Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009

Δίψα για ενημέρωση - Ανταπόκριση από τη χθεσινή ανοιχτή συζήτηση - ενημέρωση στον Καρέα



Πραγματοποιήθηκε χτες, Κυριακή 29/3, στο Αστικό Κέντρο Καρέα ενημέρωση - ανοιχτή συζήτηση των κατοίκων σχετικά με τα σχέδια του Υ(ΠΕΧΩ)ΔΕ για τον Υμηττό και τη γειτονιά μας. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν περίπου 50 κάτοικοι, οι δημοτικοί σύμβουλοι Παναγιώτης Κόνσουλας και Σταύρος Τζιορτζιώτης, μέλη της Πρωτοβουλίας Πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού, καθώς και κάτοικοι άλλων θιγόμενων περιοχών (Υμηττός, Ηλιούπολη, νότια Αθήνα).

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε δύο κύρια και αλληλένδετα σημεία που αποτελούν ένα εκρηκτικό μίγμα: το σχεδιαζόμενο νέο Προεδρικό Διάταγμα "προστασίας" - λεηλασίας του Υμηττού και τους νέους αυτοκινητόδρομους που σχεδιάζεται να τον διατρέχουν, να τον διαπερνούν και, τελικά, να τον εμπορευματοποιήσουν, να τον αλώσουν και να τον καταστρέψουν.

Οι συμμετέχοντες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και προσοχή κατά την παρουσίαση των σχεδιαζόμενων έργων και κυρίως σε αυτό που αφορά τη γειτονιά μας: τον υπερκόμβο Σακέτα. Ακολούθησαν τοποθετήσεις - ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους και τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, κ. Τζιορτζιώτη και κ. Κόνσουλα.

Αυτό που η χθεσινή συζήτηση κατέδειξε με σαφήνεια είναι ότι στον δήμο μας οι δημότες διψούν για πληροφόρηση και γνώση των όσων πρόκειται να συμβούν στη γειτονιά τους και θα επηρεάσουν άμεσα και καίρια την ποιότητα της ζωής τους. Πληροφόρηση που στερούνται από τους θεσμικούς φορείς. Και παρόλο που η Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα διαθέτει μικρές δυνάμεις θα συνεχίσει να ενημερώνει όσο πιο πλατιά, βαθιά και υπεύθυνα μπορεί τους κατοίκους του Καρέα. Η χθεσινή συνάντηση ήταν η αρχή. Ελπιδοφόρα και δυναμική.

Ευχαριστούμε όσους αφιέρωσαν το κυριακάτικο απόγευμά τους στη συνάντηση ανθρώπων και απόψεων για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.


Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα


Υ.Γ. ΕΠΟΜΕΝΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΟΥΙΖΑ, ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 5/4 ΣΤΙΣ 7.00



Ποιος κερδίζει απ' τους δρόμους; (Συνέχεια)



Αποκαλυπτικά τα οικονομικά αποτελέσματα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που ενοποιώντας στα μεγέθη της την Αττική Οδό εμφανίζει θεαματικά υψηλά αποτελέσματα.


Κάποια στοιχεία:


Ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) για τη χρήση 2008 218,4 εκατ. ευρώ έναντι 80,8 εκατ. ευρώ το 2007 αυξημένα κατά 170,2%.


Ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε για τη χρήση του 2008 σε 1,913 δισ. ευρώ έναντι 914,7 εκατ. ευρώ το 2007, σημειώνοντας αύξηση 109,1%.


Το άρθρο της Ημηρησίας 30/3/09:


ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Βελτίωση oικονομικών μεγεθών το 2008Αύξηση 109,1% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών το 2008 στα 1.913 εκατ. ευρώ
Αύξηση 109,1% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών το 2008 στα 1.913 εκατ. ευρώ


Σάββατο, 28 Μαρτίου 2009

«Ο Υμηττός δεν παζαρεύεται»: Σημερινό ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας για τις κινητοποιήσεις των κατοίκων


«Ο Υμηττός δεν παζαρεύεται»


«Δεν παζαρεύουμε τον Υμηττό και την πόλη μας. Δεν θα πληρώσουμε την κρίση τους με τις ζωές μας».


