόδρομων Αττικής, που θα δώσουν τη χαριστική βολή στον Υμηττό και θα τον καταστήσουν παρελθόν.
Για άλλη μια φορά, δυστυχώς, επαληθευτήκαμε. Όταν τον Ιούνιο του 2008 πραγματοποιούσαμε συγκέντρωση στο Σακέτα και πορεία στον Καρέα καταγγέλλοντας τους νέους εμπρησμούς, ταυτόχρονα ενημερώναμε –και με φυλλάδια- ότι επίκειται η επισημοποίηση της καταστροφής του Υμηττού με την ανακήρυξή του σε “εθνικό πάρκο” και μάλιστα την ώρα που πολλοί, μεταξύ των οποίων και παρατάξεις της αντιπολίτευσης στο Βύρωνα συζητούσαν (τι;;;) με τη δημοτική αρχή για τα εθνικά πάρκα.
Να τα, λοιπόν, τα “πάρκα”! Το νέο σχέδιο π.δ. ανακηρύσσει τον Υμηττό σε πάρκο και καταργεί το δασικό του χαρακτήρα με πολύ συγκεκριμένο και επιθετικό τρόπο: Ασφυκτικός περιορισμός της ζώνης Α απόλυτης προστασίας, οικοδόμηση σχεδόν παντού, άλωση του Υμηττού από χρήσεις δήθεν κοινωφελείς (που στη συνέχεια θα καταλήξουν κερδοφόρες και εμπορευματοποιημένες) και από τσιμεντοποιημένους χώρους, πάρκα κεραιών, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αθλητικά κέντρα, νεκροταφεία, εγκαταστάσεις ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, χώροι μεταφόρτωσης απορριμμάτων, στρατόπεδα, λατομεία, εκκλησίες, αναψυκτήρια, ταβέρνες κ.λπ.)
Διαβάζοντας το τερατούργημα που σχεδιάζουν νιώθεις σαν να διαβάζεις τον επικήδειο του βουνού που τον έγραψαν οι ίδιοι οι θύτες του. Βλέποντας το χάρτη των νέων αυτοκινητόδρομων νιώθεις να φυλακίζεσαι και να αλυσοδένεσαι από τους αυτοκινητόδρομους. Τα real estate στήνουν τρελό γλέντι και οι κατασκευαστές τρίβουν τα χέρια τους.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου π.δ. ακολούθησε (17/2/09) η συνέντευξη του Σουφλιά για τη δημοπράτηση, το Μάιο του 2009, των Νέων Αυτοκινητόδρομων. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι δημοτικές αρχές το περισσότερο που κάνουν είναι να λένε πως αντιτίθενται στο π.δ. χωρίς να κάνουν κανένα λόγο για τους δρόμους ή - στη χειρότερη περίπτωση - συμφωνούν με τους δρόμους ή και σιωπούν ένοχα. Κάνουν, τάχα, πως δεν έχουν ενημερωθεί, τη στιγμή που το πράγμα βοά.
Όμως, ξέρουν πολύ καλά -όπως το ξέρουμε κι εμείς- ότι το να λες ότι αντιδράς στο π.δ. δεν κοστίζει και πολύ αν δεν αντιδράσεις στην πράξη, αν δεν κινητοποιηθείς για να αποτρέψεις την εφαρμογή της πρώτης πράξης του προεδρικού διατάγματος που είναι -τι άλλο- οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι.
Εμείς ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα απολύτως! Είτε γιατί περιμένουν να επιδοθούν με όρεξη σε «κοινωφελείς χρήσεις», είτε γιατί η συμπόρευσή τους με τη λογική της υποταγής στα σχέδια της κυβέρνησης, του ΥΠΕΧΩΔΕ και των κατασκευαστικών συμφερόντων είναι το ψωμί και το τυρί τους. Σίγουρα πάντως, επειδή τόσα χρόνια τώρα έχουν ανεχθεί τη μεθοδευόμενη καταστροφή του βουνού. Επειδή έχουν βολευτεί με το υπάρχον νομικό πλαίσιο, που κατάφερε μέσα σε 30 χρόνια να κάνει τέτοια ζημιά στον Υμηττό που δεν είχε γίνει από την αρχαιότητα. Επειδή πιστεύουν πως κοινή ωφέλεια είναι να συμπράττουν με τους ιδιώτες (ΣΔΙΤ) για να λειτουργούν σε όφελος των επιχειρηματιών. Και σίγουρα επειδή δεν εκφράζουν την αγωνία, το μόχθο και τον αγώνα των κατοίκων και δημοτών, δεν στηρίζονται σ' αυτούς και δεν τους υποστηρίζουν.
Εμείς λέμε ότι οι δρόμοι αυτοί εξυπηρετούν την αγοραία ανάπτυξη της κερδοφορίας κάποιων και δεν εξυπηρετούν τις συγκοινωνιακές ανάγκες των κατοίκων. Πολύ, δε, περισσότερο που στο Βύρωνα και στον Καρέα θα δημιουργήσουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα παρά την υποσχόμενη υπογειοποίησή τους, γιατί το τσιμέντο, οι κόμβοι, η οικοδόμηση γύρω από αυτούς στην νέα Β1 ζώνη θα είναι ασφυκτική. Όπως δεν έλυσε το πρόβλημα, που το ίδιο το κράτος δημιούργησε, η υπερκερδοφόρα - σε βάρος μας - Αττική Οδός. Οι σοβαρότατες επιπτώσεις του έργου αυτού δεν αναιρούνται με τις υπογειοποιήσεις, αλλά συγκεντρώνονται πολλαπλάσιες σε συγκεκριμένα σημεία του (πχ καυσαέρια, ηχορύπανση και κυκλοφορία στις εισόδους π.χ. κόμβος Σακέτα). Γνωρίζουμε ότι η ζωή μας θα γίνει χειρότερη!
Εμείς, που μας ανήκει ο Υμηττός, τι θα κάνουμε; Θα μείνουμε να βλέπουμε να μας στερούν τον αέρα που αναπνέουμε και να μας ποτίζουν τον καρκίνο του καυσαερίου και των κεραιών; Θα πληρώνουμε εισιτήρια για τα πανάκριβα διόδια των ιδιωτικών αυτοκινητόδρομων; Θα πηγαίνουμε τα παιδιά μας να βλέπουν αφίσες πουλιών που θα 'χουν βγάλει οι “μη” κυβερνητικές οργανώσεις -γιατί πουλιά δεν θα υπάρχουν πια; Ή θα ψάχνουμε στην τσέπη μας κανένα ευρώ για να πιούμε τον πανάκριβο καφέ στα αναψυκτήρια με θέα την πεθαμένη πια πόλη, πληρώνοντας για το κάθε μας βήμα, για την κάθε μας αναπνοή;
Εμείς λέμε ΟΧΙ και ξέρουμε ότι και ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ του Βύρωνα, του Καρέα αλλά και του λεκανοπεδίου λένε, επίσης, ΟΧΙ !
Εμείς ξέρουμε ότι πάνω από το τσιμέντο δεν φυτρώνει δάσος!
Εμείς λέμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει η καταστροφή και η καταπάτηση κάθε ελεύθερου χώρου και του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν πρέπει να αφήσουμε ο φυσικός πλούτος, το περιβάλλον, οι ελεύθεροι χώροι να θυσιάζονται σύμφωνα με τις επιταγές ενός μοντέλου υποτιθέμενης ανάπτυξης που ταυτίζεται με την εκμετάλλευση του ανθρώπου, με την καταστροφή του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος, με την καταστολή του δικαιώματός μας στην ίδια τη ζωή μας, σε πόλεις ανθρώπινες και όχι σε πόλεις αγοραίου πολιτισμού, τσιμέντου και κέρδους.
Εμείς λέμε ότι η μόνη αληθινή κοινή ωφέλεια είναι οι ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ! Απέναντι στο ζοφερό αυτό τοπίο που ετοιμάζεται για την πόλη μας, ευτυχώς υπάρχει και κόσμος που δεν υποτάσσεται, που δεν το βάζει κάτω. Στην περιοχή μας ήδη έχουν συλλεχθεί πάνω από 400 υπογραφές και στόχος μας είναι οι χιλιάδες. Σε όλους τους δήμους του Υμηττού έχουν συγκροτηθεί ή παίρνονται πρωτοβουλίες για τη συγκρότηση επιτροπών κατοίκων και μεγάλες κινητοποιήσεις ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα.
Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα βρίσκεται πια σε μόνιμη συνεργασία και συντονισμό με τις κινήσεις αυτές, αλλά και με κινήσεις κατοίκων απ’ όλη την Ελλάδα που στέκονται αλληλέγγυοι στον αγώνα μας. Η μόνη λύση είναι να βγούμε όλοι εμείς μαζικά μπροστά και να προχωρήσουμε σε ό,τι μορφές πάλης απαιτούνται για να νικήσουμε. Να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους οι κάτοικοι.
Εμείς λέμε:
- κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό, υπόγειος ή επίγειος, με κόμβους και σήραγγες. Δημόσια, δωρεάν, γρήγορα και αξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ολοκληρωμένα δίκτυα πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων για την κάλυψη των αναγκών μας.
- απόσυρση του σχεδίου τροποποίησης του διατάγματος προστασίας του Υμηττού. Απόλυτη προστασία από τα όρια του σημερινού σχεδίου πόλης μέχρι την κορυφή του. Απομάκρυνση όλων των εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο βουνό και δεν σχετίζονται με το δασικό του χαρακτήρα (ΚΥΤ, κεραίες, χώροι μεταφόρτωσης απορριμμάτων, στρατόπεδα, λατομεία, βενζινάδικα) και άμεση αποκατάσταση του φυσικού τοπίου.
- κάτω τα χέρια από τους ελεύθερους χώρους και το βουνό. Καμία επέκταση της πόλης – καμία περαιτέρω οικοδόμηση και εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων.
- περιφρούρηση, πυροπροστασία και δενδροφύτευση του βουνού
- ο αγώνας στα χέρια των κατοίκων με συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα
Καλούμε, λοιπόν, κάθε κάτοικο που επιθυμεί να ενημερωθεί και να αντισταθεί με όραμα μια άλλη πόλη, για μια πιο ελεύθερη ζωή, να επικοινωνήσει μαζί μας και να ενώσει τις αγωνίες και τις δυνάμεις του με τις δικές μας.
Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα
Φλεβάρης 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου