Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

ΕΠΕΙΓΟΝ: Προκήρυξη του διαγωνισμού για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους από τον Υ...Δ.Ε.

Ραντεβού στο Σακέτα στη συναυλία που διοργανώνει ο ΣΠ(Α);Υ
σήμερα το απόγευμα στις 7.00.

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Συναυλία στον Άλιμο ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και τη λεηλασία του Υμηττού

Στο Θεατράκι στην παραλία Αλίμου ανάμεσα στην Μαρίνα και στην "Όστρια"

Μέσα μαζικής Μεταφοράς:
Λεωφορεία : Από Ακαδημία 103(από Ελευθερίου Βενιζέλου), Β2(από Ελευθερίου Βενιζέλου), Ε22(από Ρηγα Φεραίου)
και από Δάφνη 103(από Βουλιαγμένης και Τριπόλεως), 141(από Τριπόλεως)
Τράμ : Στάση Μαρίνα Αλίμου
Εναρξη 7.οο μμ

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Έλα στον Καρέα τώρα που βρέχει...


... να θαυμάσεις τα έργα σου!

Να δεις τα ωραία "υδάτινα στοιχεία" να μας πνίγουν. Τους χειμάρρους να χρωματίζουν με έναν ιδιαίτερο λασπώδη τρόπο το τοπίο. Τους ανθρώπους να γίνονται ζωντανά καγιάκ για να διασχίσουν το δρόμο. Τα λεωφορεία να κάνουν επίδειξη οδηγικής μαεστρίας για να πάρουν τη στροφή.

Έλα στον Καρέα τώρα που βρέχει.... αν τα καταφέρεις.

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Σχόλιο-προέκταση πάνω στην Ανακοίνωση της Επιτροπής Κατοίκων Βύρωνα.

Επειδή έχει μεγάλο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα εμβαθύνει αλλά και εντάσσει τα ζητήματα στο γενικότερο πλαίσιο τους, δημοσιεύουμε σχόλιο αναγνώστη πάνω στην ανάρτησή μας.

Πολύ καλή η ανακοίνωση, πιστεύω βοηθάει τον κόσμο που τη διαβάζει να καταλάβει γιατί παλεύουμε και πώς το παλεύουμε.
Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις, όχι ως κριτική στο κείμενο, αλλά με αφορμή αυτό, απλά σαν συμβολή σε μια κουβέντα που νομίζω ότι λείπει από την πλούσια συζήτηση και δράση που έχει αναπτυχθεί γύρω από τα ζητήματα του ΠΔ και των αυτοκινητόδρομων.
Πρόκειται για την κουβέντα σε σχέση με τις προθέσεις του συστήματος και τους συνολικότερους (αν υπάρχουν) σχεδιασμούς του. Επιγραμματικά:
Το εύκολο και προφανές είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κατασκευαστικού κεφαλαίου, ενός παραδοσιακού και σημαντικού κομματιού του ελληνικού καπιταλισμού. Ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης, τέτοια έργα αποτελούν διέξοδο. Αντίστοιχα αναφερόμαστε συχνά (και σωστά) στην ενίσχυση του όλου κυκλώματος συμφερόντων γύρω από το αυτοκίνητο (εμπορία, συντήρηση, ανταλλακτικά, καύσιμα), όπως και στην ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της γης και των ελεύθερων χώρων.
Το επίσης προφανές και πανθομολογούμενο είναι η πρόθεση να ...ξεπεραστεί το ...εμπόδιο του βουνού μπροστά στα σχέδια επέκτασης της πόλης μέχρι τη θάλασσα.
Πράγματι το Ρυθμιστικό διέλυσε κάθε αμφιβολία (αν υπήρχε) ως προς την πρόθεση αυτή. Το ζητούμενο είναι, κατά τη γνώμη μου, το τι εξυπηρετεί αυτή η επέκταση.
Η απάντηση ότι όλα γίνονται για να δοθεί πεδίο δράσης στο κεφάλαιο (οικιστική επέκταση, άρα νέες υποδομές και κτίρια, αλλά και οικονομική-εμπορική δραστηριότητα εκεί που πριν δεν υπήρχε) είναι η μια πλευρά και, νομίζω, όχι η κύρια.
Η κύρια πλευρά είναι ο ίδιος ο χαρακτήρας του ελληνικού καπιταλισμού, ο οποίος, έχοντας αποφασίσει-αποδεχθεί προ πολλού το στόχο για μια χώρα συγκοινωνιακό-μεταφορικό-τηλεπικοινωνιακό και -εσχάτως- ενεργειακό κόμβο, αλλά και παραθεριστικό κέντρο, έχει οριστικά απορρίψει το δευτερογενή τομέα (βιομηχανία) και έχει υποβαθμίσει σημαντικά τον παραδοσιακό πρωτογενή (γεωργία-κτηνοτροφία). Κι όλα αυτά κάτω από τις οδηγίες και επιταγές κύρια των Ευρωπαίων (αλλά όχι μόνο), στη βάση ενός διεθνούς καταμερισμου τέτοιου που να εξυπηρετεί καλύτερα τα δικά τους συμφέροντα.
Αυτές οι κατευθύνσεις για την οικονομία και την ανάπτυξη είναι πραπάνω από προφανείς στο Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο. Και είναι φανερό ότι είναι τέτοιες που οδηγούν αναπόφευκτα σε υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων και πληθυσμού στα αστικά κέντρα, κύρια στην Αθήνα-Αττική και δευτερευόντως στη Θεσσαλονίκη.
Το Ρυθμιστικό έρχεται να εξυπηρετήσει αυτές τις ανάγκες. Και γι' αυτό μιλάει για την Αττική των 8 εκατομμυρίων. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσονται και το ΠΔ για τον Υμηττό, αλλά και οι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι, επιπλέον, θέλουν να εξυπηρετήσουν τις οδικές μεταφορικές ανάγκες της Αττικής σε σχέση με τα λιμάνια της, το αεροδρόμιο και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, δηλαδή τα σημεία που χαρακτηρίζονται ως πύλες εισόδου για ολόκληρη τη χώρα.
Επιπλέον, ο μητροπολιτικός χαρακτήρας της Αθήνας και της Θεσσαλονικης (που τονίζεται στο Χωροταξικό) εξυπηρετούνται από το σχεδιαζόμενο Καποδίστρια ΙΙ...
Θεωρώ, λοιπόν, ότι είμαστε μπροστά σε έναν συνολικότερο σχεδιασμό που περιλαμβάνει το Γενικό και τα Ειδικά Χωροταξικά, το Ρυθμιστικό της Αθήνας (αλλά και αυτά των άλλων πόλεων που ετοιμάζονται) και τον Καποδίστρια ΙΙ. Πρώτες συγκεκριμένες εφαρμογές του σχεδιασμού αυτού είναι το ΠΔ και οι αυτοκινητόδρομοι.
Έτσι, ο ελληνικός καπιταλισμός σχεδιάζει τις πόλεις εκείνες που θα εξυπηρετούν τις επιλογές και τα συμφέροντά του και που θα ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά του. Οι κάτοικοι των πόλεων δεν έχουν θέση στους σχεδιασμούς αυτούς, παρά μόνο ως θύματά του. Με αυτή την έννοια πρόκειται για ένα κομμάτι της επίθεσης που διεξάγεται ενάντια στο λαό και αυτός είναι αρκετός λόγος για να το αντιπαλέψουμε!