Με αυτό το σύνθημα, πρωτοβουλίες κατοίκων της νοτιοανατολικής Αθήνας και περιοχών του Υμηττού συντονίζουν τη δράση τους, κατά του νέου Π.Δ. «λεηλασίας του Υμηττού» και των αυτοκινητοδρόμων που σχεδιάζονται στην περιοχή.
«Το ΥΠΕΧΩΔΕ ανατρέπει κάθε έννοια προστασίας του βουνού. Κατακερματίζει τον Υμηττό σε 8 ζώνες και υποζώνες που ανοίγουν την πόρτα για νέες νόμιμες, παράνομες, νομιμοφανείς, "κοινωφελείς", δημοτικές και "ηθικές" χρήσεις. Ακόμα και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υπουργείου παραδέχεται ότι οι επιπτώσεις στο πράσινο θα είναι μόνιμες, ιδιαιτέρως σημαντικές και μη αναστρέψιμες», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους και ζητούν την ενεργοποίηση των κατοίκων για τη διάσωση του Υμηττού «από κάθε είδους κατασκευαστικά συμφέροντα».

Σ' αυτό το πλαίσιο:

* Η Πρωτοβουλία κατοίκων «Στα Νότια» διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση την Κυριακή 29/3 στις 11 π.μ. στο δημοτικό θέατρο Γλυφάδας «Μελίνα Μερκούρη».

* Η Πρωτοβουλία κατοίκων Καρέα διοργανώνει ανοιχτή εκδήλωση την Κυριακή 29/3 στις 6 μ.μ. στο Αστικό Κέντρο Καρέα.

* Οι πρωτοβουλίες-κινήσεις που έχουν συσταθεί σε Βύρωνα, Υμηττό, Καισαριανή, Καρέα, Γλυφάδα, Ελληνικό και Τερψιθέα καλούν σε συνέλευση την Κυριακή 5/4 στις 7 μ.μ. στον δημοτικό κινηματογράφο Βύρωνα «Λουίζα».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 28/03/2009



το ρεπορτάζ εδώ

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2009

Πρόσκληση σε ανοιχτή δημόσια συζήτηση – ενημέρωση για τον Υμηττό



Πρόσκληση σε ανοιχτή δημόσια συζήτηση – ενημέρωση για τον Υμηττό



Τον τελευταίο καιρό δρομολογούνται από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ραγδαίες και αλληλένδετες εξελίξεις που αφορούν στο μέλλον του Υμηττού και απειλούν ιδιαίτερα τη γειτονιά μας (σχέδιο τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος Προστασίας του Υμηττού – Νέοι Αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό).


Ύστερα και από τις θανάσιμες και τραγικές πυρκαγιές του 2007, σε όλη την Ελλάδα αλλά και στα βουνά της Αττικής, η προστασία των τελευταίων πράσινων ελεύθερων χώρων ζωής, αναπνοής και αναψυχής των κατοίκων του Βύρωνα και του Καρέα γίνεται επιτακτικότερη παρά ποτέ.



Τα συγκεκριμένα σχέδια νομιμοποιούν μέχρι τώρα τελεσθέντα εγκλήματα και αυθαιρεσίες πάνω στο βουνό και ανοίγουν τον δρόμο για την τέλεση περισσότερων, όπως αυτό της επέκτασης της Αττικής Οδού πάνω, δίπλα και μέσα στο βουνό και της κατασκευής και λειτουργίας τεράστιου διώροφου ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή Σακέτα-Κουταλά μέσα στο Αισθητικό Δάσος Καισαριανής έκτασης 130.000 τ.μ.



Θεωρώντας ότι η από μέρους μας γνώση των όσων εξυφαίνονται για την πόλη στην οποία ζούμε, κατοικούμε και εργαζόμαστε αλλά και η αποφασιστικότητά μας για την προάσπιση της ποιότητας της ζωής της δικής μας και των επόμενων γενεών καθώς και των δημόσιων αγαθών, όπως αυτών του περιβάλλοντος και των ελεύθερων χώρων, αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα και υποχρέωση, σας καλούμε σε


δημόσια ανοιχτή συζήτηση με θέμα τις παραπάνω εξελίξεις στο Αστικό Κέντρο Καρέα (ΚΕΦΟ Καρέα,
δίπλα στις εγκαταστάσεις του Χαμόγελου του Παιδιού),
την Κυριακή 29 Μαρτίου 2009 και ώρα 6.00 μ.μ.



Η συζήτηση αυτή, στην οποία όλοι θα μπορούν να λαμβάνουν ισότιμα τον λόγο εφόσον το επιθυμούν, θα έχει ανοιχτό χαρακτήρα και μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω αποφάσεις και δράσεις με σκοπό την υπεράσπιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής μας και τη διεκδίκηση ανθρώπινων όρων ζωής μέσα σε μια ανθρώπινη πόλη.



Ο Υμηττός μάς χρειάζεται!





Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα

Χωροταξικό πλαίσιο : Καθολική υπαγωγή του χώρου στους σχεδιασμούς του κεφαλαίου.


Χωροταξικό πλαίσιο : Καθολική υπαγωγή του χώρου στους σχεδιασμούς του κεφαλαίου. Η αντιμετώπιση του περιβάλλοντος με όρους βιομηχανικής κατεργασίας.

Του Γιάννη Ελαφρού απο το περιοδικό ΔΙΑΠΛΟΥΣ.


Το διαβάσαμε στο blog της Διαρκούς Κίνησης. Εξαιρετική διεισδυτική ανάλυση, που δίνει απαντήσεις σε πολλά ζητήματα των καιρών μας που αφορούν και στους ελεύθερους χώρους. Διαβάστε το εδώ:

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

Δήμος Βύρωνα: Σιωπηλός και μοιραίος


Ο ΜΟΝΟΣ Δήμος που δεν έχει συζητήσει ακόμα στο Δ.Σ. τα σχέδια του Υ...Δ.Ε



Ο ΜΟΝΟΣ Δήμος που δεν έχει ενημερώσει ακόμα τους δημότες για τα σχέδια του Υ...Δ.Ε
Ο ΜΟΝΟΣ Δήμος που θίγεται όσο κανένας από τα σχέδια του Υ...Δ.Ε.

Ο Δήμος αντιπρότυπο, αφού όλοι οι άλλοι δήμοι χαίρονται που δεν βρίσκονται στη θέση του!


Κι άλλο Δημοτικό Συμβούλιο στις 26/3 χωρίς ΛΕΞΗ για τα σχέδια του Υ..Δ.Ε. (http://www.dimosbyrona.gr/article.php?id=1237)


Εμείς οι κάτοικοι θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε και να αντιστεκόμαστε στο ΕΓΚΛΗΜΑ.

Τρίτη, 17 Μαρτίου 2009

Ο Δήμαρχος Καισαριανής (υποστηριζόμενος από ΣΥΡΙΖΑ) παραιτείται από το Αισθητικό Δάσος και από ολόκληρο τον Υμηττό



Με ανταλλάγματα "ξεπουλά" ο δήμαρχος Καισαριανής όχι μόνο το Αισθητικό Δάσος Καισαριανής αλλά και ολόκληρο τον Υμηττό, αρκεί η πρόταση του Υ(ΠΕΧΩ)ΔΕ να ολοκληρωθεί ως προς την "υπογειοποίηση"! Πάει το "περιβάλλον", πάει και η "οικολογία", πάνε, ευτυχώς, και τα πράσινα άλογα .


Αποδέχεται τους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό με ανταλλάγματα και προϋποθέσεις:


"Με την προυπόθεση πάντα ότι η κίνηση η προερχόμενη απο
τους αυτοκινητόδρομους θα παροχετεύεται με τον παραπάνω περιγραφόμενο δρόμο προς το κέντρο της Αθήνας , θα μπορούσε η Καισαριανή να αποδεχτεί την σύνδεσή της με τους αυτοκινητόδρομους , επιτρέποντας την διέλευση αποκλειστικά και μόνο της τοπικής κίνησης, απο την Λεωφόρο, σε συνδυασμό με έργα αναχαίτησης της κυκλοφορίας στην Λεωφόρο και της «πράσινης διαδρομής» που έχει μελετηθεί."


Φαίνεται ότι κάποιοι

θα πρότειναν στον Χίτλερ εναλλακτικούς τρόπους εξολόθρευσης,

θα διαφήμιζαν καρφιά κάτω από τον σταυρό

θα έδιναν καλύτερο σκοινί στο δήμιό τους

θα επιστράτευαν την επιστημοσύνη τους για να κάνουν πιο "ανθρώπινα" τα βιολογικά όπλα

θα συμμετείχαν στον εξωραϊσμό της φρίκης

θα έκαναν προτάσεις για τον αποτελεσματικότερο βιασμό της λογικής τους

θα συνδιαλέγονταν με τον βασανιστή

θα συναινούσαν υπό όρους στην εξαφάνισή τους

θα άφηναν τα παιδιά τους χωρίς μέλλον

θα έκλειναν τα μάτια μπροστά στο έγκλημα

θα τους καίγανε το σπίτι και θα έδιναν βενζίνη στον εμπρηστή.



Ολόκληρη η εισήγηση του δημάρχου Καισαριανής εδώ.


Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2009

Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων - κουρέλι; Για πέταμα; Ή για "στάχτη στα μάτια" των ιθαγενών-κατοίκων;

Διαβάζοντας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό είχαμε την εντύπωση - αν και αδαείς - ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Και να που επιβεβαιωνόμαστε. Αυτή τη φορά όχι από την απλή - αν και καθόλου ευκαταφρόνητη - λογική μας αλλά από τους ίδιους τους "εμπειρογνώμονες" και συγκεκριμένα από την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ.
Σε έγγραφό τους καταπέλτη προς το Υ(ΠΕΧΩ)ΔΕ (της 11-3-09 και με αριθ. πρωτ.425) περνούν από κόσκινο την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο επίπεδο που τους αφορά και ουσιαστικά την αναιρούν και την απαξιώνουν.
Επειδή η επιστολή είναι μεγάλη (12σέλιδη), θα εκθέσουμε τα κυριότερα σημεία της περιληπτικά.
Σε ό,τι αφορά το τυπικό του θέματος η Ένωση επισημαίνει ότι η ομάδα μελέτης απαρτίζεται κυρίως από πολιτικούς μηχανικούς και κάποιους "περιβαλλοντολόγους" αγνώστου προέλευσης σπουδών, ενώ δεν υπάρχει κανένας γεωπόνος, δασολόγος, αρχιτέκτονας τοπίου, υδρογεωλόγος ή ειδικός γεωτεχνικός. Θέτει ακόμα και ερωτήματα σε σχέση με τον τρόπο ανάθεσης της μελέτης αλλά και το Μητρώο στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι οι μελετητές!
Επί της ουσίας τώρα, η μελέτη, σύμφωνα με το έγγραφο-επιστολή της Ένωσης, βρίθει αντιεπιστημονικότητας, αντιδεοντολογίας, υποκειμενισμού, γενικοτήτων, πολυλογίας, συρραφών, εικονικών στοιχείων, ανώδυνων περιγραφών, αυθαίρετων παραδοχών, ευχολογίων, απλοποιήσεων, ανούσιων λεπτομερειών, κατ' εκτίμηση στοιχείων, έλλειψης σύγχρονων προδιαγραφών, ακόμα και συγκάλυψης των πραγματικών επιπτώσεων!
Πολλές φορές παρομοιάζεται με έκθεση ιδεών ενώ αλλού αναφέρεται ότι ολόκληρο κεφάλαιο που αφορά τη δήθεν φύτευση είναι ανάξιο κριτικής! Τέλος, αμφισβητείται αυτός ο ίδιος ο ρόλος της, που είναι η πλήρης ενημέρωση των πολιτών.
Κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
Προκαλεί απορίες ο βαθμός απλοποίησης ενός τέτοιας κλίμακας φυτοτεχνικού έργου το οποίο εξαγγέλλεται να υλοποιηθεί μέσα σε στενά χρονικά περιθώρια, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα ως προς την «εφικτότητα υλοποίησης», ή τελικά αποσκοπεί σε μία ακόμη επικοινωνιακού χαρακτήρα αναφορά λόγω της γειτνίασης με τον αστικό ιστό των επηρεαζόμενων Δήμων και του βαθμού των επιπτώσεων που αναμένονται στην περιοχή, οι οποίες αν και χαρακτηρίζονται από την ΜΠΕ ως «μέτριες», τελικά αναμένονται μεγάλες και βλαπτικές για τον Υμηττό και απαιτούν σοβαρά έργα ανάπλασης μεγάλων εκτάσεων φυσικού χώρου για αποτελεσματική ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων.
Κάποια «εικονικά» στοιχεία που εμφανίζουν τον «βραχώδη» Υμηττό αναδασωμένο με δένδρα ηλικίας 50 ετών και άνω, εξυπηρετούν μόνον τον εντυπωσιασμό των αφελών και εκείνων που επηρεάζονται άμεσα από το έργο χωρίς να το γνωρίζουν, απλώς γιατί δεν τους παρέχονται επαρκείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να συνειδητοποιήσουν το πώς και τον βαθμό που επηρεάζονται, υποχρέωση που αφορά αποκλειστικά την ΜΠΕ και μόνον.
Τα σχόλια περιττεύουν.

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

Μεγάλος διαγωνισμός: Βρίσκουμε τι σημαίνουν τα αρχικά του Σ.Π.Α.Υ.

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ:

ΙΔΕΑ 1: Σύλλογος Προώθησης Αναπτυξιακής Υλοτομίας
ΙΔΕΑ 2: Σύνδεσμος Προώθησης Αυτοκινητόδρομων Υμηττού
ΙΔΕΑ 3: Σύνδεσμος Περιβαλλοντικά Ασυνείδητων Υπάρξεων
ΙΔΕΑ 4: Συνεταιρισμός Παραχώρησης Αγροτεμαχίων Υμηττού
Από καιρό μας έχει προβληματίσει η σημασία του Α στα αρχικά του Σ.Π.Α.Υ. (Σύνδεσμος Προστασίας & Ανάπτυξης (!) Υμηττού) χωρίς όμως να έχουμε εξετάσει και την πλευρά του Π.

Με δεδομένο ότι, όπως ακούγεται τελευταία, ΟΛΑ τα μέλη του συμφωνούν με τη χάραξη, διάνοιξη, λεηλασία του βουνού που "προστατεύουν", βρίσκουμε ότι και η Προστασία αντιμετωπίζει πλέον πρόβλημα υπαρξιακού τύπου.

Για να βοηθήσουμε στη λύση του υπαρξιακού αυτού αδιεξόδου, σκεφτήκαμε να "βαφτίσουμε" εκ νέου αυτόν τον φορέα και να δώσουμε στα αρχικά του σημασίες ανάλογες του ρόλου του, οργανώνοντας έναν μεγάλο διαγωνισμό δημιουργικότητας και φαντασίας.

Όσοι πιστοί και δημιουργικοί προσέλθετε! Αφήστε στα σχόλια της ανάρτησης τις δικές σας προτάσεις για να απαλλάξουμε από την αγωνία του έναν τόσο μεγάλο, σοβαρό και σπουδαίο φορέα.

Ο διαγωνισμός είναι ανοιχτός σε όλους και η καταληκτική του ημερομηνία είναι η μέρα που ο ΣΠΑΥ ή θα πάρει θέση ανάλογη με τον τίτλο του ή θα αυτοκαταργηθεί.

Και επειδή δεν έχουμε καταλήξει στο ποιο θα είναι το βραβείο για την καλύτερη απόδοση των αρχικών του ΣΠΑΥ μπορείτε να στέλνετε τις απόψεις σας και γι' αυτό τον σκοπό.

Η δική μας δημιουργική πρόταση έχει ως εξής:

υνένοχη Προεστιακή* Άβουλη Υποταγή"


Περιμένουμε τις δικές σας!


*Θεωρούμε ότι ο μόνος ίσως όρος που χρειάζεται διευκρίνιση - γιατί οι άλλοι είναι ευκολονόητοι - είναι ο όρος Προεστιακή: Ξέρετε, από το "προεστός" ή "κοτσαμπάσης".

Συγκρότηση Οργανωτικής Επιτροπής στη Γλυφάδα για τον Υμηττό και τους νέους αυτοκινητόδρομους - Δελτίο Τύπου


Δελτίο Τύπου

Την Τετάρτη 11/3 και μετά από δημόσια πρόσκληση της ΠΡΩτοβουλίας ΚΑΤοίκων στα Νότια προς κάθε ενδιαφερόμενο φορέα ή κάτοικο, συγκροτήθηκε Ανοιχτή Οργανωτική Επιτροπή Κατοίκων Γλυφάδας που θα φροντίσει να συντονίσει τις δυνάμεις όσων θέλουν να αγωνιστούν για τα θέματα του Υμηττού και των νέων αυτοκινητοδρόμων ξεκινώντας από μια

μεγάλη εκδήλωση-συνέλευση την Κυριακή 29 Μαρτίου στις 11.00
στο Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη

Οι αποφάσεις που πάρθηκαν για την καλύτερη προετοιμασία και δημοσιοποίηση της εκδήλωσης είναι:
  • σύνταξη κειμένου-πρόσκλησης για την εκδήλωση
  • μοίρασμα του κειμένου πόρτα-πόρτα και σε κάθε χώρο μαζικής συνάθροισης των συμπολιτών μας (λαϊκές, υπερκαταστήματα, δημόσιες υπηρεσίες κτλ)
  • ανάρτηση του κειμένου σε χαρτί μεγέθους Α3 στους δρόμους της πόλης
  • ανάρτηση πανό σε κεντρικά σημεία της πόλης
  • αποστολή δελτίου τύπου σε τοπικά ΜΜΕ
  • πρόσκληση σε συλλόγους, φορείς ή κατοίκους της περιοχής μας που έχουν δείξει στο παρελθόν έμπρακτα την ευαισθησία τους για τα παραπάνω ζητήματα και τη διάθεσή τους να αγωνιστούν μαζί μας (συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, αθλητικούς συλλόγους, ποδηλατικούς συλλόγους, συλλόγους εργαζομένων, συλλόγους εκπαιδευτικών, περιβαλλοντικούς, ορειβατικούς και φυσιολατρικούς συλλόγους, φορείς και εθελοντές δασοπροστασίας, αγωνιστικές κινήσεις πολιτών, επιστήμονες, καλλιτέχνες, αθλητές κ.α.)
  • συλλογή υπογραφών βάσει των 4ων αιτημάτων του κειμένου πρόσκλησης
  • επικοινωνία με τους 400 συμπολίτες μας που έχουν ήδη υπογράψει τα αιτήματα
    ραντεβού για 1η εξόρμηση στις γειτονιές της πόλης το Σάββατο 14/3 12.00 στο στέκι της ΠΡΩΚΑΤ
  • διανομή της πρόσκλησης στους εκπροσώπους των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Γλυφάδας την Κυριακή 15/3 (εκλογές συλλόγων)
  • συνάντηση κάθε Τετάρτη μέχρι την εκδήλωση 8.00 μμ στο στέκι της ΠΡΩΚΑΤ (Ήβης 79, Τερψιθέα)
  • ελεύθερη διανομή υλικού από το στέκι της ΠΡΩΚΑΤ κάθε Τετάρτη και Κυριακή 8.00-10.00 μμ

