ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ
Πριν από 3 ημέρες
ανεξάρτητη κίνηση κατοίκων του Καρέα & του Βύρωνα - επικοινωνία: protovkareas@gmail.com, τηλ: 6974.624136
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το έργο θεωρείται βέβαιο πως θα διεκδικήσουν απόhttp://www.capital.gr/News.asp?id=678912
ελληνικής πλευράς τόσο η Ελλάκτωρ και η J&P-Αβαξ, όσο και ο όμιλος ΤΕΡΝΑ, η Μηχανική και η Intrakat (κάτι που επιβεβαίωσε
η διοίκηση του ομίλου σε χθεσινή συνάντηση εργασίας) μέσω κοινοπραξίας, ενώ από
την πλευρά των ξένων ομίλων η Cintra, η Ηochtief, η Vinci και η ACS μεταξύ άλλων, πολλά θα εξαρτηθούν, όμως, από τα σχήματα που θα
δημιουργηθούν μεταξύ των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστών.
"Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ»
ήδη κυκλοφορούν στην αγορά ακινήτων πληροφορίες για το επόμενο εμπορικό «φιλέτο», την περιοχή κοντά στο στρατόπεδο Σακέτα όπου θα
δημιουργηθεί ο κόμβος της επέκτασης της Αττικής Οδού προς τα Μεσόγεια.
Βάση στα σχέδια φαίνεται να δίνει (αναξιοποίητη έως τώρα) πρόβλεψη στο νόμο για
την Αττική Οδό, που δίνει δυνατότητα δημιουργίας «ζώνης ελεγχόμενης
ανάπτυξης», δηλαδή εμπορικών εγκαταστάσεων."
"...Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως το κίνητρο για τις κοινοπραξίες είναι ισχυρότατο,
καθώς το τελικό κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα δύο δισ. ευρώ, ενώ υπεραξίες δισεκατομμυρίων ευρώ θα καρπωθούν από την εκμετάλλευση-λειτουργία των
οδικών αξόνων.Είναι ενδεικτικό πως οι μέτοχοι της Αττικής
Οδού (Ελληνική Τεχνοδομική και J&P Αβαξ) μόνο από μερίσματα υπολογίζεται ότι θα εισπράξουν 1,7 δισ. ευρώ
από το 2012 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, οπότε και θεωρητικά λήγει η
σχετική σύμβαση εκμετάλλευσης του έργου..."
..... Κατά τη συζήτηση τέθηκε από το
Σ.Π.Α.Υ θέμα μετακύλισης της β΄ ζώνης στην α’ προκειμένου να
προστατευτεί αποτελεσματικότερα ο δασικός χώρος ενώ διατυπώθηκε πρόταση
χαρακτηρισμού του Υμηττού ως Εθνικού Δρυμού ή ως
Εθνικού Πάρκου με πιθανές
κοινωφελείς χρήσεις από πλευράς ΟΤΑ.
Ο κ. Υφυπουργός τόνισε
ότι τα αιτήματα του Σ.Π.Α.Υ. θα τύχουν υποστήριξης
του Υπουργείου ενώ μετά το πέρας της συνάντησης δήλωσε ότι μέσα
στο φθινόπωρο θα ξεκινήσουν οργανωμένες τεχνητές αναδάσωσης στον Υμηττό, σύμφωνα
με τις προδιαγραφές που καθορίζει η δασική υπηρεσία (μελέτες αναδάσωσης σε
συγκεκριμένους χώρους με πρόβλεψη υδροδότησης των δενδρυλλίων) κατά τη νέα
αναδασωτική περίοδο.
Ανακοίνωσε, επίσης, ότι θα
χρηματοδοτηθούν παράλληλα έργα ανάδειξης – ανάπλασης (έτσι εξηγούνται οι παλινωδίες ως προς τη μετάφραση του Α
στον ΣΠΑΥ!)η των εισόδων του
Υμηττού και πιθανότατα περιφράξεις για την προστασία του δασικού χώρου και ότι θα
αξιοποιηθεί στο σύνολό της η οικονομική προσφορά της
Εμπορικής Τράπεζας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ένα Δέντρο για
την Ελλάδα» με ολοκληρωμένο έργο μαζί με το ΥΠ.Α.Α.Τ.
.... φαίνεται άνοιξε ο δρόμος για την αναθεώρηση του Προεδρικού
Διατάγματος του 1978 για την προστασία του Υμηττού.
1 σχόλιο:
Πολύ καλή η ανακοίνωση, πιστεύω βοηθάει τον κόσμο που τη διαβάζει να καταλάβει γιατί παλεύουμε και πώς το παλεύουμε.
Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις, όχι ως κριτική στο κείμενο, αλλά με αφορμή αυτό, απλά σαν συμβολή σε μια κουβέντα που νομίζω ότι λείπει από την πλούσια συζήτηση και δράση που έχει αναπτυχθεί γύρω από τα ζητήματα του ΠΔ και των αυτοκινητόδρομων.
Πρόκειται για την κουβέντα σε σχέση με τις προθέσεις του συστήματος και τους συνολικότερους (αν υπάρχουν) σχεδιασμούς του. Επιγραμματικά:
Το εύκολο και προφανές είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κατασκευαστικού κεφαλαίου, ενός παραδοσιακού και σημαντικού κομματιού του ελληνικού καπιταλισμού. Ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης, τέτοια έργα αποτελούν διέξοδο. Αντίστοιχα αναφερόμαστε συχνά (και σωστά) στην ενίσχυση του όλου κυκλώματος συμφερόντων γύρω από το αυτοκίνητο (εμπορία, συντήρηση, ανταλλακτικά, καύσιμα), όπως και στην ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της γης και των ελεύθερων χώρων.
Το επίσης προφανές και πανθομολογούμενο είναι η πρόθεση να ...ξεπεραστεί το ...εμπόδιο του βουνού μπροστά στα σχέδια επέκτασης της πόλης μέχρι τη θάλασσα. Πράγματι το Ρυθμιστικό διέλυσε κάθε αμφιβολία (αν υπήρχε) ως προς την πρόθεση αυτή.
Το ζητούμενο είναι, κατά τη γνώμη μου, το τι εξυπηρετεί αυτή η επέκταση. Η απάντηση ότι όλα γίνονται για να δοθεί πεδίο δράσης στο κεφάλαιο (οικιστική επέκταση, άρα νέες υποδομές και κτίρια, αλλά και οικονομική-εμπορική δραστηριότητα εκεί που πριν δεν υπήρχε) είναι η μια πλευρά και, νομίζω, όχι η κύρια.
Η κύρια πλευρά είναι ο ίδιος ο χαρακτήρας του ελληνικού καπιταλισμού, ο οποίος, έχοντας αποφασίσει-αποδεχθεί προ πολλού το στόχο για μια χώρα συγκοινωνιακό-μεταφορικό-τηλεπικοινωνιακό και -εσχάτως- ενεργειακό κόμβο, αλλά και παραθεριστικό κέντρο, έχει οριστικά απορρίψει το δευτερογενή τομέα (βιομηχανία) και έχει υποβαθμίσει σημαντικά τον παραδοσιακό πρωτογενή (γεωργία-κτηνοτροφία). Κι όλα αυτά κάτω από τις οδηγίες και επιταγές κύρια των Ευρωπαίων (αλλά όχι μόνο), στη βάση ενός διεθνούς καταμερισμου τέτοιου που να εξυπηρετεί καλύτερα τα δικά τους συμφέροντα.
Αυτές οι κατευθύνσεις για την οικονομία και την ανάπτυξη είναι πραπάνω από προφανείς στο Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο. Και είναι φανερό ότι είναι τέτοιες που οδηγούν αναπόφευκτα σε υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων και πληθυσμού στα αστικά κέντρα, κύρια στην Αθήνα-Αττική και δευτερευόντως στη Θεσσαλονίκη.
Το Ρυθμιστικό έρχεται να εξυπηρετήσει αυτές τις ανάγκες. Και γι' αυτό μιλάει για την Αττική των 8 εκατομμυρίων. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσονται και το ΠΔ για τον Υμηττό, αλλά και οι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι, επιπλέον, θέλουν να εξυπηρετήσουν τις οδικές μεταφορικές ανάγκες της Αττικής σε σχέση με τα λιμάνια της, το αεροδρόμιο και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, δηλαδή τα σημεία που χαρακτηρίζονται ως πύλες εισόδου για ολόκληρη τη χώρα.
Επιπλέον, ο μητροπολιτικός χαρακτήρας της Αθήνας και της Θεσσαλονικης (που τονίζεται στο Χωροταξικό) εξυπηρετούνται από το σχεδιαζόμενο Καποδίστρια ΙΙ...
Θεωρώ, λοιπόν, ότι είμαστε μπροστά σε έναν συνολικότερο σχεδιασμό που περιλαμβάνει το Γενικό και τα Ειδικά Χωροταξικά, το Ρυθμιστικό της Αθήνας (αλλά και αυτά των άλλων πόλεων που ετοιμάζονται) και τον Καποδίστρια ΙΙ. Πρώτες συγκεκριμένες εφαρμογές του σχεδιασμού αυτού είναι το ΠΔ και οι αυτοκινητόδρομοι.
Έτσι, ο ελληνικός καπιταλισμός σχεδιάζει τις πόλεις εκείνες που θα εξυπηρετούν τις επιλογές και τα συμφέροντά του και που θα ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά του. Οι κάτοικοι των πόλεων δεν έχουν θέση στους σχεδιασμούς αυτούς, παρά μόνο ως θύματά του. Με αυτή την έννοια πρόκειται για ένα κομμάτι της επίθεσης που διεξάγεται ενάντια στο λαό και αυτός είναι αρκετός λόγος για να το αντιπαλέψουμε!
Δημοσίευση σχολίου