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Κι άλλη αθλιότητα στη Λ. Καρέα

Στο άθλιο περιβάλλον που ζούμε (και δεν εννοούμε μόνο τη φύση) μόνο αθλιότητες θα ξεπηδούν κάθε μέρα μπροστά μας.







Δεν σέβονται τίποτα πια! Ούτε ιστορία, ούτε αισθητική, ούτε βεβαίως τους κατοίκους.
Γκρέμισαν οι αθεόφοβοι την παλιά πέτρινη μάντρα στο παρκάκι της Λ. Καρέα - το μόνο πλέον αυθεντικό στοιχείο της γειτονιάς, αφού έχει αλλάξει άρδην η φυσιογνωμία της - και στη θέση της "φυτεύουν" μπετόν και τις γνωστές σε όλους μας άθλιες πετρίτσες.
Πρόκειται για άγριο βανδαλισμό.
Το θέμα δεν θα μείνει έτσι, όπως ούτε κι αυτό της "ιδρυματοποίησης" της πλατείας του Καρέα.

Της πλατείας... το κάγκελο, ή αλλιώς και τα μυαλά στα κάγκελα.








Παγκόσμια πρωτοτυπία!

Πλατεία περιφραγμένη με κάγκελα και πόρτες! Άντε και εις ανώτερα! Γιατί όχι και ηλεκτροφόρα περίφραξη;

Πού αλλού λαμβάνει χώρα ένα τέτοιας παγκόσμιας εμβέλειας γεγονός; Στην τσιμεντοπλατεία-πάρκιν-γλάστρα του Καρέα, που ούτως ή άλλως πρωτοτυπεί όχι μόνο με την τρισυπόστατη ιδιότητά της αλλά και με την έλλειψη πρασίνου (με εξαίρεση το χρώμα των κάγκελων) και σκιάς.

Αλλά αυτό;

Η πλατεία, όπως και κάθε πλατεία, παρόλη την ιδιομορφία της δεν παύει να είναι ένας ελεύθερος χώρος αναψυχής προσβάσιμος από τους κατοίκους κάθε ώρα της ημέρας και της νύχτας. Η πλατεία δεν είναι ούτε μαντρί ούτε φυλακή για να περιφράσσεται με κάγκελα.

Να τα ρίξετε αμέσως κύριοι υπεύθυνοι. Κάτω τα χέρια σας από τους ελεύθερους χώρους!

Τα λαϊκίστικα επιχειρήματα περί "ασφάλειας" και η πολιτική του τρόμου που μετέρχονται κάποιοι ως μέσον επιβολής και καλλιέργειας μιας επικίνδυνα αντιδημοκρατικής "κουλτούρας του τρόμου" δεν πείθουν κανέναν μας.


"Ποτίζουμε" κι εμείς!

Την Κυριακή 5 Ιουλίου το πρωί στο Σακέτα ποτίζουμε κι εμείς, αλλά...
Και σε αυτή την "οικολογική" δράση, που διοργανώνει ο ΣΚΑΙ & ο ΣΠ(Α)Υ στο όρος ΥΜΗΤ-ΤΟΣΤ θα είμαστε παρόντες.

Σάββατο 27 Ιουνίου 2009

Το μέλλον του Υμηττού: Πάρε κόσμε!

Πάνω στην καμένη και καταπατημένη γη του Υμηττού, τι είναι αυτό που θα "ξεφυτρώσει" τελικά; Παρακάτω κάποιες λογικές "προτάσεις", "κοινωφελείς" ή μη, όσων τον έχουν βάλει από καιρό στο στόχαστρο:


δρόμοι της φωτιάς


βίλες


νεκροταφεία


ιδιωτικά εκπαιδευτήρια


αναψυκτήρια


αθλητικές εγκαταστάσεις




Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Επιτροπής Κατοίκων Βύρωνα για τις οικοδομικές εργασίες στο στρατόπεδο Σακέτα

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
ενάντια στους Νέους Αυτοκινητόδρομους και στο Προεδρικό Διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την προηγούμενη εβδομάδα κάτοικοι της περιοχής διαπιστώσαμε ότι στον χώρο του στρατοπέδου της Αερονομίας στην περιοχή Σακέτα στον Υμηττό, διενεργούνται εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες.

Γνωρίζουμε ότι το στρατόπεδο είναι χωροθετημένο στην Β’ Ζώνη Προστασίας του βουνού, όπου σύμφωνα με προεδρικό διάταγμα του 1978, επιτρέπεται μόνο η ανέγερση αναψυκτηρίων και κτιρίων που στεγάζουν κοινωφελή ιδρύματα.
Επειδή είναι επιτακτική η προστασία του βουνού, που πλήττεται ανεπανόρθωτα από τις πυρκαγιές και την ανεξέλεγκτη επέκταση δημόσιων και ιδιωτικών εγκαταστάσεων, αποφασίσαμε να διερευνήσουμε το θέμα.

Τη Δευτέρα, 15/06/09, μέλη των Επιτροπών Κατοίκων Βύρωνα και Καισαριανής επισκεφτήκαμε το διοικητή του Στρατοπέδου, κο Χαράλαμπο Τουράτζωφ και ζητήσαμε να μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Ο Διοικητής, αφού μας διαβεβαίωσε για τα φιλοπεριβαλλοντικά του αισθήματα, μας είπε δεν γνώριζε ούτε τον αριθμό αδείας των τριών οικοδομών, ούτε τα τετραγωνικά μέτρα που χτίζονται στην αυλή του στρατοπέδου, ούτε την χρήση για την οποία προορίζονται, παρά μόνο ότι προορίζονται γενικά για ανάγκες διοικητικής μέριμνας.

Επίσης, δεν μας έδωσε το όνομα του εργολάβου, επέμενε ότι για αυτές τις κατασκευές δεν κόπηκε ούτε ένα δέντρο και ότι στον χώρο αυτό ήταν προηγουμένως υπόστεγο για χώρους στάθμευσης και κάποια γραφεία.

Επέμενε όμως ότι όλες οι εργασίες που εκτελούνται εκεί είναι πέρα για πέρα νόμιμες, καθώς, αυτή την ενημέρωση έχει από την υπηρεσία του.

Μετά από όλα αυτά καταγγέλλουμε την Πολεμική Αεροπορία και το ΥΠΕΘΑ ότι καταπατούν το νόμο και αποκρύπτουν τα στοιχεία από τους πολίτες και αναρωτιόμαστε:

- Ποια είναι η θέση και οι ενέργειες του ΣΠΑΥ για το θέμα;
- Τι κάνει ο Δήμος Βύρωνα για την υλοποίηση του πρόσφατου ομόφωνου ψηφίσματός του, που πάρθηκε με απαίτηση των κατοίκων, και απαιτεί την απομάκρυνση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων από το βουνό;

- Ποια είναι η θέση του Δασαρχείου για το θέμα και πότε θα παρέμβει;

Εμείς ζητάμε:

α) Την απομάκρυνση των στρατοπέδων του Σακέτα και όπως εξυπακούεται τον τερματισμό της περαιτέρω οικοδόμησής τους για οποιοδήποτε λόγο.

β) Να κηρυχτεί όλος ο Υμηττός μία ζώνη απόλυτης προστασίας και συνεπώς καμία οικοδόμηση μέσα στο βουνό. Απαγόρευση από την οποία δεν θα εξαιρείται κανείς, ούτε ο Στρατός.

Τηλ. επικοινωνίας : 6977680560, 6973 848654, 6972414920
Για περισσότερες πληροφορίες για τον Υμηττό και τις Επιτροπές Κατοίκων:
http://protovoulia-agona.blogspot.com

Σήμερα: 3η Ανοιχτή Συνέλευση της Πρωτοβουλίας Αγώνα.


Δευτέρα 22 Ιουνίου 2009

Οικόπεδα... Υμηττού


ΤΑ ΝΕΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νικολέττα Μουτούση
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Με χρυσόβουλα και τουρκικά χοτζέτια διεκδικούν ιδιώτες και η Εκκλησία της Ελλάδος 31.000 στρέμματα σε «φιλέτα» που βρίσκονται μέσα στη δασική έκταση των 81.230 στρεμμάτων του Υμηττού. Η μη κήρυξη του βουνού σε εθνικό δρυμό και η ασάφεια ως προς τις χρήσεις οδηγεί δημάρχους των γύρω περιοχών να «δείχνουν» πίσω από τις φωτιές τους διεκδικητές αυτούς. «Δίνει λαβή η ίδια η Πολιτεία για να προχωρήσουν στις φωτιές αυτές. Στόχος είναι να βρεθεί φαλακρή γη ώστε να μπορέσουν να κάνουν κάποια πράγματα», σημειώνει ο δήμαρχος Αργυρούπολης Δημήτρης Ευσταθιάδης, επισημαίνοντας πως με το νέο Προεδρικό Διάταγμα που προωθείται για τον Υμηττό ανοίγει ο δρόμος για νομιμοποίηση παράνομων εγκαταστάσεων.

Στην πλευρά του βουνού όπου βρίσκονται τα σύνορα των Δήμων Αργυρούπολης, Ηλιούπολης και Αλίμου οι διεκδικήσεις άνοιξαν από τους κληρονόμους Νάστου, που αρχικώς ζητούσαν 12.500 στρέμματα, κάποια από τα οποία ήταν σε εντός σχεδίου περιοχές και άλλα σε δασική έκταση. Η υπόθεση εκκρεμεί σε δικαστικό επίπεδο, αλλά όπως αναφέρει ο κ. Ευσταθιάδης μετά τις κατηγορίες περί πλαστογραφίας ορισμένων τίτλων και της απόφασης του Εφετείου να επαναληφθεί η πραγματογνωμοσύνη του «κτήματος Καρά», όπως ονομάζεται η επίμαχη έκταση, οι κληρονόμοι Νάστου εμφανίζονται να περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους. 11.000 στρέμματα στη Γλυφάδα.

Αυτό δεν συμβαίνει όμως στην περίπτωση των ιδιωτών, οι οποίοι επιχειρούν να περάσουν στα χέρια τους 11.000 στρέμματα στην περιοχή της Γλυφάδας. Οι 24 φερόμενοι ως ιδιοκτήτες της έκτασης δηλώνουν «συγκύριοι, συννομείς και από κοινού κάτοχοι της παραπάνω εδαφικής έκτασης, εμβαδού 11.000 στρεμμάτων περίπου, πλέον ή έλαττον, η οποία καταλαμβάνει τμήμα της δυτικής κλιτύος του βουνού Υμηττός Αττικής, από της κορυφογραμμής μέχρι των υπωρειών αυτού, εντός της περιφέρειας του Δήμου Γλυφάδας». Και αυτή η υπόθεση βρίσκεται στον Άρειο Πάγο, σύμφωνα με τον δήμαρχο Γλυφάδας Γιάννη Θεοδωρόπουλο, που βρέθηκε αντιμέτωπος και με τη διεκδίκηση 620 στρεμμάτων από ιδιώτες στην Αιξωνή για την περίπτωση αυτή εκτός από την τακτική δικαστική διαδικασία για την κυριότητά της υπάρχει και ποινική δικογραφία. «Θα πρέπει να οριοθετηθεί το βουνό, να δούμε τι είναι δημόσιο, τι είναι αναδασωτέο, ώστε να ξέρουμε και εμείς πού μπορούμε να επέμβουμε», σχολιάζει ο κ. Θεοδωρόπουλος, που χαρακτηρίζει απαράδεκτο το γεγονός πως ο Υμηττός υπάγεται στο Δασαρχείο Πεντέλης.
«Δασαρχείο Υμηττού»

«Υποβάλλουμε αιτήματα προς το Δασαρχείο για τη δημιουργία δρόμων πυρασφάλειας ή για την κατεδάφιση παράνομων κατασκευών. Δεν μας απαντάει καθόλου, ούτε βλέπουμε κανένα δασάρχη ή κάποια άλλη παρέμβαση», υπογραμμίζει ο δήμαρχος Γλυφάδας και προσθέτει: «Πρέπει ο Υμηττός να αποκτήσει δικό του δασαρχείο».

Στρατόπεδα, επιχειρήσεις μπετόν και η κατασκευή τεράστιου Συνοδικού Μεγάρου από την Εκκλησία απειλούν το βουνό στην περιοχή του Δήμου Βύρωνα. «Πρόκειται για κατάσταση που διαιωνίζεται και απλά αποδεικνύουμε κάθε χρόνο πόσο καλύτεροι γινόμαστε στο να σβήνουμε τις φωτιές», αναφέρει ο δήμαρχος Βύρωνα και πρόεδρος του Συνδέσμου Προστασίας- Ανάπτυξης Υμηττού Νίκος Χαρδαλιάς.


ΣΧΟΛΙΟ:

"Αμ' έπος αμ' έργον" κύριοι δήμαρχοι...
Αντί να σβήνετε φωτιές, κοιτάξτε πώς δεν θα ανάβουν...
Αντί να αυτο-χειροκροτείστε για το πόσο αποτελεσματικά και επιχειρησιακά άρτια σβήνετε φωτιές, καλύτερα να μην παίρνετε θέση υπέρ του Προεδρικού Διατάγματος λεηλασίας του Υμηττού ή υπέρ των νέων αυτοκινητόδρομων στον Υμηττό.

Αλλιώς, με τα λόγια χτίζω ανώγεια και κατώγεια... άλλες φορές μάλιστα και δρόμους και υπερ-κόμβους και αναψυκτήρια και δημαρχεία και νεκροταφεία και σχολεία και στρατόπεδα και βενζινάδικα και εμπορικά καταστήματα και .... και... και...

Οι κατά κόσμον "διεκδικητές" μάλιστα μπορούν κάλιστα, όπως φαίνεται, να γίνουν άριστοι συνεταίροι ... περισσότερα αργότερα.



Σάββατο 20 Ιουνίου 2009

Σύνταγμα: "Ο Υμηττός θα μείνει, τσιμέντο δε θα γίνει!"

Σάββατο 20/6, από τη συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Δόθηκε μια πρώτη απάντηση στον πρόσφατο εμπρησμό του Υμηττού, από τις επιτροπές και κατοίκους Γλυφάδας, Βύρωνα, Καρέα, Καισαριανής, Αλίμου, Ηλιούπολης και Υμηττού.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε πορεία στην Ερμού με κατάληξη την πλατεία στο Μοναστηράκι. Μοιράστηκαν προκηρύξεις και έγινε ενημέρωση του κόσμου για τό νέο πδ και τους αυτοκινητόδρομους.

Ο κόσμος που βρισκόταν στο κέντρο της πόλης έπαιρνε με ενδιαφέρον τα κείμενα των επιτροπών κατοίκων και δήλωνε σύμφωνος με τα αιτήματά μας, αντιλαμβανόμενος την άμεση σχέση των πρόσφατων εμπρησμών με τους Νέους Αυτοκινητόδρομους που σχεδιάζονται και το προεδρικό διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Όλες, όλοι στο Σύνταγμα το Σάββατο 20/6 στις 11.00 π.μ. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τους εμπρησμούς και τη λεηλασία του Υμηττού


Γρήγορα, άμεσα και δυναμικά να δώσουμε την απάντηση σε όσους επιτίθενται στη ζωή μας, στη γειτονιά μας και το βουνό μας.

Εμείς οι κάτοικοι μπορούμε να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας!

Να αντισταθούμε!

ΟΧΙ στους νέους αυτοκινητόδρομους.

Απόλυτη προστασία του Υμηττού – Απόσυρση κάθε χρήσης & εγκατάστασης

Άμεση αναδάσωση των καμένων εκτάσεων

Άμεση απόφαση του Δ. Γλυφάδας ενάντια στους νέους δρόμους και το ΠΔ Υμηττού & απόφαση ενάντια σε κάθε επέκταση του σχεδίου πόλης


Στη συγκέντρωση συμμετέχουν και υποστηρίζουν η Επιτροπή Κατοίκων Καισαριανής, η Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα και Καρέα, η Πρωτοβουλία Πολιτών Αλίμου, που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Αγώνα Ενάντια στο π.δ. Λεηλασίας του Υμηττού και στους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής


Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Ήρθε η ώρα να πληρώσουν...

Κείμενο της Επιτροπής Κατοίκων Γλυφάδας για το χθεσινό εμπρησμό του Υμηττού
ήρθε η ώρα να πληρώσουν!

Συμπολίτες-ισσες,

Σήμερα είμαστε όλοι μάρτυρες μιας από τις μεγαλύτερες καταστροφές που έχουν συμβεί στον ορεινό όγκο του Υμηττού. Χιλιάδες στρέμματα καμένης δασικής έκτασης είναι το τοπίο της καταστροφής που όλοι βιώνουμε.

Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Μετά από κάθε μεγαλεπίβολο αναπτυξιακό σχέδιο έρχεται μια «φυσική καταστροφή» να ανοίξει το δρόμο για την υλοποίηση του. Από την καταστροφή της Πάρνηθας πρόπερσι, τις φωτιές στην περιοχή του Σακέτα στο Βύρωνα και τα Γλυκά Νερά πέρυσι, φέτος ήρθε και η σειρά της περιοχής να πληρώσει ακριβά το τίμημα της ανάπτυξης και των σχεδιασμών τους, το τίμημα των νέων δρόμων του ΥΠΕΧΩΔΕ και του νέου ΠΔ «λεηλασίας» του Υμηττού, το τίμημα όλων όσων θέλουν την «αξιοποίηση» του βουνού προς όφελος τους… (οικοδομικών συνεταιρισμών, κατασκευαστικών εταιρειών, καταπατητών κ.α.).

Εκεί που σήμερα καίνε αύριο θα διεκδικούν ένταξη στο σχέδιο πόλης οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί, θα χτίζουν οι κατασκευαστικές εταιρίες, θα υλοποιούνται οι νέες χρήσεις του νέου ΠΔ, θα κατασκευάζεται μία ακόμα επέκταση της Αττικής οδού και η δεύτερη σήραγγα Υμηττού, που θα συνδέει τα επιχειρηματικά κέντρα του πρώην του νυν αεροδρομίου στα Σπάτα.

Ήρθε πλέον η στιγμή να δούμε την αλήθεια κατάματα. Μια αλήθεια που είναι σκληρή για τους υπαίτιους και ακόμη σκληρότερη για εμάς, τη ζωή μας, τις γειτονιές μας και τη φύση.

Την αλήθεια, που αβίαστα πια βγαίνει από την ολέθρια κι ασυγχώρητη κατάσταση: Η φωτιά και η καταστροφή ήταν αναγκαία προϋπόθεση για τους νέους αυτοκινητόδρομους του ΥΠΕΧΩΔΕ, για το νέο ΠΔ «λεηλασίας» του Υμηττού και για την προώθηση των συμφερόντων όλων όσων λυμαίνονται τον Υμηττό.

Όταν ο δήμος Γλυφάδας επιδιώκει τη μετατροπή του χώρου της αεροπορικής βάσης Τερψιθέας σε νεκροταφείο και χωματερή, όταν ο ίδιος διεκδικεί την ένταξη στο σχέδιο πόλης των ακόμα καπνισμένων εκτάσεων, όταν ψηφίζει υπέρ των νέων δρόμων και του ΠΔ στο δημοτικό συμβούλιο απειλώντας να εγκαλέσει τους παριστάμενους αγωνιζόμενους κατοίκους και κυρίως όταν αδιαφορεί για κάθε είδους πυροπροστασία στη περιοχή έχουμε άδικο να σκεφτούμε, ότι η αλήθεια είναι μια:

Οι δημοτικές αρχές Γλυφάδας με πρωτοστατούντα τον επονομαζόμενο πλέον «δήμαρχο της φωτιάς» όχι απλά στηρίζουν τα κυβερνητικά σχέδια που θα καταστρέψουν εξ΄ ολοκλήρου τον Υμηττό αλλά τα προωθούν επιθετικά.

Την αλήθεια που λέει ότι σε όλη τη χώρα από τη μεγαλύτερη πόλη μέχρι το μικρότερο χωριό κάθε μικρός ή μεγάλος ελεύθερος χώρος αλλά και κάθε βουνό και κάθε παραλία, πρέπει να αποτελεί πεδίο κερδοφορίας για κάθε είδους κατασκευαστική, τουριστική και εμπορική δραστηριότητα, συνεπώς όταν τα δάση εμποδίζουν καίγονται, όταν τα βουνά εμποδίζουν ισοπεδώνονται και όταν οι κάτοικοι αντιστέκονται καταστέλλονται!

Την αλήθεια που λέει ότι κράτος, κυβέρνηση και δημοτικές αρχές φέρουν ακέραιη την ευθύνη της καταστροφής, γιατί καταπατούν κι εξοστρακίζουν τις ανάγκες μας και τα συμφέροντά μας και προωθούν την κάθε είδους κερδοσκοπία οπλίζοντας έτσι τα χέρια των εμπρηστών.

Συμπολίτες-ισσες,

Ο Υμηττός ακόμα καίγεται. Το ερώτημα είναι αν θα επιτρέψουμε και την απόλυτη καταστροφή του που έρχεται.

Εμείς οι κάτοικοι μπορούμε να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας!
Να αντισταθούμε!
ΟΧΙ στους νέους αυτοκινητόδρομους
Απόλυτη προστασία του Υμηττού – Απόσυρση κάθε χρήσης & εγκατάστασης
Άμεση αναδάσωση των καμένων εκτάσεων
Άμεση απόφαση του Δ. Γλυφάδας ενάντια στους νέους δρόμους και το ΠΔ Υμηττού & απόφαση ενάντια σε κάθε επέκταση του σχεδίου πόλης

Καλούμε σε:
· Πορεία την Τετάρτη 17/06 στην πόλη της Γλυφάδας (προσυγκέντρωση Τέρμα Αθανάτου 7:30μ.μ.)

· Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο Γλυφάδας μέχρι να λάβουν τις αποφάσεις που οφείλουν!

· Σε παράσταση διαμαρτυρίας το Σάββατο 20/6, 11:00π.μ. στην Πλ. Συντάγματος

· Συνέλευση της επιτροπής κατοίκων στο παρκάκι στο τριεθνές την Κυριακή 21/06 7:30μ.μ.


Επιτροπή Κατοίκων Γλυφάδας

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

Aντι-δράσεις στα σχέδια λεηλασίας του Υμηττού και στον χθεσινό εμπρησμό



Ο αγώνας σε κάθε γειτονιά συνεχίζεται και κλιμακώνεται ακόμα περισσότερο μετά και από τον χθεσινό εμπρησμό στον Υμηττό. Έτσι για την εβδομάδα που τρέχει ήδη έχουν προγραμματιστεί οι παρακάτω δράσεις:
- Τρίτη 16/6 ενημέρωση-παρουσίαση των εγκληματικών σχεδίων του Υ...Δ.Ε. και των εταίρων του στις 8.00 μ.μ. στην πλατεία Φατσέα στο Βύρωνα, από την Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα.

- Τετάρτη 17/6 πορεία στη Γλυφάδα. Άμεση αντίδραση στον εμπρησμό από την Επιτροπή Κατοίκων Γλυφάδας. Συγκέντρωση στις 7.00 μ.μ. στο τέρμα της λεωφόρου Κ.Αθανάτου στην Άνω Γλυφάδα. [για μετάβαση με λεωφορείο: Α4 από Σύνταγμα και από πλ. Καλογήρων στη Δάφνη]

- Πέμπτη 18/6 ενημέρωση-παρουσίαση των εγκληματικών σχεδίων του Υ...Δ.Ε. και των εταίρων του στις 8.00 μ.μ. στο αλσάκι της Αγίας Τριάδας στο Βύρωνα και την Παρασκευή 19/6 την ίδια ώρα στην πλατεία Αγίου Λαζάρου, από την Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα.

Συζητείται επίσης η πραγματοποίηση κεντρικής εκδήλωσης το Σάββατο 20/6 ως άμεση απάντηση στον χθεσινό εμπρησμό του Υμηττού. Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα.

Ακόμα:

- Κάλεσμα για Πορεία στο Βύρωνα και την Καισαριανή την Τρίτη 23/6 από τις Επιτροπές Κατοίκων του Βύρωνα και της Καισαριανής στις 7.30 μ.μ., με αφετηρία το Πάρκο Καραολή και Δημητρίου απέναντι από το Δημαρχείο του Βύρωνα.

- Νέα Ανοιχτή Συνέλευση της Πρωτοβουλίας Αγώνα την Τετάρτη 24/6 στις 7.30 μ.μ. στο πάρκο στα σύνορα Αργυρούπολης-Ελληνικού-Γλυφάδας.





Φωτιά στον Υμηττό....ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ




Ανταπόκριση από το indymedia


Oι κάτοικοι τρέχουν να τη σβήσουν με κλαδιά. Αρχίσαμε να βλέπουμε τις άμεσες συνέπειες των σχεδιών του Υ.Δ.Ε. για προεδρικά διατάγματα λεηλασίας, αυτοκινητόδρομους και δήθεν ρυθμιστικά σχέδια Αττικής!!!

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

Παρασκευή 12/6 στον Άγιο Δημήτριο: Ενημέρωση Συζήτηση για τους νέους αυτοκινητόδρομους


ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ:



Παρασκευή 12 Ιουνίου – 7.00 μ.μ.
στην πλατεία Παναγούλη[στο Μπραχάμι – λίγα μέτρα από το σταθμό Μετρό Αλέκος Παναγούλης (Άγιος Δημήτριος)]


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ

για τους «Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής»


«τα σχέδια ΥΠΕΧΩΔΕ κι εργολάβων και οι αντιστάσεις που αναπτύσσονται»
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ, ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ


ανοιχτή λαϊκή συνέλευση αγ. δημητρίου http://katadimadim.blogspot.com/
[συνελεύσεις: κάθε 1η και 3η Τρίτη του μήνα – στις 6 μμ στο δημαρχείο αγίου δημητρίου]


Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

10 Iουνίου: πορεία από την Ανοιχτή Συνέλευση Αγίας Παρασκευής


Επειδή ο Υμηττός είναι η παραλία μας και δεν την ανεχόμαστε περιφραγμένη: Συλλογικά, αμεσοδημοκρατικά, καταφατικά προχωράμε.

Μέσα από ανοιχτές αντι-ιεραρχικές συνελεύσεις συναποφασίζουμε να κατέβουμε πάλι στο δρόμο. Η επιλογή μας αυτή δεν αποτελεί μια στείρα αντιπολίτευση στις δημοτικές αρχές κι ούτε σκοπεύουμε έτσι να βαφτιστούμε σωτήρες του βουνού.

Αποφασίζουμε να δείξουμε έμπρακτα την άρνηση μας στην επερχόμενη λεηλασία του Υμηττού και την διάθεση μας να συγκρουστούμε γι’ αυτόν. Την εναντίωση μας στην επεκτατική προοπτική όλων των επίδοξων καταπατητών. Σε όλους εκείνους που βήμα βήμα παραχώρησαν με απαράδεκτες αποφάσεις τη Β –ζώνη αμιγούς δασικής έκτασης σε ιδιωτικούς ή κρατικούς οργανισμούς και στο νέο προεδρικό διάταγμα του ΥΠΕΧΩΔΕ που έρχεται να νομιμοποιήσει την παρουσία τους στο βουνό. Ενάντια στη λογική που θέλει στον βωμό του επιχειρηματικού κέρδους να θυσιάζεται ο φυσικός μας πλούτος.

Είναι απλά η αρχή ενός αγώνα. Ενός αγώνα που δεν θα περιοριστεί στη τιμή των όπλων. Ενός αγώνα που έχει ήδη ξεκινήσει σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας για την υπεράσπιση του τελευταίου πνεύμονα οξυγόνου σε μια ασφυκτική πόλη.

Ένα μήνυμα προς όλους τους καταπατητές: στο Αμερικάνικο και Γαλλικό κολλέγιο, στον Δημόκριτο, στο Υπουργείο Γεωργίας,στην Αττική Οδό, στο Δασαρχείο, στο στρατόπεδο, στη δημοτική αρχή. Γιατί κανείς δεν μπορεί να αντιμετωπίζει το δάσος σαν κτήμα του και να παίρνει αποφάσεις ερήμην μας και εις βάρος μας. Γιατί τα δάση δεν είναι πλατείες και δεν «αναπλάθονται».

Γι’ αυτό κατεβαίνουμε στο δρόμο. Γι’ αυτό θα πορευτούμε προς το Υπουργείο Γεωργίας. Μια δασική έκταση που προορίζεται να καταστραφεί με σκοπό την ανέγερση πολυώροφων κτηρίων για την μεταφορά όλων των υπηρεσιών τους. Μια έκταση την οποία περπατήσαμε όλοι μαζί επιβεβαιώνοντας τους χειρότερους φόβους μας. Άπειρα ξερά κλαριά και στοίβες από ξερόχορτα, άδεια βαρέλια πυροπροστασίας, πλήρης αδιαφορία των αρχών, τεράστιος κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Θα πορευτούμε γιατί απαιτούμε την άμεση απόδοση της έκτασης του Υπουργείου Γεωργίας στους κατοίκους και την σταδιακή απομάκρυνση όλων των οργανισμών από το δάσος του Υμηττού.

Γιατί απαιτούμε να σταματήσει κάθε δραστηριότητα στο βουνό που στόχο έχει την συνεχή εμπορευματοποιήση σε βάρος των ζωών μας και των ελεύθερων πράσινων χώρων που τόσο έχουμε ανάγκη για αναψυχή.

Απαιτούμε τέλος η μόνη παρέμβαση στο δασικό χώρο να είναι αυτή που είτε άθελα είτε εσκεμμένα μέχρι σήμερα απουσιάζει: ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πυροπροστασίας.

Γι’ αυτό κατεβαίνουμε στο δρόμο. Για να δείξουμε πως ο αγώνας περνάει μέσα από τα χέρια των κατοίκων με ανοιχτές, μαζικές και αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες. Για να δείξουμε πως κάθε αυθαιρεσία δεν θα μένει αναπάντητη. Είτε αυτή είναι το παράνομο θεατράκι της δημοτικής αρχής είτε η προέκταση της οδού Γραβιάς και η επέκταση του σχεδίου πόλεως.

Για να αποδείξουμε πως μπορούμε μόνοι μας να απελευθερώσουμε και να οικειοποιηθούμε τους χώρους που μας στερούνται.

Γιατί πιστεύουμε πως η πρόσβαση στο βουνό είναι κάτι παραπάνω από κοινωνικό αγαθό, μια μορφή αυτό-εκπλήρωσης, ενάντια σε συρματοπλέγματα κι απαγορεύσεις.

Ξεκινώντας έτσι με μια πορεία και με την προοπτική μιας διάνοιξης εισόδου στο δάσος, ιεραρχούμε πρώτα τις συλλογικές και τις ανθρώπινες ανάγκες θεωρώντας τον αγώνα για τη φύση πιο αναγκαίο από ποτέ.



Όλοι στην πορεία Τετάρτη 10 Ιουνίου στις 18.00 με αφετηρία την πάνω πλατεία (Αγ. Ιωάννου) και προορισμό το Υπουργείο Γεωργίας.



Ανοιχτή συνέλευση κατοίκων Αγίας Παρασκευής



Κυριακή 31 Μαΐου 2009

Πίσω από τις λέξεις: "Κυκλοφοριακό" ή μήπως μετακίνηση;

Μελετώντας και αντιστρέφοντας το ερώτημα
Με αφορμή τους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής και τις συζητήσεις περί αναγκαιότητας ή μη του όλου έργου. Κύριο επιχείρημα περί της προβαλλόμενης ως βέβαιης αναγκαιότητας - μέχρι και περιβαλλοντικά χρήσιμης! - είναι η λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα. Ρωτούν, λοιπόν, οι εμπνευστές, πράκτορες και ωφελούμενοι από τους απανταχού δρόμους: "Πώς θα λυθεί, κύριοι, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα;"

Επειδή ο τρόπος που τίθενται τα ερωτήματα καθορίζει εν μέρει - ή καμιά φορά και συνολικά - την απάντηση ποδηγετώντας τη σκέψη και τη βούληση, θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε πίσω από τις λέξεις τις κρυμμένες παραδοχές και επιδιώξεις.

Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται έχει να κάνει με το λεγόμενο "κυκλοφοριακό πρόβλημα". Το πώς δηλαδή θα λυθεί το ζήτημα ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μποτιλιάρονται όλο και περισσότερο, μέχρις ασφυξίας, στους δρόμους της Αθήνας. Μάλιστα. Ας δούμε από κοντά το παραπάνω ερώτημα. Τι ακριβώς λέει; Τι ακριβώς εννοεί; Τι παίρνει ως δεδομένο; Και κυρίως: τι αποκρύπτει και, συνεπώς, πού και πώς καθοδηγεί; Ας το εξετάσουμε αρχικά λέξη προς λέξη.


Η λέξη "κυκλοφοριακό"

Η λέξη αυτή παραπέμπει ευθέως στην κίνηση - κυκλοφορία των οχημάτων. Τα οχήματα όμως, ως γνωστόν, δεν είναι έμψυχα και δεν έχουν καμία ανάγκη να μετακινηθούν ούτε να "κυκλοφορήσουν". Από μόνα τους μάλιστα δεν έχουν να πάνε πουθενά.


Η λέξη "πρόβλημα"

Ποιο ακριβώς είναι το "πρόβλημα"; Ότι τα αυτοκίνητα είναι τόσο πολλά που δεν χωράνε πλέον στους υπάρχοντες δρόμους.
Ποιος όμως γέμισε τους δρόμους με αυτοκίνητα;
Ποιος μας αναγκάζει και μας πειθαναγκάζει να μετακινούμαστε με αυτοκίνητο;

Ποιος μας έχει στερήσει το δικαίωμα στη γρήγορη, αξιόπιστη, εναλλακτική, φτηνή ή και δωρεάν μετακίνηση;

Ποιος θέλει να δει τον δείκτη κατοχής αυτοκινήτου ανά κάτοικο να αυξάνεται;


Η λέξη "λύση"

Με τη σειρά της, πάλι, η λέξη "πρόβλημα" κινητοποιεί αμέσως τις νοητικές διεργασίες του ανθρώπου προκειμένου να βρει "λύση". Η λύση αυτή αναγκαστικά θα λάβει υπόψη της τα δεδομένα του προβλήματος, όπως αυτά τίθενται. Και με αυτή τη λογική η λύση που προσφέρεται αβασάνιστα από τους ωφελούμενους από τους νέους δρόμους είναι η αύξηση του χώρου που πρέπει να δοθεί στο αυτοκίνητο.

Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και η απάτη του λόγου ξεμπροστιάζεται. Επειδή, αναιδώς, κυνικά και αδίστακτα παραμερίζεται ο ένας πόλος του ζητήματος. Για να γίνουμε πιο σαφείς. Το ζήτημα έχει δύο πόλους: από τη μια τα "πολλά αυτοκίνητα" και από την άλλη τους "ανεπαρκείς-λίγους δρόμους". Έτσι, λοιπόν, η απάντηση που δίνεται δεν εξετάζει καθόλου τη μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παρά μόνο την αύξηση των δρόμων. Μοιάζει με την περίπτωση της "εξίσωσης" των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών, η οποία όμως δεν εξέταζε τη μείωση του ορίου για τους άνδρες παρά μόνο την αύξηση του ορίου για τις γυναίκες. Αυτή η μονόφθαλμη προοπτική δεν είναι βεβαίως τυχαία ούτε προκύπτει από το γεγονός ύπαρξης χαμηλού δείκτη νοημοσύνης και λογικής.


Τελικά, τι είναι αυτό που θέλει και πρέπει να μετακινείται; Οι άνθρωποι ή τα αυτοκίνητα;

Η "λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος" λοιπόν αποτελεί καθαρή χειραγώγηση της σκέψης σε πολλαπλά επίπεδα. Καταρχάς, συνειδητά και δολίως παραγνωρίζει και αποσιωπά το αυτονόητο γεγονός ότι αυτοί που θέλουν και πρέπει να μετακινούνται είναι οι άνθρωποι και όχι τα αυτοκίνητα.

Με αυτό το σκεπτικό το ερώτημα δεν είναι βεβαίως το πώς θα λυθεί το κυκλοφοριακό, αλλά το πώς θα μετακινούνται οι άνθρωποι γρηγορότερα, ευκολότερα και φθηνότερα. Και η απάντηση σε αυτό δεν είναι βεβαίως η επέκταση των οδικών αξόνων, ούτε η ευρύτερη χρήση των αυτοκινήτων, ούτε η περιβαλλοντική υποβάθμιση των γειτονιών, ούτε η τσιμεντοποίηση ολόκληρου του λεκανοπεδίου, ούτε η συνολική επίθεση στους ελεύθερους και μη εμπορευματοποιημένους χώρους, αλλά η αναβάθμιση και επέκταση κάθε μέσου μεταφοράς που σέβεται αφενός τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και αφετέρου το περιβάλλον.


Επιπλέον, η επιλογή να προβάλλεται και να περιορίζεται η συζήτηση στο λεγόμενο "κυκλοφοριακό" είναι συνειδητή και ύποπτη. Περιορίζει το πεδίο σκέψης και δράσης του ανθρώπου σε μονόσημαντες, μονόφθαλμες προοπτικές προσπαθώντας να τον καταστήσει μονοδιάστατο και τελικά "οπαδό", που θα πρέπει να διαλέξει στρατόπεδο και ομάδα σε ένα στημένο από τα πριν παιχνίδι. Έτσι, που να μην διανοείται καν να αμφισβητήσει το ίδιο το ερώτημα και να προτάξει ένα άλλο.

Και επειδή πολλά ακούγονται και γράφονται, ότι δήθεν ο εχθρός είναι το Ι.Χ. αυτοκίνητο και η αντι-οικολογική συνείδησή μας (άκουσον - άκουσον), θα πρέπει να καταστεί σαφές και κάτι άλλο. Με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό ότι τα αυτοκίνητα από μόνα τους δεν πάνε πουθενά, ο εχθρός δεν είναι ο εργαζόμενος κόσμος που προσπαθεί να φτάσει κάθε μέρα στη δουλειά του (ελαστική, επισφαλής, αμφίβολη, κακοπληρωμένη και όλο και πιο μακρινή) με κάθε τρόπο και, ακριβώς επειδή δεν βρίσκει άλλον τρόπο, καταφεύγει στη χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου του. Ο εχθρός δεν είναι η συνείδηση του ανθρώπου που αναγκάζεται και πειθαναγκάζεται να ζει εξαρτημένος καταναλωτικά από δάνεια, δόσεις, κάρτες, "ευκαιρίες" και "μειώσεις τιμών".

Το να ενοχοποιείς έναν τρόπο ζωής (αν αυτό είναι ζωή) που άλλοι σου έχουν επιβάλει και να μεταβιβάζεις τις ευθύνες στο θύμα, που μάλιστα θα πρέπει και να τις αναλάβει στο ακέραιο, αποτελεί αφενός ύψιστη ηθική παρεκτροπή και αφετέρου απόπειρα συσκότισης των πραγματικών αιτίων και συγκάλυψης των πραγματικών ενόχων και εχθρών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δίκαιες διεκδικήσεις αυτού του λαού.

Εχθρός μας είναι αυτοί που προσπαθούν να χειραγωγήσουν τη σκέψη και τη βούλησή μας, αυτοί που επιχειρούν να μην μας αφήσουν περιθώρια αμφισβήτησης, διεκδίκησης και αντεπίθεσης, αυτοί που συσκοτίζουν και παραπλανούν, αυτοί που μετατρέπουν το θύμα σε θύτη και καλλιεργούν μια αλλοτριωμένη συνείδηση σε έναν βολικά πειθήνιο οπαδό.

Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Οι δρόμοι της ..... ανάπτυξης της εκκλησιαστικής περιουσίας περνούν από τον Υμηττό

Από το Βήμα της 3-5-09 (κλικ για να διαβάσετε ολόκληρο το ρεπορτάζ)

Διαθέτουμε χιλιάδες στρέμματα γης

«Μελετούμε τις ανακοινώσεις του
υπουργείου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος καθώς στις περιοχές αυτές
διαθέτουμε μεγάλες εκτάσεις» δηλώνει στο «Βήμα» ο γενικός διευθυντής των
Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδος κ.Αντώνης Ζαμπέλης.
Οπως προσθέτει ο κ. Ζαμπέλης«μέχρι στιγμής δεν έχουμε ενημερωθεί επισήμως για τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται για ένα μεγάλο κομμάτι της ακίνητης περιουσίας διαθέτει η Εκκλησία στην Αττική και το οποίο έχει εγγραφεί στο
κτηματολόγιο.

Στόχος μας είναι μέσα από το νέο ρυθμιστικό σχέδιο αλλά και την
κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων να αναπτυχθούν αυτές οι εκτάσεις ώστε να μπορέσει η Εκκλησία να αναπτύξει το φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο.

Διαθέτουμε χιλιάδες στρέμματα γης τα οποία δεν μπορούν να αφεθούν στο έλεος και στην τύχη τους. Εχουν σημειωθεί πολλές καταπατήσεις της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας η οποία έχει συρρικνωθεί με αυτό τον τρόπο. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το φαινόμενο να συνεχίζεται».

Ακόμα:

Τα δασικά κτήματα

Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι εκτάσεις που διαθέτει σε αυτές τις περιοχές η Εκκλησία είναι χαρακτηρισμένες δασικές ή ημιδασικές. Επί πολλές δεκαετίες προσπαθεί να τις αξιοποιήσει, αλλά συναντά σθεναρή αντίδραση καθώς αποτελούν έναν από τους τελευταίους πνεύμονες πρασίνου στο εσωτερικό της Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας είναι κατ΄ αρχήν η καταβολή αποζημιώσεων από το κράτος για τις εκτάσεις στις οποίες θα κατασκευαστούν δρόμοι και πάρκα, και κυρίως η οικονομική ανάπτυξη όσων εκτάσεων εντάσσονται στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο.

Σάββατο 23 Μαΐου 2009

Εντυπωσιακά ακροβατικά πάνω από τον Υμηττό και το Βύρωνα.

Το έργο λεηλασίας του Υμηττού και ακραίας υποβάθμισης της γειτονιάς μας δεν ..."έχει ωριμάσει" ακόμα για να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, κατά την άποψη του δημάρχου Βύρωνα.....

Εντυπωσιακή άποψη, αν αναλογιστεί κανείς τα διάφορα gallop που έχει στήσει ο δήμος ή ακόμα και ο ΣΠ(Α)Υ, στον οποίο (ξανα)προεδρεύει ο δήμαρχος, και απευθύνονται στους κατοίκους και δημότες του Βύρωνα και όχι μόνο!

Εντυπωσιακή άποψη, επειδή καθώς φαίνεται δεν έχει πληροφορηθεί ο - κατά τα άλλα καθ'όλα πληροφορημένος - δήμος για το γεγονός ότι τα τεύχη δημοπράτησης των νέων αυτοκινητόδρομων βρίσκονται ήδη στα σκαριά. Και μιλάμε για "ωρίμανση"; Από την άλλη όμως ο δήμος έχει βέβαιες πληροφορίες και διαφημίζει το Μετρό που ΘΑ έρθει στο Βύρωνα σε καμιά 30αριά χρόνια! Αυτό κι αν είναι "ωρίμανση"!


Εντυπωσιακή άποψη για όποιον πιστεύει ότι η δημοκρατία βρίσκεται και μέσα στα δημοτικά συμβούλια και δεν κρύβεται πίσω από στημένα, μηδαμινής πολιτικής, ηθικής και επιστημονικής αξίας "gallop" και ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.

Οι επιλογές μας καθορίζουν και το μέλλον μας. Αυτό είναι γνωστό.

Η επιλογή να μην μιλάς, να μην ακούς και να μην βλέπεις είναι κι αυτή μια επιλογή ανάμεσα σε τόσες άλλες...

Η επιλογή να αναλαμβάνεις με αυτόν τον τρόπο τις ευθύνες σου, επίσης.

Η επιλογή να "κάνεις γαργάρα" (συγνώμη γι άλλη μια φορά για την έκφραση, αλλά, ως γνωστόν, είναι δανεική και επιστρεφόμενη) την πλήρη και χωρίς επιστροφή καταστροφή και υποβάθμιση ενός ολόκληρου βουνού και δήμου είναι κι αυτή μια επιλογή.

Η Ιστορία γράφει και οι άνθρωποι και καταλαβαίνουν και θυμούνται.

Ευτυχώς, οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου θεωρούμε το ζήτημα της λεηλασίας του Υμηττού όχι μόνο ώριμο αλλά και φλέγον. Δεν περιμένουμε λοιπόν να "ωριμάσει" και να μας φορτωθεί στις ζωές μας, ούτε βέβαια ακροβατούμε ανάμεσα στη λογική και το παράλογο, την "οικολογική ευαισθησία" και τον δήθεν "πολιτικό ρεαλισμό", την δημοκρατία και τη δημαγωγία, αλλά παίρνουμε τις ζωές μας στα χέρια μας.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Αλήθεια, πότε ακριβώς θα ωριμάσει το έγκλημα;

Εμείς, πάντως, ωριμάζουμε (χωρίς εισαγωγικά) κάθε μέρα στους δρόμους και στις πλατείες κάθε γειτονιάς μαζί με τους κατοίκους παλεύοντας ενάντια στα σχεδιαζόμενα εγκλήματα στις γειτονιές μας.


Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

Aπό τον Υμηττό μέχρι... την Άρτα.

Αυτό είναι το πρόσωπο της "ανάπτυξης". Ολόκληρη η Ελλάδα στο στόχαστρο. Διαβάζουμε στο indy.gr και στο tvxs

Τρίτη 19 Μαΐου 2009

Διαδικτυακή ψηφοφορία για τους αυτοκινητόδρομους. Από το site του δήμου Βύρωνα.

Τι να πούμε τώρα! Ο δήμος αρέσκεται πολύ στα gallop. Και ας είναι και κακοφτιαγμένα. Κυρίως η ερώτηση που αφορά το πώς κρίνουμε την κατασκευή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού. Σε αυτήν είναι άξια θαυμασμού η επιλογή των απαντήσεων. Τρεις θετικές κρίσεις έναντι μίας αρνητικής! Αυτό θα πει επιστημονική εγκυρότητα και αξιοπιστία! (οι ερωτήσεις βρίσκονται παρακάτω στην ανάρτησή μας)
Στην ουσία τώρα:

Το λέμε αν και το ξέρετε καλά: Τα πραγματικά gallop γίνονται στο δρόμο, στη γειτονιά, στην πόρτα-πόρτα ενημέρωση των κατοίκων και άμεσα ενδιαφερομένων. Πραγματική σφυγμομέτρηση είναι η συμμετοχή των κατοίκων κάθε γειτονιάς στις ενημερώσεις, στις συνελεύσεις, στις συγκεντρώσεις, στις πορείες... Και η φωνή μας ακούγεται όλο και πιο δυνατά. Η άποψή μας είναι διαυγής και ξεκάθαρη: Αυτοί οι δρόμοι δεν γίνονται για μας. Όχι μόνο μας είναι άχρηστοι αλλά και σκοπεύουν να υπονομεύσουν κάθε έννοια ποιότητας ζωής στην πόλη μας και τη γειτονιά μας.
Αυτό ειδικά θα έπρεπε να το ξέρει καλά η δημοτική αρχή, που δεν ξέρει τι να τον κάνει τον ανισόπεδο κόμβο του Σακέτα (ναι, ναι, αυτόν που θα "φάει" το αισθητικό δάσος της Καισαριανής, θα "καταπιεί" 3.800 δέντρα και θα συσσωρεύει τόνους αερίων κάθε μέρα, δωρεά όσων συντάσσονται με το έργο στις αναπνευστικές μας οδούς).

Γνωρίζουμε άριστα την πραγματική αξία τέτοιων "σφυγμομετρήσεων" όχι μόνο από επιστημονική άποψη αλλά κυρίως από πολιτική, ηθική και κοινωνική. Αντί, μάλιστα ο δήμος Βύρωνα να καταφεύγει σε τέτοιας αξίας ενέργειες, καλό θα ήταν να συγκαλούσε επιτέλους δημοτικό συμβούλιο με θέμα τους νέους αυτοκινητόδρομους της φωτιάς και της υποβάθμισης.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

Θεωρείτε απαραίτητη την κατασκευή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού;

-Ναι

-Ίσως

-Όχι

-Δεν γνωρίζω / Δεν απαντώ




Πώς κρίνετε την κατασκευή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού;

Θεωρώ ότι θα συμβάλλει θετικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού

Θεωρώ ότι θα συμβάλλει στη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων

Θεωρώ ότι θα συμβάλλει στην ασφάλεια των μετακινήσεων

Θεωρώ ότι θα επηρεάσει αρνητικά το περιβάλλον.

Δε γνωρίζω / Δεν απαντώ





Υ.Γ. Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε τι απάντησε ο πρόεδρος του ΣΠ(Α)Υ σε αυτή την ψηφοφορία.

ΠΩΛΕΙΤΑΙ!

Το νερό που πίνουμε!
Σειρά έχουν οι φυλακές. Θυμηθείτε το.
Powered By Blogger

Αναγνώστες

Βlog ελεύθερο από διαφημίσεις

Κοινοποίηση