Η οργανωτική επιτροπή θα παραμείνει ανοιχτή για όποιον κάτοικο επιθυμεί να συμβάλλει στην προσπάθεια διοργάνωσης της εκδήλωσης με το περιεχόμενο και τα αιτήματα που αναφέρονται στο κείμενο-πρόσκλησης.


Ανοιχτή Οργανωτική Επιτροπή Κατοίκων Γλυφάδας
Τηλ επικοινωνίας 6936838922

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009

7 του Απρίλη: Μέρα δράσης για την απομάκρυνση 4 κεραιών

Κινητοποίηση της σχολικής κοινότητας για την απομάκρυνση 4 κεραιών κινητής τηλεφωνίας από την πλατεία Τσιρακοπούλου

Τρίτη, 10 Μαρτίου 2009

Οι απορίες του δημάρχου


Βρήκαμε, αν και καθυστερημένα ομολογουμένως, τις ...απόψεις του δημάρχου Βύρωνα και προέδρου του ΣΠ(Α)Υ τόσο για το προεδρικό διάταγμα λεηλασίας του Υμηττού όσο και για τους σχεδιαζόμενους υπερδρόμους, κόμβους και σήραγγες στον Υμηττό και, κυρίως, στου Σακέτα.

Βέβαια δεν θα τις ονομάζαμε ακριβώς "απόψεις" αλλά μάλλον "απορίες", τις οποίες ξεδιπλώνει στην εφημερίδα freesunday της 22-2-09. Εκεί αναφέρει την καταρχήν ευαρέσκειά του για τους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό, αφού σε ό,τι αφορά τον Βύρωνα και τον Καρέα αυτοί θα είναι υπογειοποιημένοι.

Παρόλα αυτά, όπως κι ο ίδιος αναφέρει, δυσκολεύεται να καταλάβει τι ακριβώς σημαίνει "κόμβος", όπως επίσης τι σημαίνει "περιαστικό πάρκο".

Για το μεν πρώτο προθυμοποιούμαστε να τον βοηθήσουμε και να του προσφέρουμε δωρεάν dvd με ολόκληρη την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και περιγραφή του εν λόγω έργου, καθώς και πλήθος φωτογραφιών ανάλογων (αν υπάρχουν ανάλογοι κόμβοι στην Αττική και την Ελλάδα ολόκληρη) κόμβων της Αττικής Οδού.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο καταλαβαίνουμε την απορία του, αφού, εξ όσων τουλάχιστον γνωρίζουμε, δεν υπάρχουν φορείς διαχείρισης περιαστικών πάρκων κι αυτό περιπλέκει κάπως τα πράγματα.
Από το ρεπορτάζ δημιουργούνται όμως κι άλλες απορίες:

1. Τι ακριβώς εννοεί ο δήμαρχος με τη φράση: "Το κάθε μέλος του ΣΠΑΥ θα μελετήσει το Π.Δ. και θα πάρει τη δική του θέση ανάλογα με τις πραγματικές του ανάγκες";

2. Ο ΣΠ(Α)Υ είναι ή δεν είναι ενιαίος φορέας προστασίας του Υμηττού;

3. Κι αν δεν είναι και ο κάθε δήμος αποφασίζει κατά το συμφέρον του, τότε γιατί υπάρχει;

4. Ο ίδιος ως πρόεδρος του ΣΠ(Α)Υ πώς αισθάνεται που ο Υμηττός χαρακώνεται, σκάβεται, αφανίζεται, τσιμεντώνεται και λεηλατείται απ' άκρη σ' άκρη;

5. Το πιο ουσιώδες μέρος του νέου προεδρικού διατάγματος λεηλασίας του Υμηττού είναι αυτό που αφορά τα νεκροταφεία;

6. Το μόνο πρόβλημα από τη λειτουργία του διώροφου υπερκόμβου Σακέτα μέσα στο αισθητικό δάσος Καισαριανής είναι αν θα υπάρχουν ή όχι εμπορικές δράσεις γύρω από αυτόν;
7. Η νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών δεν αποτελεί αυτή καθεαυτή "παραθυράκι" για μελλοντικές αυθαιρεσίες;


Από την εκκωφαντική σιωπή του δημάρχου Βύρωνα και προέδρου του ΣΠ(Α)Υ μας δημιουργούνται τόσες και τόσες απορίες, που στην ουσία τους είναι τελικά καθαρά ρητορικές.


Για ποιον γίνονται οι νέοι αυτοκινητόδρομοι;

Η απάντηση δια "στόματος" της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (κεφ.2):

Η ενίσχυση του ρόλου της Αττικής σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης σαν κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου και βασική πύλη εισόδου στην Ε.Ε. μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την εγκατάσταση ενός σύγχρονου συστήματος μεταφορών.
Για να ξέρουμε για ποιο πράγμα μιλάμε.

Βραβείο "πράσινης" λεηλασίας για την Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού

Με τις ευλογίες της Ε.Ε., μοιράζονται και ... βραβεία περιβαλλοντικής ευαισθησίας στις κατασκευαστικές εταιρείες σε εκδηλώσεις που αποτελούν "γιορτή για το περιβάλλον"(!). Πώς το λέει ο λαός; "Να σε κάψω Γιάννη, να σ' αλείψω μέλι".
Έτσι, λοιπόν, διαβάζουμε στην ηλεκτρονική εφημερίδα-portal emea business monitor, ότι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ έλαβε διπλό βραβείο για "τις φιλικές προς το περιβάλλον επιδόσεις της στον τομέα της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και στην κατηγορία της Αειφόρου Κατασκευής.Τα Ελληνικά Βραβεία Επιχειρήσεων για το Περιβάλλον απονεμήθηκαν από Έλληνα Ευρωπαίο Επίτροπο Περιβάλλοντος Σταύρο Δήμα και αποτελούν μέρος των Ευρωπαϊκών Βραβείων. "

Κι αυτό επειδή: "Η Άκτωρ, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για την προστασία του περιβάλλοντος, προχώρησε στην πρώτη εφαρμογή του Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης κατά την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, με στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση του Αυτοκινητόδρομου (sic), αλλά και την προστασία ευρύτερα του ανθρωπογενούς και φυσικού περιβάλλοντος του Υμηττού."

Άφου μάθαμε ότι ο αυτοκινητόδρομος χρειάζεται περιβαλλοντική αναβάθμιση και όχι η ποιότητα της ζωής μας, παρακάτω στο άρθρο μαθαίνουμε ότι ένας από τους λόγους της βράβευσης ήταν ότι η εταιρεία μεταχειρίστηκε "σχεδόν στο σύνολό τους τα προϊόντα εκσκαφής..., (αυτό δηλαδή που στην αμέσως προηγούμενη ανάρτησή μας ισχυριζόμαστε, η εξαντλητική λεηλασία του βουνού)... συμβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο στην ελαχιστοποίηση των αναγκών σε πρώτες ύλες οδοποιίας, σηράγγων, γεφυρών."

Επίσης μαθαίνουμε ότι ένα τέτοιο έργο δεν είναι μόνο περιβαλλοντικά φιλικό και τεχνολογικά εξελιγμένο, αλλά είναι σχεδόν ένα έργο τέχνης:

"εφαρμόστηκαν σύγχρονες μέθοδοι σχεδιασμού και αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων στις εισόδους των σηράγγων και στις σήραγγες cut-and-cover,

"έγινε αντιστήριξη πρανών και βράχων με την χρήση εμφανών αγκυρίων ιδιαίτερης αισθητικής


-πραγματοποιήθηκαν ειδικές εικαστικές διαμορφώσεις πρανών και ανάγλυφου τοπίου, με ειδικές εικαστικές παρεμβάσεις


-έγινε επιλογή χρήσης υψηλής τεχνολογίας περιβάλλοντος, όπως ήπιες ανατινάξεις, εκσκαφές σηράγγων με Roadheader, χρήση πολυμερούς τροποποιημένης ασφάλτου (S.B.S.), αντιρρυπαντική επάλειψη επιφανειών (anti-graffity) κ.λπ.


Σάββατο, 7 Μαρτίου 2009

Όταν η ΛΕΗΛΑΣΙΑ μετριέται και σε αριθμούς.





Από την Μ.Π.Ε. και πάλι (κεφ. 7, σελ.7):







"Το εν λόγω έργο είναι πλεονασματικό σε υλικά. Ο συνολικός όγκος των υλικών τα οποία θα προκύψουν ως περίσσεια ανέρχεται σε 8 εκατομμύρια κυβικά μέτρα περίπου" [το 1/3 δηλαδή της ετήσιας συνολικής παραγωγής!]

"Επίσης, και με δεδομένη την επικράτηση συμπαγών ανθρακικών πετρωμάτων στον ορεινό όγκο του Υμηττού, τα υλικά εκσκαφών εκτιμάται ότι μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του έργου και σε αδρανή υλικά. [εκπληκτική οικονομία για τους εργολάβους του έργου που θα εκμεταλλευτούν τον Υμηττό και σε αυτή τη φάση!]

"Επίσης όμως, η περίσσεια υλικών μπορεί να καλύψει τις ανάγκες άλλων έργων καθώς σήμερα στην Αττική υπάρχει μεγάλη ζήτηση αδρανών όπως προκύπτει από στοιχεία του Ινστιτούτου Oικονομίας Κατασκευών. Με βάση έρευνα του Ινστιτούτο Oικονομίας Κατασκευών ...... η παραγωγή των λατομείων αδρανών υλικών στο ν. Αττικής κατά το έτος 2002 ήταν 26 εκατομμύρια τόνοι ετησίως."
[γιατί να πάνε χαμένα τόσα υλικά; ας χρηματοδοτήσει ο Υμηττός και άλλα τέτοια "κοινωφελή" έργα]

Γιατί η λεηλασία δεν έχει όρια.

Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2009

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων







Όλα τα αρχεία της Μ.Π.Ε. για τους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό θα τα βρείτε εδώ:

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2009

Με τα δικά τους λόγια

(Εικόνα 7.4.2.-2
Αεροφωτογραφία της περιοχής όπου προβλέπεται η κατασκευή του Α/Κ Σακέτα (με κόκκινη γραμμή σημειώνεται ενδεικτικά το όριο της περιοχής κατάληψης του κόμβου).







Αυτούσια από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Υ...Δ.Ε.:


Α. Για τον κόμβο του Σακέτα, επιφάνειας 127.000 τ.μ.





"Ιδιαιτέρως σημαντικές αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις από την κατασκευή του έργου, στην περιοχή του Αισθητικού δάσους της Καισαριανής, εντός του οποίου προτείνεται η κατασκευή του Α/Κ Σακέτα, μέρος του επιφανειακού τμήματος της δυτικής περιφερειακής του Υμηττού, επιφανειακό τμήμα του έργου από τον Α/Κ Σακέτα έως τη διπλή σήραγγα του Υμηττού καθώς και τα μέτωπα της εν λόγω σήραγγας."


"Σημειώνεται ότι στον Υμηττό, ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι δασικές εκτάσεις με χαλέπιο πεύκη. Συνεπώς οι επιπτώσεις που θα προκληθούν από την κατασκευή του Α/Κ Σακέτα και της εισόδου της σήραγγας Υμηττού στα πευκοδάση που φύονται στην εν λόγω περιοχή του Υμηττού, αναμένονται να είναι ιδιαιτέρως σημαντικές και μη αναστρέψιμες."


"Για την κατασκευή του Α/Κ Σακέτα, θα απαιτηθεί η αποψίλωση της υφιστάμενης φυσικής βλάστησης εντός της περιοχής κατάληψής του."


"... εντός της περιοχής εκτιμάται ότι φύονται συνολικά περί τα 3.800 δέντρα και υψηλόκορμοι θάμνοι."

"Σημειώνεται ότι από τα ανωτέρω 127 στρεμ. φυσικής βλάστησης, μόνο τα 101 στρεμ. καταλαμβάνονται από τους κλάδους και τα πρανή του κόμβου, ενώ τα υπόλοιπα 26 στρεμ. παραμένουν ελεύθερα."

"... η θέση στην οποία προβλέπεται η κατασκευή του Α/Κ Σακέτα, βρίσκεται εντός της περιοχής Natura 2000 με ονομασία «ΥΜΗΤΤΟΣ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ – ΛΙΜΝΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ» και κωδικό GR 3000006."


"... Στα υπέργεια αυτά τμήματα υλοποιούνται μεγάλης κλίμακας επιχώματα, τα οποία θα είναι ορατά από τις περιοχές του Βύρωνα, του Αλίμου, της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης."


".... στην περιοχή του αισθητικού δάσους Καισαριανής διέρχονται με διεύθυνση από την ανατολή προς τη δύση τα ρέματα Ηριδανός και Κουταλά"



Τα "δικά τους λόγια" θα ανανεώνονται συνεχώς.

ΠΩΛΕΙΤΑΙ!

Το νερό που πίνουμε!
Σειρά έχουν οι φυλακές. Θυμηθείτε το.

Αναγνώστες

Βlog ελεύθερο από διαφημίσεις

Κοινοποίηση