Επειδή είναι και ενδιαφέρον και επίκαιρο το αναδημοσιεύουμε αυτούσιο:
«Μετά τα δημοσιεύματα της «Ε» [18/2/09] για τις «σήραγγες» του Σουφλιά είναι σωστό να γίνουν γνωστά τα παρακάτω:
Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ο τότε δήμαρχος της Αθήνας, ο Πλυτάς, ξεκίνησε να ερευνά τη λύση του κυκλοφοριακού της Αθήνας με την κατασκευή σηράγγων. Ο Πλυτάς ζήτησε από το υπουργείο Δημοσίων Εργων να τον κατατοπίσει στο θέμα των σηράγγων. Το υπουργείο μού ανέθεσε να συναντήσω τον Πλυτά και να τον κατατοπίσω.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ο τότε δήμαρχος της Αθήνας, ο Πλυτάς, ξεκίνησε να ερευνά τη λύση του κυκλοφοριακού της Αθήνας με την κατασκευή σηράγγων. Ο Πλυτάς ζήτησε από το υπουργείο Δημοσίων Εργων να τον κατατοπίσει στο θέμα των σηράγγων. Το υπουργείο μού ανέθεσε να συναντήσω τον Πλυτά και να τον κατατοπίσω.
Συνέταξα έναν πίνακα με τις, τότε υπάρχουσες, παγκοσμίως, πιο σημαντικές σήραγγες για αυτοκίνητα. Στον πίνακα καταγράφονταν οι δαπάνες κατασκευής, συντήρησης, αερισμού κ.λπ. Ο Πλυτάς μελέτησε τον πίνακα και ως έντιμος άνθρωπος δέχτηκε ότι η "λύση" των σηράγγων για αυτοκίνητα δεν ήταν λύση. Οι σήραγγες δεν έγιναν. Αυτά συνέβησαν εδώ και περίπου 45 χρόνια. Και με το πέρασμα του χρόνου ήρθε ο Σουφλιάς και οι σήραγγές του.
Στις 6 Δεκ. του 2007, δημοσιεύτηκε στην "Ε" άρθρο μου με τίτλο: "Τι θα γίνει με τον Σουφλιά"; (σ.σ. εκεί μαθαίνουμε ποιος ξηλώνει τα μέσα σταθερής τροχιάς, αξίζει να το διαβάσετε). Το άρθρο και ο τίτλος ισχύουν ακόμη. Είναι κοινωνικά ενδιαφέρον το ότι ένα άτομο, μόνο του, μπορεί να αποφασίζει για ένα σημαντικό πρόβλημα στη ζωή 10 εκατομμυρίων ανθρώπων και των απογόνων τους. Είναι, όμως, περίεργο γιατί αυτά τα εκατομμύρια δέχονται μοιρολατρικά τις "αποφάσεις" του Σουφλιά. Ευτυχώς, είναι ελπιδοφόρο το ότι υπάρχουν σήμερα (το 2009) συνάδελφοι μηχανικοί, όπως ο Γιάννης Πολύζος και ο Πάνος Παπαδάκος και άλλοι, που έχουν τη γνώση και το θάρρος να πουν (στο δημοσίευμα της "Ε") τι είναι το σωστό.
Το πόσο καταστροφικές είναι οι αποφάσεις του ενός ατόμου, του Σουφλιά, φαίνεται και από το ότι οι καταστροφείς των συγκοινωνιών πάνω στη Γη, η ελίτ των ΗΠΑ, αναγκάζονται, τώρα, να επαναφέρουν τον σιδερένιο τροχό πάνω σε σιδερένια ράγα για να λύσουν το πρόβλημα των συγκοινωνιών. Ηδη, έχουν αρχίσει να τρέχουν και δεν φτάνουν».
ΝΙΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ Πολιτικός Μηχανικός
Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=20345&ref=search
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου