Κυριακή, 31 Μαΐου 2009

Πίσω από τις λέξεις: "Κυκλοφοριακό" ή μήπως μετακίνηση;

Μελετώντας και αντιστρέφοντας το ερώτημα
Με αφορμή τους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής και τις συζητήσεις περί αναγκαιότητας ή μη του όλου έργου. Κύριο επιχείρημα περί της προβαλλόμενης ως βέβαιης αναγκαιότητας - μέχρι και περιβαλλοντικά χρήσιμης! - είναι η λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα. Ρωτούν, λοιπόν, οι εμπνευστές, πράκτορες και ωφελούμενοι από τους απανταχού δρόμους: "Πώς θα λυθεί, κύριοι, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα;"

Επειδή ο τρόπος που τίθενται τα ερωτήματα καθορίζει εν μέρει - ή καμιά φορά και συνολικά - την απάντηση ποδηγετώντας τη σκέψη και τη βούληση, θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε πίσω από τις λέξεις τις κρυμμένες παραδοχές και επιδιώξεις.

Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται έχει να κάνει με το λεγόμενο "κυκλοφοριακό πρόβλημα". Το πώς δηλαδή θα λυθεί το ζήτημα ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μποτιλιάρονται όλο και περισσότερο, μέχρις ασφυξίας, στους δρόμους της Αθήνας. Μάλιστα. Ας δούμε από κοντά το παραπάνω ερώτημα. Τι ακριβώς λέει; Τι ακριβώς εννοεί; Τι παίρνει ως δεδομένο; Και κυρίως: τι αποκρύπτει και, συνεπώς, πού και πώς καθοδηγεί; Ας το εξετάσουμε αρχικά λέξη προς λέξη.


Η λέξη "κυκλοφοριακό"

Η λέξη αυτή παραπέμπει ευθέως στην κίνηση - κυκλοφορία των οχημάτων. Τα οχήματα όμως, ως γνωστόν, δεν είναι έμψυχα και δεν έχουν καμία ανάγκη να μετακινηθούν ούτε να "κυκλοφορήσουν". Από μόνα τους μάλιστα δεν έχουν να πάνε πουθενά.


Η λέξη "πρόβλημα"

Ποιο ακριβώς είναι το "πρόβλημα"; Ότι τα αυτοκίνητα είναι τόσο πολλά που δεν χωράνε πλέον στους υπάρχοντες δρόμους.
Ποιος όμως γέμισε τους δρόμους με αυτοκίνητα;
Ποιος μας αναγκάζει και μας πειθαναγκάζει να μετακινούμαστε με αυτοκίνητο;

Ποιος μας έχει στερήσει το δικαίωμα στη γρήγορη, αξιόπιστη, εναλλακτική, φτηνή ή και δωρεάν μετακίνηση;

Ποιος θέλει να δει τον δείκτη κατοχής αυτοκινήτου ανά κάτοικο να αυξάνεται;


Η λέξη "λύση"

Με τη σειρά της, πάλι, η λέξη "πρόβλημα" κινητοποιεί αμέσως τις νοητικές διεργασίες του ανθρώπου προκειμένου να βρει "λύση". Η λύση αυτή αναγκαστικά θα λάβει υπόψη της τα δεδομένα του προβλήματος, όπως αυτά τίθενται. Και με αυτή τη λογική η λύση που προσφέρεται αβασάνιστα από τους ωφελούμενους από τους νέους δρόμους είναι η αύξηση του χώρου που πρέπει να δοθεί στο αυτοκίνητο.

Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και η απάτη του λόγου ξεμπροστιάζεται. Επειδή, αναιδώς, κυνικά και αδίστακτα παραμερίζεται ο ένας πόλος του ζητήματος. Για να γίνουμε πιο σαφείς. Το ζήτημα έχει δύο πόλους: από τη μια τα "πολλά αυτοκίνητα" και από την άλλη τους "ανεπαρκείς-λίγους δρόμους". Έτσι, λοιπόν, η απάντηση που δίνεται δεν εξετάζει καθόλου τη μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παρά μόνο την αύξηση των δρόμων. Μοιάζει με την περίπτωση της "εξίσωσης" των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών, η οποία όμως δεν εξέταζε τη μείωση του ορίου για τους άνδρες παρά μόνο την αύξηση του ορίου για τις γυναίκες. Αυτή η μονόφθαλμη προοπτική δεν είναι βεβαίως τυχαία ούτε προκύπτει από το γεγονός ύπαρξης χαμηλού δείκτη νοημοσύνης και λογικής.


Τελικά, τι είναι αυτό που θέλει και πρέπει να μετακινείται; Οι άνθρωποι ή τα αυτοκίνητα;

Η "λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος" λοιπόν αποτελεί καθαρή χειραγώγηση της σκέψης σε πολλαπλά επίπεδα. Καταρχάς, συνειδητά και δολίως παραγνωρίζει και αποσιωπά το αυτονόητο γεγονός ότι αυτοί που θέλουν και πρέπει να μετακινούνται είναι οι άνθρωποι και όχι τα αυτοκίνητα.

Με αυτό το σκεπτικό το ερώτημα δεν είναι βεβαίως το πώς θα λυθεί το κυκλοφοριακό, αλλά το πώς θα μετακινούνται οι άνθρωποι γρηγορότερα, ευκολότερα και φθηνότερα. Και η απάντηση σε αυτό δεν είναι βεβαίως η επέκταση των οδικών αξόνων, ούτε η ευρύτερη χρήση των αυτοκινήτων, ούτε η περιβαλλοντική υποβάθμιση των γειτονιών, ούτε η τσιμεντοποίηση ολόκληρου του λεκανοπεδίου, ούτε η συνολική επίθεση στους ελεύθερους και μη εμπορευματοποιημένους χώρους, αλλά η αναβάθμιση και επέκταση κάθε μέσου μεταφοράς που σέβεται αφενός τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και αφετέρου το περιβάλλον.


Επιπλέον, η επιλογή να προβάλλεται και να περιορίζεται η συζήτηση στο λεγόμενο "κυκλοφοριακό" είναι συνειδητή και ύποπτη. Περιορίζει το πεδίο σκέψης και δράσης του ανθρώπου σε μονόσημαντες, μονόφθαλμες προοπτικές προσπαθώντας να τον καταστήσει μονοδιάστατο και τελικά "οπαδό", που θα πρέπει να διαλέξει στρατόπεδο και ομάδα σε ένα στημένο από τα πριν παιχνίδι. Έτσι, που να μην διανοείται καν να αμφισβητήσει το ίδιο το ερώτημα και να προτάξει ένα άλλο.

Και επειδή πολλά ακούγονται και γράφονται, ότι δήθεν ο εχθρός είναι το Ι.Χ. αυτοκίνητο και η αντι-οικολογική συνείδησή μας (άκουσον - άκουσον), θα πρέπει να καταστεί σαφές και κάτι άλλο. Με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό ότι τα αυτοκίνητα από μόνα τους δεν πάνε πουθενά, ο εχθρός δεν είναι ο εργαζόμενος κόσμος που προσπαθεί να φτάσει κάθε μέρα στη δουλειά του (ελαστική, επισφαλής, αμφίβολη, κακοπληρωμένη και όλο και πιο μακρινή) με κάθε τρόπο και, ακριβώς επειδή δεν βρίσκει άλλον τρόπο, καταφεύγει στη χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου του. Ο εχθρός δεν είναι η συνείδηση του ανθρώπου που αναγκάζεται και πειθαναγκάζεται να ζει εξαρτημένος καταναλωτικά από δάνεια, δόσεις, κάρτες, "ευκαιρίες" και "μειώσεις τιμών".

Το να ενοχοποιείς έναν τρόπο ζωής (αν αυτό είναι ζωή) που άλλοι σου έχουν επιβάλει και να μεταβιβάζεις τις ευθύνες στο θύμα, που μάλιστα θα πρέπει και να τις αναλάβει στο ακέραιο, αποτελεί αφενός ύψιστη ηθική παρεκτροπή και αφετέρου απόπειρα συσκότισης των πραγματικών αιτίων και συγκάλυψης των πραγματικών ενόχων και εχθρών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δίκαιες διεκδικήσεις αυτού του λαού.

Εχθρός μας είναι αυτοί που προσπαθούν να χειραγωγήσουν τη σκέψη και τη βούλησή μας, αυτοί που επιχειρούν να μην μας αφήσουν περιθώρια αμφισβήτησης, διεκδίκησης και αντεπίθεσης, αυτοί που συσκοτίζουν και παραπλανούν, αυτοί που μετατρέπουν το θύμα σε θύτη και καλλιεργούν μια αλλοτριωμένη συνείδηση σε έναν βολικά πειθήνιο οπαδό.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2009

Οι δρόμοι της ..... ανάπτυξης της εκκλησιαστικής περιουσίας περνούν από τον Υμηττό

Από το Βήμα της 3-5-09 (κλικ για να διαβάσετε ολόκληρο το ρεπορτάζ)

Διαθέτουμε χιλιάδες στρέμματα γης

«Μελετούμε τις ανακοινώσεις του
υπουργείου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος καθώς στις περιοχές αυτές
διαθέτουμε μεγάλες εκτάσεις» δηλώνει στο «Βήμα» ο γενικός διευθυντής των
Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδος κ.Αντώνης Ζαμπέλης.
Οπως προσθέτει ο κ. Ζαμπέλης«μέχρι στιγμής δεν έχουμε ενημερωθεί επισήμως για τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται για ένα μεγάλο κομμάτι της ακίνητης περιουσίας διαθέτει η Εκκλησία στην Αττική και το οποίο έχει εγγραφεί στο
κτηματολόγιο.

Στόχος μας είναι μέσα από το νέο ρυθμιστικό σχέδιο αλλά και την
κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων να αναπτυχθούν αυτές οι εκτάσεις ώστε να μπορέσει η Εκκλησία να αναπτύξει το φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο.

Διαθέτουμε χιλιάδες στρέμματα γης τα οποία δεν μπορούν να αφεθούν στο έλεος και στην τύχη τους. Εχουν σημειωθεί πολλές καταπατήσεις της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας η οποία έχει συρρικνωθεί με αυτό τον τρόπο. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το φαινόμενο να συνεχίζεται».

Ακόμα:

Τα δασικά κτήματα

Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι εκτάσεις που διαθέτει σε αυτές τις περιοχές η Εκκλησία είναι χαρακτηρισμένες δασικές ή ημιδασικές. Επί πολλές δεκαετίες προσπαθεί να τις αξιοποιήσει, αλλά συναντά σθεναρή αντίδραση καθώς αποτελούν έναν από τους τελευταίους πνεύμονες πρασίνου στο εσωτερικό της Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας είναι κατ΄ αρχήν η καταβολή αποζημιώσεων από το κράτος για τις εκτάσεις στις οποίες θα κατασκευαστούν δρόμοι και πάρκα, και κυρίως η οικονομική ανάπτυξη όσων εκτάσεων εντάσσονται στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο.

Σάββατο, 23 Μαΐου 2009

Εντυπωσιακά ακροβατικά πάνω από τον Υμηττό και το Βύρωνα.

Το έργο λεηλασίας του Υμηττού και ακραίας υποβάθμισης της γειτονιάς μας δεν ..."έχει ωριμάσει" ακόμα για να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, κατά την άποψη του δημάρχου Βύρωνα.....

Εντυπωσιακή άποψη, αν αναλογιστεί κανείς τα διάφορα gallop που έχει στήσει ο δήμος ή ακόμα και ο ΣΠ(Α)Υ, στον οποίο (ξανα)προεδρεύει ο δήμαρχος, και απευθύνονται στους κατοίκους και δημότες του Βύρωνα και όχι μόνο!

Εντυπωσιακή άποψη, επειδή καθώς φαίνεται δεν έχει πληροφορηθεί ο - κατά τα άλλα καθ'όλα πληροφορημένος - δήμος για το γεγονός ότι τα τεύχη δημοπράτησης των νέων αυτοκινητόδρομων βρίσκονται ήδη στα σκαριά. Και μιλάμε για "ωρίμανση"; Από την άλλη όμως ο δήμος έχει βέβαιες πληροφορίες και διαφημίζει το Μετρό που ΘΑ έρθει στο Βύρωνα σε καμιά 30αριά χρόνια! Αυτό κι αν είναι "ωρίμανση"!


Εντυπωσιακή άποψη για όποιον πιστεύει ότι η δημοκρατία βρίσκεται και μέσα στα δημοτικά συμβούλια και δεν κρύβεται πίσω από στημένα, μηδαμινής πολιτικής, ηθικής και επιστημονικής αξίας "gallop" και ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.

Οι επιλογές μας καθορίζουν και το μέλλον μας. Αυτό είναι γνωστό.

Η επιλογή να μην μιλάς, να μην ακούς και να μην βλέπεις είναι κι αυτή μια επιλογή ανάμεσα σε τόσες άλλες...

Η επιλογή να αναλαμβάνεις με αυτόν τον τρόπο τις ευθύνες σου, επίσης.

Η επιλογή να "κάνεις γαργάρα" (συγνώμη γι άλλη μια φορά για την έκφραση, αλλά, ως γνωστόν, είναι δανεική και επιστρεφόμενη) την πλήρη και χωρίς επιστροφή καταστροφή και υποβάθμιση ενός ολόκληρου βουνού και δήμου είναι κι αυτή μια επιλογή.

Η Ιστορία γράφει και οι άνθρωποι και καταλαβαίνουν και θυμούνται.

Ευτυχώς, οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου θεωρούμε το ζήτημα της λεηλασίας του Υμηττού όχι μόνο ώριμο αλλά και φλέγον. Δεν περιμένουμε λοιπόν να "ωριμάσει" και να μας φορτωθεί στις ζωές μας, ούτε βέβαια ακροβατούμε ανάμεσα στη λογική και το παράλογο, την "οικολογική ευαισθησία" και τον δήθεν "πολιτικό ρεαλισμό", την δημοκρατία και τη δημαγωγία, αλλά παίρνουμε τις ζωές μας στα χέρια μας.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Αλήθεια, πότε ακριβώς θα ωριμάσει το έγκλημα;

Εμείς, πάντως, ωριμάζουμε (χωρίς εισαγωγικά) κάθε μέρα στους δρόμους και στις πλατείες κάθε γειτονιάς μαζί με τους κατοίκους παλεύοντας ενάντια στα σχεδιαζόμενα εγκλήματα στις γειτονιές μας.


Τετάρτη, 20 Μαΐου 2009

Aπό τον Υμηττό μέχρι... την Άρτα.

Αυτό είναι το πρόσωπο της "ανάπτυξης". Ολόκληρη η Ελλάδα στο στόχαστρο. Διαβάζουμε στο indy.gr και στο tvxs

Τρίτη, 19 Μαΐου 2009

Διαδικτυακή ψηφοφορία για τους αυτοκινητόδρομους. Από το site του δήμου Βύρωνα.

Τι να πούμε τώρα! Ο δήμος αρέσκεται πολύ στα gallop. Και ας είναι και κακοφτιαγμένα. Κυρίως η ερώτηση που αφορά το πώς κρίνουμε την κατασκευή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού. Σε αυτήν είναι άξια θαυμασμού η επιλογή των απαντήσεων. Τρεις θετικές κρίσεις έναντι μίας αρνητικής! Αυτό θα πει επιστημονική εγκυρότητα και αξιοπιστία! (οι ερωτήσεις βρίσκονται παρακάτω στην ανάρτησή μας)
Στην ουσία τώρα:

Το λέμε αν και το ξέρετε καλά: Τα πραγματικά gallop γίνονται στο δρόμο, στη γειτονιά, στην πόρτα-πόρτα ενημέρωση των κατοίκων και άμεσα ενδιαφερομένων. Πραγματική σφυγμομέτρηση είναι η συμμετοχή των κατοίκων κάθε γειτονιάς στις ενημερώσεις, στις συνελεύσεις, στις συγκεντρώσεις, στις πορείες... Και η φωνή μας ακούγεται όλο και πιο δυνατά. Η άποψή μας είναι διαυγής και ξεκάθαρη: Αυτοί οι δρόμοι δεν γίνονται για μας. Όχι μόνο μας είναι άχρηστοι αλλά και σκοπεύουν να υπονομεύσουν κάθε έννοια ποιότητας ζωής στην πόλη μας και τη γειτονιά μας.
Αυτό ειδικά θα έπρεπε να το ξέρει καλά η δημοτική αρχή, που δεν ξέρει τι να τον κάνει τον ανισόπεδο κόμβο του Σακέτα (ναι, ναι, αυτόν που θα "φάει" το αισθητικό δάσος της Καισαριανής, θα "καταπιεί" 3.800 δέντρα και θα συσσωρεύει τόνους αερίων κάθε μέρα, δωρεά όσων συντάσσονται με το έργο στις αναπνευστικές μας οδούς).

Γνωρίζουμε άριστα την πραγματική αξία τέτοιων "σφυγμομετρήσεων" όχι μόνο από επιστημονική άποψη αλλά κυρίως από πολιτική, ηθική και κοινωνική. Αντί, μάλιστα ο δήμος Βύρωνα να καταφεύγει σε τέτοιας αξίας ενέργειες, καλό θα ήταν να συγκαλούσε επιτέλους δημοτικό συμβούλιο με θέμα τους νέους αυτοκινητόδρομους της φωτιάς και της υποβάθμισης.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

Θεωρείτε απαραίτητη την κατασκευή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού;

-Ναι

-Ίσως

-Όχι

-Δεν γνωρίζω / Δεν απαντώ




Πώς κρίνετε την κατασκευή της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού;

Θεωρώ ότι θα συμβάλλει θετικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού

Θεωρώ ότι θα συμβάλλει στη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων

Θεωρώ ότι θα συμβάλλει στην ασφάλεια των μετακινήσεων

Θεωρώ ότι θα επηρεάσει αρνητικά το περιβάλλον.

Δε γνωρίζω / Δεν απαντώ





Υ.Γ. Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε τι απάντησε ο πρόεδρος του ΣΠ(Α)Υ σε αυτή την ψηφοφορία.

Δελτίο Τύπου της Πρωτοβουλίας Αγώνα, 19/5/09


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 3

Το Σάββατο 16 Μάη 2009 πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία η συγκέντρωση – πορεία με αφετηρία τον Κουταλά του Βύρωνα την οποία κάλεσε Πρωτοβουλία Αγώνα ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το Σχέδιο Π.Δ. Λεηλασίας του Υμηττού. Οι συμμετέχοντες διατράνωσαν τη θέληση τους να υπερασπιστούν τον Υμηττό και να μην επιτρέψουν να περάσουν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για την καταστροφή του.

Η συγκέντρωση ήταν μόνο η αρχή ενός πολύμορφου αγώνα για την ενημέρωση και την κινητοποίηση των κατοίκων.

Στη συγκέντρωση συνεχίστηκε η συλλογή υπογραφών και αναγγέλθηκαν οι εξής επόμενες δράσεις:

- Tο Σάββατο 23 Μάη στις 12.00 οι Ανατολικοί Ποδηλάτες καλούν σε ποδηλατοπορεία με αφετηρία τα Ιλίσια (Είσοδος Πανεπιστημιούπολης- Ούλοφ Πάλμε) μέχρι το Ελληνικό.
- Tο Σάββατο 23 Μάη στις 20.00 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για τον Υμηττό και τους Εστιών της Πανεπιστημιούπολης.
- Το Σάββατο 23 Μάη στις 18.00 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση-συζήτηση: "Καταστροφή του Υμηττού", στο Παλαιό Άλσος Χολαργού (θεατράκι), 25ης Μαρτίου και Αετιδέων, από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Χολαργού
-Την εβδομάδα 18-23/5 θα πραγματοποιηθούν συνελεύσεις των επιτροπών κατοίκων σε διάφορες περιοχές.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε και ο δήμαρχος Ελληνικού κ. Κορτζίδης, ο οποίος δήλωσε κατηγορηματική αντίθεση στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ και ανακοίνωσε συγκέντρωση για την Κυριακή 24/5, 11 π.μ., έξω από την 129 Π.Υ. στη συνοικία της Αγ. Παρασκευής του Δ. Ελληνικού για να αποδοθεί ο χώρος στους κατοίκους.

Στη συνέχεια, έγινε δυναμική και μαζική πορεία στη Λ. Κατεχάκη, η οποία στη συνέχεια κατευθύνθηκε σε κεντρικούς δρόμους των περιοχών Καισαριανής, Παγκρατίου και Βύρωνα, και τερματίστηκε στην πλατεία Αγ. Λαζάρου.

Στη διαδρομή μοιράστηκε η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Αγώνα στους κατοίκους, η ανταπόκριση των οποίων ήταν πολύ θετική.

Τα συνθήματα που κυριάρχησαν ήταν :
Κάτω τα χέρια από τον Υμηττό – το δάσος ανήκει σε όλο το λαό.
Αν δεν αντισταθούμε σ΄ όλες τις γειτονιές - η άσφαλτος θα φτάσει ως τις βουνοκορφές.
Τα σχέδια Σουφλιά – θα μείνουν στα χαρτιά.
Το βουνό δεν είναι για μίζες και μπετόν – κάτω τα χεριά από τον Υμηττό.
Ούτε στο βουνό, ούτε στη γειτονιά – κάντε ανισόπεδο στη βίλα του Σουφλιά.
Κάτω τα χέρια απ’ το βουνό – ποτέ δε θα περάσει το σχέδιο αυτό.
Η υπογειοποιηση κορόιδα δεν μας πιάνει – καταλάβετε το δημάρχοι εργολάβοι.
Φωτιές το καλοκαίρι – μπουλντόζες το χειμώνα – ο Υμηττός πεθαίνει, μα σώζεται μ’ αγώνα.
Με πρόσχημα την κρίση διαλύουν τις ζωές μας – κάτω τα χεριά από τις γειτονιές μας
Κάτω τα χέρια από τις γειτονιές.
Απ’ του Ζωγράφου ως το Ελληνικό – εμείς θα υπερασπίσουμε τον Υμηττό.
Μ’ επιτροπές κατοίκων σε κάθε γειτονιά - εμείς θα ανατρέψουμε τα σχέδια Σουφλιά

Από την Πρωτοβουλία Αγώνα επισημάνθηκε ότι: “O αγώνας θα είναι δύσκολος γιατί έχουμε να κάνουμε με μεγάλα συμφέροντα, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να φτάσουμε μέχρι το τέλος, που είναι η ματαίωση των σχεδίων της κυβέρνησης και των επιχειρηματικών συμφερόντων. Δεν αποδεχόμαστε καμιά εμπλοκή σε διαδικασίες προτάσεων βελτίωσης και εξωραϊσμού των σχεδίων τους γιατί θέλουμε ολοκληρωτική προστασία του Υμηττού και δεν πιστεύουμε ότι οι νέοι δρόμοι λύνουν το προβλήματα των μετακινήσεων των κατοίκων ή το κυκλοφοριακό. Μόνη διέξοδος σε αυτό είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς με δωρεάν, τακτικά και γρήγορα δρομολόγια”.

Φωτογραφίες από την πορεία μπορείτε να βρείτε στο ιστολόγιό μας.

Η Πρωτοβουλία Αγώνα συγκροτείται από Επιτροπές και αγωνιζόμενους κατοίκους από τις περιοχές Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Ηλιούπολης, Βύρωνα, Καρέα, Καισαριανής, Ζωγράφου, Χολαργού, Αγ. Παρασκευής, Δάφνης, Υμηττού, Παγκρατίου, Ιλισίων, Εστίας Πανεπιστημιούπολης και των Μεσογείων.

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2009

Οι γειτονιές συνεχίζουν... ενημερώνουμε, αντιστεκόμαστε, δρούμε


Ανατολικοί Ποδηλάτες, ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ:


Πρωτοβουλία Κατοίκων Χολαργού:
- Η Επιτροπή Κατοίκων Καισαριανής καλεί σε εκδήλωση ενημέρωσης - συνέλευσης την Τετάρτη 20/5 στις 8:00μμ στο πάρκο στο τέρμα της οδού Φιλαδελφείας προς την Παν/πολη.


- Η Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα καλεί σε συνέλευση στην πλατεία Ταπητουργείου την Τετάρτη στις 8.00 μ.μ.





Σάββατο, 16 Μαΐου 2009

Σάββατο του Μάη...

... Η ώρα είναι μία το μεσημέρι και ο ήλιος καίει... και δεν πάμε για μπάνιο ούτε για καφέ. Είμαστε μαζεμένοι στην είσοδο του Σακέτα στο Βύρωνα. Κάτοικοι από το Βύρωνα, την Καισαριανή, τη Γλυφάδα, το Ελληνικό, τον Άλιμο, την Ηλιούπολη, την Αγία Παρασκευή, τον Υμηττό, του Ζωγράφου, το Παγκράτι, το Χολαργό... Ποδηλάτες και παιδιά, άνθρωποι κάθε ηλικίας. Περίπου 400.

Οι 400 που θέλουμε σήμερα να διαδηλώσουμε την αντίθεσή μας στα σχέδια λεηλασίας του βουνού μας, της γειτονιάς μας, της πόλης μας. Στήνουμε τα πανό μας, μοιράζουμε τα κείμενά μας, ανταλλάσσουμε καλημέρες, λέμε αστεία, γνωριζόμαστε με το γείτονα της διπλανής συνοικίας. Έχουμε τα ίδια προβλήματα και ίσως και τα ίδια όνειρα. Σήμερα, πάντως, έχουμε τον ίδιο σκοπό: Να σταματήσουμε το έγκλημα που κάποιοι ετοιμάζουν για τον Υμηττό και ολόκληρο το λεκανοπέδιο.

Σε λίγο η πορεία ξεκινά. Οι φωνές και τα συνθήματα αντηχούν το ίδιο τόσο στα καμένα όσο και στα ζωντανά ακόμα δέντρα του βουνού. Δίνουν υποσχέσεις στα καταδικασμένα σε "αναγκαστική αποψίλωση". Η Κατεχάκη στέλνει μήνυμα στις πλαγιές του Υμηττού: "Το δίκιο το έχουν οι βουνοπλαγιές"...."

Η πορεία στρίβει προς Καισαριανή (ο αγώνας αυτός είναι πρωτόγνωρος ίσως και άπειρος και ίσως γι'αυτό τόσο ωραίος). Στους δρόμους της Καισαριανής μοιράζονται κείμενα. Ο κόσμος κοιτά, ακούει και διαβάζει με ενδιαφέρον. Τα συνθήματα δεν σταματούν λεπτό. Κάτω από τον καυτό ήλιο κανένας δεν λυγίζει. Συνεχίζει να προχωρά. Θα φτάσει μέχρι το Παγκράτι...

...Και από κει θα ανηφορίσει για το Βύρωνα. Κάποια χειροκροτήματα ακούγονται από ένα μπαλκόνι της Φορμίωνος. Ο λαιμός είναι ξερός. Δροσίζεται με λίγο νερό και συνεχίζει να βροντοφωνάζει. Τα πόδια έχουν φτερά. Οι ώμοι καίνε. Ποιος δεν φόρεσε καπέλο; Την άλλη φορά πιο έτοιμοι.

Και μετά από την πλατεία Δεληολάνη, να' μαστε ξάφνου σε αυτήν του Αγίου Λαζάρου. Πότε φτάσαμε; Δεν θα συνεχίσουμε; Η ώρα έφτασε κιόλας 3.30; αναρωτιέμαι και πιστεύω τελικά αυτό που είπε η Κωστούλα: "Με επιτροπές αντίστασης σε κάθε γειτονιά, εμείς θα σταματήσουμε τα σχέδια του Σουφλιά".


Σ.Τ.


Υ.Γ. Επιτρέψτε μου το προσωπικό ύφος. Μετά από μια τέτοια μέρα δεν μπορούσα παρά να δώσω την προσωπική μου κατάθεση γι' αυτήν.


Από τη σημερινή συγκέντρωση-πορεία ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το π.δ. λεηλασίας του Υμηττού






Ανεβάζουμε κάποιες φωτογραφίες τώρα .... για να ξεκουραστούμε και λίγο. Αναλυτική ενημέρωση θα ακολουθήσει αργότερα.





Παρασκευή, 15 Μαΐου 2009

AΥΡΙΟ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ. ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ.





... και μια παραλλαγή-πρόταση haute cuisine...



Δημοσιεύματα από τη χθεσινή συνέντευξη τύπου της Πρωτοβουλίας Αγώνα


«Οι νέες λεωφόροι σκοτώνουν τον Υμηττό» Ελευθεροτυπία

«Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ στον Υμηττό είναι η άμεση εγκληματική εφαρμογή του προεδρικού διατάγματος που προωθείται από το υπουργείο. Ενα προεδρικό διάταγμα που νομιμοποιεί τις υπάρχουσες χρήσεις στο βουνό, αλλά ανοίγει το δρόμο και για μελλοντικές οικιστικές επεκτάσεις» υποστηρίζουν κάτοικοι από δήμους που συνορεύουν με το βουνό.
Αλλά επειδή ο Υμηττός είναι δημόσιο αγαθό, ένωσαν τις δυνάμεις τους και συγκρότησαν τον περασμένο μήνα την «Πρωτοβουλία Αγώνα Ενάντια στους Νέους Αυτοκινητόδρομους και το Νέο Προεδρικό Διάταγμα Λεηλασίας του Υμηττού». Αύριο στις 12 μ. πραγματοποιούν συγκέντρωση - πορεία στο βουνό και σημείο συνάντησης: είσοδος Σακέτα (Κουταλάς) στον Βύρωνα επί της λ. Κατεχάκη.
Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου τόνισαν ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνει ένα έργο που -όπως είπαν- «λεηλατεί» το βουνό, ενισχύει τη χρήση του Ι.Χ. και εξυπηρετεί τα εργολαβικά συμφέροντα.
Υπογράμμισαν ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι δεν θα μειώσουν το κυκλοφοριακό, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα την Αττικής Οδού, που -όπως είπαν- τις μισές μέρες της εβδομάδας είναι μποτιλιαρισμένη τις ώρες αιχμής. Γι' αυτό και υποστήριξαν ότι η λύση στο κυκλοφοριακό είναι η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Συγκεκριμένα, αναφερόμενοι στον κόμβο Σακέτα στον Βύρωνα έκαναν λόγο για ένα μεγάλο περιβαλλοντικό έγκλημα αφού -σύμφωνα με τη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ- για να κατασκευαστεί θα χρειαστεί να κοπούν 3.800 δένδρα.
Και ενώ το έργο είναι στα σκαριά, σε δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη ο Δήμος Γλυφάδας πήρε θέση υπέρ του έργου.
ΝΑΥ. ΚΑΡ.


"Συγκέντρωση για τον Υμηττό" Η Καθημερινή
Του Γιαννη Eλαφρου

Η πόλη μας και το βουνό μας, ο Υμηττός, ανήκουν στους κατοίκους και θα τα υπερασπίσουμε με τη μαζική μας κινητοποίηση! Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα της Πρωτοβουλίας Αγώνα ενάντια στους νέους αυτοκινητοδρόμους και το προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τον Υμηττό, κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου στα γραφεία της ΟΛΜΕ, όπου εξήγγειλε μεγάλη συγκέντρωση και πορεία αύριο Σάββατο, 16 Μαΐου, στις 12 μ.μ., στον κόμβο Σακέτα, επί της περιφερειακής του Υμηττού, στο ύψος του Βύρωνα.
«Στο σημείο αυτό προγραμματίζεται να κατασκευαστεί ο φαραωνικός κόμβος του νέου αυτοκινητόδρομου που σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ, προς όφελος εργολάβων και κατασκευαστικών εταιρειών», υπογράμμισε ο κ. Σταύρος Τζιορτζιώτης, μέλος της επιτροπής κατοίκων και δημοτικός σύμβουλος Βύρωνα. Τα σχέδια του νέου δρόμου μιλούν για κοπή 3.800 δέντρων, αλλά οι υπολογισμοί δασολόγων -όπως τονίστηκε από την Πρωτοβουλία Αγώνα- ανεβάζουν τον αριθμό σε 10.000 δέντρα, ενώ θα κοπούν χιλιάδες ακόμα προκειμένου να κατασκευαστούν οι οδικές προσβάσεις κ.λπ. Ας σημειωθεί ότι στο σημείο που προβλέπεται να κατασκευαστεί ο νέος κόμβος εκδηλώθηκε πυρκαγιά το καταστροφικό καλοκαίρι του 2007. «Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα υποβαθμίσουν το περιβάλλον αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων», τόνισε η κ. Σύλα Τσέκου. «Αντιδρούμε συνολικά σε αυτό το μοντέλο ζωής και πόλης, που είναι πια αδιέξοδο», συμπλήρωσε, φέρνοντας σαν παράδειγμα το μποτιλιάρισμα στην υπάρχουσα περιφερειακή και την Αττική Οδό.
Ολοκληρωμένο δίκτυο
Η Πρωτοβουλία Αγώνα αντιπροτείνει την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με τακτικά και αξιόπιστα δρομολόγια, ενώ απαιτεί να μην επιτρέπεται καμιά παρέμβαση στον Υμηττό, που πρέπει να μπει υπό απόλυτη προστασία.
Η Πρωτοβουλία Αγώνα (http://%20protovoulia-agona.%20blogspot.com/), η οποία συγκροτείται από κατοίκους από τις περιοχές Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Ηλιούπολης, Βύρωνα, Καρέα, Καισαριανής, Ζωγράφου, Χολαργού, Αγ. Παρασκευής, Δάφνης, Υμηττού, Ιλισίων, Μεσογείων και από τους «Ανατολικούς Ποδηλάτ-ισσ-ες», ασκεί κριτική σε δημοτικές αρχές, γιατί δεν υψώνουν αποτελεσματικό τείχος προστασίας του Υμηττού.


Πορεία διαμαρτυρίας «Όχι αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό» Το Βήμα
Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

Πορεία διαμαρτυρίας κατά των σχεδιαζόμενων έργων για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό πραγματοποιούν αύριο στις 12 το μεσημέρι μπροστά από το Στρατόπεδο Σακέττα στον Καρέα κάτοικοι, φορείς και η Πρωτοβουλία Αγώνα Κατά των Αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό. Οι τοπικές επιτροπές αγώνα των δήμων της Νοτιοανατολικής Αθήνας που έχουν αναλάβει τη διοργάνωση της διαμαρτυρίας υποστηρίζουν ότι οι αυτοκινητόδρομοι, οι κόμβοι και οι σήραγγες, σε συνδυασμό με το πρόσφατο προεδρικό διάταγμα για τις επιτρεπόμενες χρήσεις στον Υμηττό, θα είναι η οριστική ταφόπλακα για τα δάση του όρους και την ποιότητα ζωής σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο. Οπως τόνισαν εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Αγώνα σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, «το Λεκανοπέδιο δεν χρειάζεται νέους αυτοκινητόδρομους.Χρειάζεται ένα νέο,διευρυμένο δίκτυο λεωφορειοδρόμων, την ενίσχυση του τραμ, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και την αναδάσωση όλων των καμένων εκτάσεων στον Υμηττό». Σημείωναν μάλιστα ότι ο κύριος κόμβος των νέων αυτοκινητοδρόμων σχεδιάζεται να κατασκευαστεί πάνω στην καμένη έκταση της θέσης «Κουταλάς». Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας παρουσίασαν επίσης μια δική τους μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπου δινόταν έμφαση στην αύξηση της μέσης θερμοκρασίας σε όλο το ανατολικό Λεκανοπέδιο, συνέπεια της αυξημένης κίνησης οχημάτων, και στη συνδυασμένη, κυκλοφοριακή συμφόρηση της Αττικής οδού και των νέων δρόμων. Στις διεκδικήσεις των κατοίκων συμπαραστέκονται οι κινήσεις ποδηλατών της Αθήνας, που διοργανώνουν ποδηλατική πορεία το επόμενο Σάββατο 23 Μαΐου από τα Ιλίσια ως τον χώρο του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.


"Κίνηση πολιτών για τον Υμηττό"
"Πρωτοβουλία Αγώνα" ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους. Ελεύθερος Τύπος
Της Στέλλας Χαραμή
Παρασκευή, 15.05.09


Από τον Αλιμο έως την Αγία Παρασκευή και από το Βύρωνα έως τη Γλυφάδα, κάτοικοι από δεκαπέντες δήμους σύστησαν χθες τη νεογέννητη «Πρωτοβουλία Αγώνα», μια κίνηση πολιτών ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το Προεδρικό Διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού.«Είμαστε εδώ για να δείξουμε ότι ο κόσμος έχει πάρει την υπόθεση του Υμηττού στα χέρια του», τόνιζε ο Σταύρος Τζωρτζιώτης από το Βύρωνα. Η πρώτη απόδειξη της κινητοποίησης των κατοίκων έρχεται αύριο, Σάββατο, όπου η «Πρωτοβουλία Αγώνα» δίνει ραντεβού διαμαρτυρίας στον κόμβο Σακέτα (12.00 μ.).«Το βουνό δεν μπορεί να γίνει τροχονόμος στην κίνηση της πόλης. Είναι η μοναδική επαφή που μας έχει απομείνει με τη φύση. Και δεν είμαστε ρομαντικοί που τον οραματιζόμαστε έτσι», σημείωσε ο Χρήστος Γραμματίδης από την Αγία Παρασκευή - ένα δήμο που μετράει πληγές από την εφαρμογή της πολιτικής των αυτοκινητοδρόμων.Τα μέλη της «Επιτροπής Αγώνα» καταγγέλλουν πως οι δρόμοι της φωτιάς που κατέκαψαν τον Υμηττό το 2007 είναι τα ίδια μονοπάτια πάνω στα οποία προγραμματίζεται η χάραξη της νέας περιφερειακής, κατηγορούν δημάρχους πως ξεπουλάνε δάση σε αντάλλαγμα «νεκροταφείων» και απορρίπτουν το επιχείρημα της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Αττικής οδού, η ημερήσια διέλευση το 2001 ήταν 33.525 αυτοκίνητα και το 2008 είχε φτάσει στα 400.000.Αλλωστε, από την «πόρτα πόρτα» έρευνα της «Πρωτοβουλίας Αγώνα» προκύπτει ότι «σχεδόν κανείς δεν πιστεύει τους υπουργικούς ισχυρισμούς και πως κανείς δεν θέλει να ζήσει σε μια πόλη-τέρας».



Συγκέντρωση και πορεία αύριο 16/05 στις 12πμ στην είσοδο Σακέτα (Κουταλάς) Βύρωνα επί της Λ. Κατεχάκη

Τη λεηλασία του Υμηττού, που επιχειρείται με το προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα και τους σχεδιαζόμενους νέους αυτοκινητόδρομους, ανέδειξαν στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν την Πέμπτη στα γραφεία της ΟΛΜΕ τα μέλη της Πρωτοβουλίας Αγώνα. Μέσα από μια αναλυτική παρουσίαση με στοιχεία, βίντεο και φωτογραφίες οι κάτοικοι από 15 δήμους, που πλήττονται άμεσα από τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, στιγμάτισαν την εξόφθαλμη πρόθεση κράτους και επιχειρηματιών να μετατρέψουν τις γειτονιές τους σε ασφυκτικά τσιμεντένια κλουβιά.

Ιδιαίτερο βάρος έδωσαν, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία του ανισόπεδου υπερ-κόμβου Σακέτα στον Βύρωνα, ο οποίος-παρά τους ψευδείς ισχυρισμούς του Υπουργείου για το αντίθετο- θα κατασκευαστεί ολόκληρος μέσα στο αισθητικό δάσος Καισαριανής καταστρέφοντας έναν από τους τελευταίους πνεύμονες οξυγόνου στη Αθήνα. Ο κόμβος Σακέτα είναι ένα μόνο παράδειγμα της τερατώδους “ανάπτυξης“ των αυτοκινητοδρόμων, βασικός στόχος των οποίων, όπως τόνισαν τα μέλη της Πρωτοβουλίας, είναι η επέκταση του αστικού ιστού μέχρι τα Μεσόγεια και η “επιχειρηματική έκρηξη” που θα φέρει μαζί της. Μακροπρόθεσμος φυσικά σκοπός είναι η μεταβολή συνολικά της Αττικής σε ένα άρτια οργανωμένο διαμετακομιστικό κέντρο για την Ευρώπη, που θα εξασφαλίζει τη ζωτική για το καπιταλιστικό σύστημα ομαλή και γρήγορη ροή εμπορευμάτων και υπηρεσιών.

Ο σχεδιασμός αυτός δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς τη θεσμική, νομική κατοχύρωση της λεηλασίας του ορεινού όγκου του Υμηττού, που επιτυγχάνεται με το προτεινόμενο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Το ΠΔ αυτό χωρίζει τον Υμηττό σε 8 συνολικά ζώνες και υποζώνες , ανοίγοντας την πόρτα για νέες νόμιμες, παράνομες, νομιμοφανείς χρήσεις σε βάρος του φυσικού τοπίου. Ενδεικτικό είναι ότι στις ζώνες αυτές προβλέπεται ακόμη και “πάρκο κεραιών” (!!), ενώ συνολικά ο χαρακτηρισμός του Υμηττού ως “αστικού πάρκου” δηλώνει ξεδιάντροπα ότι υπάρχει διαθέσιμη γη για οικιστικές ζώνες και χωροθέτηση άλλων “υποδομών”. Στο μοίρασμα αυτό των “φιλέτων” στον Υμηττό εμπλέκονται από μεγαλοεργολάβους, κατασκευαστές, δημοτικές αρχές, κλπ, μέχρι την Εκκλησία που διεκδικεί συνολικά 4.500 στρέμματα.

Από την πλευρά τους, οι επιτροπές και συνελεύσεις κατοίκων από 15 δήμους, οι οποίες συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία απαιτούν, απαλλαγμένοι από τις αυταπάτες των “εναλλακτικών λύσεων”, να μην κατασκευαστεί κανένας νέος αυτοκινητόδρομος, υπόγειος, ή υπέργειος με κόμβους και σήραγγες, να αποσυρθεί άμεσα το σχέδιο τροποποίησης του Π.Δ. για τον Υμηττό, καθώς και να μην υπάρξει καμία διαβούλευση με όσους σχεδιάζουν τη λεηλασία του βουνού.

Σε αυτό το πλαίσιο διοργανώνουν αύριο στις 12πμ στην είσοδο Σακέτα (κουταλάς) Βύρωνα επί της Λ. Κατεχάκη συγκέντρωση και πορεία με βασικό σύνθημα "Να τους σταματήσουμε”.

Ήδη, πάντως, στις κατά τόπους γειτονιές τους, οι κάτοικοι με αμεσοδημοκρατικές και “απο τα κάτω” διαδικασίες έχουν πραγματοποιήσει δράσεις, εκδηλώσεις και παρεμβάσεις σε δημοτικά συμβούλια ενάντια στη λεηλασία των ζωών τους, ακόμη και σε “μαύρους” δήμους, όπως εκείνος της Γλυφάδας, που ψήφισε τις προηγούμενες μέρες υπέρ των νέων αυτοκινητοδρόμων.

Είναι πλέον εμφανές στους κυρίαρχους ότι η μετατροπή των γειτονιών σε μοντέρνες φυλακές, που τα μόνα που θα κινούνται ελεύθερα είναι τα εμπορεύματα, θα βρει μπροστά της την ανυποχώρητη αντίσταση των κατοίκων, που παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους!


Να θυμίσουμε ότι η Πρωτοβουλία Αγώνα συγκροτείται από Επιτροπές και αγωνιζόμενους κατοίκους από τις περιοχές Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Ηλιούπολης, Βύρωνα, Καρέα, Καισαριανής, Ζωγράφου, Χολαργού, Αγ. Παρασκευής, Δάφνης, Υμηττού, Παγκρατίου, Ιλισίων, Εστίας Πανεπιστημιούπολης, Μεσογείων και από τους Ανατολικούς Ποδηλάτ-ισσ-ες.

Πέμπτη, 14 Μαΐου 2009

Επεισοδιακή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Γλυφάδας με θέμα τους αυτοκινητόδρομους. Η απάντηση, λοιπόν, στους δρόμους!

Με απειλές, απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και υπεροψία αντιμετώπισαν δημοτικοί σύμβουλοι της Γλυφάδας τους παρευρισκόμενους κατοίκους, τις θέσεις και τα αιτήματά τους. Λεπτομέρειες στο Δελτίο Τύπου της Επιτροπής.

Τελικά, με οριακή πλειοψηφία (16-15) το δημοτικό συμβούλιο Γλυφάδας είπε "ναι" στους νέους αυτοκινητόδρομους.

Η απάντηση θα δοθεί στους δρόμους!

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2009

Άλλη μία σύγκληση δημοτικού συμβουλίου ΧΩΡΙΣ ΛΕΞΗ για το σχεδιαζόμενο έγκλημα στον Υμηττό!

Έτσι πληροφορούμαστε από το site του δήμου Βύρωνα!

Τη Δευτέρα 18-5 στις 3.30 το μεσημέρι συγκαλείται το δημοτικό συμβούλιο του Βύρωνα χωρίς να τίθενται ως θέμα οι νέοι αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό και το έγκλημα στου Σακέτα και στην ποιότητα ζωής μας, παρόλες τις διαβεβαιώσεις ότι μετά το Πάσχα το "πληροφορημένο" πλέον δημοτικό συμβούλιο θα συζητούσε και θα έπαιρνε απόφαση για τους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής.

Εδώ ο κόσμος καίγεται και ο δήμος περί άλλων τυρβάζει... Μοναχικός και μοιραίος, δείχνει να πάσχει από πολιτικό και ηθικό αυτισμό.

Άλλη μια επιβεβαίωση στο πρόταγμα: Να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας!

Σάββατο, 9 Μαΐου 2009

Υπάρχουν και χειρότερα... (σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης)

Καλά η δημοτική αρχή της Γλυφάδας...

Ο Δήμος Βύρωνα, που έχει να αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έγκλημα - αυτό του Κόμβου ΣΑΚΕΤΑ - δεν έχει ακόμη ορίσει καμία ημερομηνία προκειμένου να συζητηθούν τα σχέδια του Υ...Ε., των εργολάβων και των συναφών real estate συμφερόντων. Καμία συζήτηση για τα σχέδια που υπόσχονται πλήρη υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Βύρωνα.

Πέρα από αοριστολογίες περί συζήτησης μετά το Πάσχα, που εκφράστηκαν στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, τηρεί σιγή ιχθύος.

Πέρα από τα τηλεφωνικά gallop στους "ενημερωμένους" δημότες και τη διαβεβαίωση ότι οι δημοτικοί του σύμβουλοι ΔΕΝ είναι ενημερωμένοι για το θέμα(!;) - αυτό κι αν είναι είδηση - , δεν ακούσαμε άλλη κουβέντα.

Το μόνο που έχουμε ακούσει μέχρι τώρα είναι το γνωστό πλέον οξύμωρο σχήμα: Ναι στους δρόμους, οψόμεθα για τον κόμβο, που ως "κόμβος" δικαιώνει απολύτως το όνομά του αποτελώντας ΚΟΜΒΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ του όλου έργου!

Χωρίς κόμβο στου Σακέτα δεν υπάρχει και δρόμος. Τόσο απλά.

Ο Κόμβος είναι εκεί. Οι θέσεις της δημοτικής αρχής πού είναι;


Φοβούνται τις κινητοποιήσεις των κατοίκων! Μπορούμε ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

Ο Δήμος Γλυφάδας δείχνει να τα έχει χαμένα. Αλλάζει συνεχώς ημέρα και ώρα σύγκλησης του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα των νέων αυτοκινητόδρομων, προκειμένου προφανώς να αποφύγει τις μαζικές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις των κατοίκων που ενημερώνονται και συντάσσονται - όλο και περισότεροι μέρα με τη μέρα - με όσους λέμε ΟΧΙ στα εγκληματικά σχέδια λεηλασίας του Υμηττού και επίθεσης στην ποιότητα ζωής μας.

Αφού μετά από πιέσεις των κατοίκων όρισαν αρχικά την περίοδο μετά το Πάσχα, αμέσως μετά ορίστηκε ημερομηνία συζήτησης η 6/5, η οποία αναβλήθηκε για τις 13/5, η οποία ξανα-αναβλήθηκε για την
Τρίτη 12/5 στις 8.00 το βράδυ.

Έτσι το ραντεβού των κατοίκων με τη δημοτική αρχή γίνεται ακόμα πιο δυναμικό!


ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!


(πηγή: ΠΡΩτοβουλία ΚΑΤοίκων στα Νότια, http://prwkat.blogspot.com/

Παρασκευή, 8 Μαΐου 2009

Ανακοίνωση-Δελτίο Τύπου της Επιτροπής Κατοίκων Βύρωνα


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Μαΐου 2009, στο στέκι νεολαίας του Βύρωνα (Ταπητουργείο) συγκέντρωση και ενημέρωση κατοίκων του Βύρωνα σχετικά με τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και νέο Προεδρικό Διάταγμα «προστασίας» του Υμηττού.

Στην εκδήλωση αρχικά παρουσιάστηκε από την Πρωτοβουλία για τη συγκρότηση της Επιτροπής οπτικό υλικό και στοιχεία για τις επιπτώσεις από τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, η δική μας λογική αντίθεσης στο μοντέλο ζωής και πόλης που μας σερβίρουν και αναπτύχθηκε το σκεπτικό μας για την εξυπηρέτηση των κατοίκων με δημόσια, δωρεάν, αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς και δίκτυο πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων.


Έγινε πλούσια συζήτηση για το θέμα των νέων αυτοκινητόδρομων και τη σχέση τους με τα συνολικότερα προβλήματα του περιβάλλοντος, της ζωής στην πόλη και τους σχεδιασμούς των κυβερνώντων και των εταιρειών, όπως αυτοί φανερώνονται μέσα και από το νέο ρυθμιστικό σχέδιο που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Ο προβληματισμός προσανατολίστηκε στη δράση που χρειάζεται να ξεδιπλωθεί για να σταματήσουν τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, στους τρόπους ενημέρωσης και κινητοποίησης των κατοίκων και στο πλαίσιο που μπορεί να συσπειρώσει ενωτικά και να φέρει αποτελέσματα στη ματαίωση της επιχειρούμενης λεηλασίας του Υμηττού.

Στη διάρκεια της διαδικασίας συγκροτήθηκε Επιτροπή Κατοίκων ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και το Π.Δ. λεηλασίας του Υμηττού, η οποία συμφώνησε στο γενικό πλαίσιο αγώνα και διεκδίκησης της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΓΩΝΑ ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το Π.Δ. λεηλασίας του Υμηττού, η οποία συγκροτήθηκε στη Λουίζα:

-Κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό, υπόγειος ή υπέργειος με κόμβους και σήραγγες.
-Καμία διαβούλευση με όσους σχεδιάζουν τη λεηλασία του Υμηττού
-Καμία αυταπάτη για δυνατότητα «εναλλακτικών λύσεων» με νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό
-Δημόσια, δωρεάν, γρήγορα και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς και ολοκληρωμένα δίκτυα πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων
-Απόσυρση τώρα του σχεδίου τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος «προστασίας»-λεηλασίας του Υμηττού
-Απόλυτη προστασία του Υμηττού από τα όρια του σημερινού σχεδίου πόλης μέχρι την κορυφή του
-Απομάκρυνση τώρα όλων των εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο βουνό και δεν σχετίζονται με το δασικό του χαρακτήρα (ΚΥΤ, κεραίες, χώροι μεταφόρτωσης απορριμμάτων, στρατόπεδα, λατομεία, βενζινάδικα) και άμεση αποκατάσταση του φυσικού τοπίου
-Κάτω τα χέρια από τους ελεύθερους χώρους και το βουνό
-Καμία επέκταση της πόλης – καμία περαιτέρω οικοδόμηση και εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων
-Πυροπροστασία και αναδάσωση του βουνού

Η Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα αποφάσισε:
1.Να συμμετάσχει στη συγκέντρωση – πορεία στις 16 του Μάη, στις 12 το μεσημέρι στην είσοδο του Κουταλά-Σακέτα, που διοργανώνει η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΩΝΑ,
2.Να προβεί σε ενημερωτικές εξορμήσεις στο Βύρωνα την Πέμπτη 7/5 και το Σάββατο 9/5,
3.Να γίνει η νέα συνέλευση της Επιτροπής Κατοίκων στην Πλατεία Ταπητουργείου την Τετάρτη 13/5 στις 8.00 μ.μ.


6/5/2009

Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα
epitropi.katoikon.vyrona@gmail.com

Τετάρτη, 6 Μαΐου 2009

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΠΟΡΕΙΑ, Σάββατο 16 του Μάη, 12.00 π.μ., είσοδος Κουταλά-Σακέτα

Κάλεσμα από την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΩΝΑ ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το π.δ. λεηλασίας του Υμηττού

Τρίτη, 5 Μαΐου 2009

Συγκρότηση Επιτροπής Κατοίκων Βύρωνα ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το π.δ. λεηλασίας του Υμηττού


Πραγματοποιήθηκε χτες, Δευτέρα 4 του Μάη, στο στέκι νεολαίας (Ταπητουργείο) συνέλευση και ενημέρωση κατοίκων του Βύρωνα σχετικά με τα σχέδια του Υ...Ε για νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και νέο Προεδρικό Διάταγμα "προστασίας" του Υμηττού.

Στα πλαίσια της συνέλευσης συγκροτήθηκε Επιτροπή Κατοίκων Βύρωνα ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και το π.δ. λεηλασίας του Υμηττού, η οποία συμφώνησε στο γενικό πλαίσιο αγώνα και διεκδίκησης που έχει τεθεί από την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΩΝΑ ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το Προεδρικό Διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού.

Το blog της Πρωτοβουλίας Αγώνα

Δημιουργήθηκε το ιστολόγιο της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΓΩΝΑ ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το προεδρικό διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού:
http://protovoulia-agona.blogspot.com/

Δευτέρα, 4 Μαΐου 2009

Kάλεσμα για συγκρότηση Επιτροπής Αγώνα Βύρωνα ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και το προεδρικό διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού

*Λόγω του καιρού, η συγκέντρωση θα γίνει στο Στέκι Νεολαίας (Ταπητουργείο)
ΣΗΜΕΡΑ, το απόγευμα
Θα είμαστε ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ

H συμμετοχή μας είναι απαραίτητη αν θέλουμε να σταματήσουμε τα εγκλήματα που σχεδιάζονται στον Υμηττό, την πόλη μας και την ίδια τη ζωή μας.

Ήδη σε όλες σχεδόν τις περιοχές της νοτιοανατολικής Αθήνας, αλλά και σε αυτές που βρίσκονται γύρω από τον Υμηττό, έχουν συγκροτηθεί ανάλογες επιτροπές και συνελεύσεις κατοίκων με τον ίδιο σκοπό. Ο Βύρωνας, που θίγεται ιδιαίτερα από τα συγκεκριμένα σχέδια (Κόμβος Σακέτα, δραματική αύξηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, καταστροφή του ελευθερου και φυσικού περιβάλλοντος, υποβάθμιση των γειτονιών μας...) δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος στον αγώνα των κατοίκων για ποιότητα ζωής, γι' αυτήν την ίδια τη ζωή.

Η υπόθεση περνά από τα χέρια μας.

ΠΩΛΕΙΤΑΙ!

Το νερό που πίνουμε!
Σειρά έχουν οι φυλακές. Θυμηθείτε το.

Αναγνώστες

Βlog ελεύθερο από διαφημίσεις

Κοινοποίηση