Σάββατο, 24 Μαΐου 2008

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Όχι στη δίωξη των κατοίκων των Αγίων Αναργύρων για την συμμετοχή τους στον αγώνα για την Υπογειοποίηση του Προαστιακού.

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ!

Στις 27 του Μάη 2008, παραπέμπονται σε δίκη, με την κατηγορία περί «παρακώλυσης συγκοινωνιών», 8 κάτοικοι των Α. Αναργύρων και του Μενιδίου για την συμμετοχή τους στον αγώνα για την υπογειοποίηση του προαστιακού.
Η δίωξη ασκήθηκε με εισαγγελική εντολή, που επιδόθηκε στα μέλη της Επιτροπής Αγώνα, όπου κατηγορούνταν για συμμετοχή, στη μαζική συγκέντρωση της Κυριακής 27 Φλεβάρη 2005, που πραγματοποιήθηκε από τους κατοίκους των Αγίων Αναργύρων και των Αχαρνών, στο πλαίσιο ενός μεγάλου αγώνα που αναπτύχθηκε, ενάντια στο στήσιμο του τείχους του αίσχους, γύρω από τις γραμμές του ΟΣΕ και με αίτημα την υπογειοποίηση του προαστιακού. Χαρακτηριστική ήταν η παρουσία της αστυνομίας στην συγκεκριμένη κινητοποίηση και οι απειλές της να πάρει τα ονόματα των συμμετεχόντων.
Σήμερα τριάμισι χρόνια μετά, η δίωξη αυτή χαρακτηρίζεται από μεθόδευση, «μαγείρεμα» αστήρικτων κατηγοριών, καθώς και ψέματα υποτιθέμενων «αυτοπτών μαρτύρων». Με τη δίκη αυτή, η κεντρική εξουσία, επιδιώκει αφενός να εκδικηθεί όλους όσους «τόλμησαν» να υψώσουν τη φωνή τους ενάντια στα σχέδια ΟΣΕ, μεγαλοεργολάβων και κυβέρνησης, που υποβάθμιζαν ακόμα παραπέρα την καθημερινή ζωή των κατοίκων των Δυτικών Συνοικιών. Αφετέρου να στείλει ένα σαφές μήνυμα τρομοκράτησης ενάντια σε όποιον επιλέξει το δρόμο του αγώνα και της αντίστασης, και να διαμορφώσει κλίμα ηττοπάθειας και ματαιότητας των αγώνων.

· Οι αγώνες των κατοίκων του λεκανοπεδίου, ενάντια στην υποβάθμιση της καθημερινής τους ζωής, αποτέλεσμα των επιλογών της κυβέρνησης, ΔΕΝ ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ!

· Ζητάμε την αθώωση όλων των «κατηγορούμενων», χωρίς όρους και προϋποθέσεις!

· Οι δίκες και οι καταδίκες δε νομιμοποιούν το τείχος του αίσχους!

ΚΑΛΕΣΜΑ
Όλοι στη συγκέντρωση συμπαράστασης την Πέμπτη 22 Μαΐου 2008, στην Πλατεία των Αγ. Αναργύρων στις 7:30μμ.

Όλοι στα δικαστήρια της Ευελπίδων το πρωί της Τρίτη 27 Μαΐου.



Επιτροπή Αλληλεγγύης

2 ΙΟΥΝΙΟΥ: ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΤΑΠΗΤΟΥΡΓΕΙΟ

Η ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ διοργανώνει
ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ στο ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΑΚΙ ΤΟΥ ΤΑΠΗΤΟΥΡΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΒΥΡΩΝΑ

Τα θέματα που θα συζητηθούν είναι πολλά και αφορούν:
- Aναδασώσεις περιοχών Καισαριανής-Βύρωνα και Χολαργού- Παπάγου.
- Νέοι αυτοκινητόδρομοι (περιοχή Βύρωνα-Ηλιούπολης-Αργυρούπολης-Γλυφάδας )
-Εγκαταστάσεις Κ.Υ.Τ της ΔΕΗ στα ορια Ηλιούπολης- Αργυρούπολης
-Παραχώρηση στρατιωτικών εγκαταστάσεων για «κοινωφελείς» και εμπορικές εγκαταστάσεις (Γλυφάδα-Βύρωνας)
- Ανοιχτά Οικοδομικά Τετράγωνα (Καρέας-Ηλιούπολη)
- Δημιουργία αστικου τύπου «πάρκων» στον δασικό χώρο (Αργυρούπολη-Χολαργός)
-Επέκταση εκκλησιαστικών εγκαταστάσεων (Καισαριανή)
-Νέες κτιριακές εγκαταστάσεις εκπαίδευσης (ορια Ηλιούπολης - Βύρωνας)
-Δασικό Kτηματολόγιο
-Αυθαίρετες κατοικίες στη Β’Ζώνη (Κορωπί -Παιανία –Βάρη-Ανω Γλυφάδα κ.α)
-Αρχαιολογικοί χώροι.
Για να συζητήσουμε τα παραπάνω ζητήματα (και οτιδήποτε άλλο) και κυρίως το ζήτημα της επικείμενης τροποποίησης του Π.Δ 544/1978 με την οποία,στην ουσία, επιδιώκεται να συρικνωθούν τα σημερινά όρια της Β’ Ζώνης προστασίας Υμηττού ώστε να «νομιμοποιηθούν» αυθαίρετα κτίσματα (Μαγγίνας κλπ) και να αλλάξουν οι επιτρεπόμενες χρήσεις,

ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 7,30μμ στο ανοικτό θεατράκι
–Ταπητουργείο Βύρωνα ( Κύπρου και Χειμάρας)

Παρασκευή, 23 Μαΐου 2008

ΖΩΗ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ ή άλλιώς "είμαστε για τα πανηγύρια"


ΖΩΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟ - ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ



Δεν χρειάζεται να περιμένουμε την 31 Μαίου για να κάνουμε τη ζωή μας ποδήλατο, όπως μας προτείνει ο Δήμος Βύρωνα http://www.dimosbyrona.gr/article.php?id=813.

Είναι ήδη. Και όχι μόνο στον Καρέα αλλά σε όλον τον Βύρωνα.

Είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς προτείνει κάτι τέτοιο ο Δήμος, που ΤΙΠΟΤΑ δεν προβλέπει για τη μετακίνηση των κατοίκων με ποδήλατο, αντίθετα κάθε προσπάθεια να μετακινηθείς με ποδήλατο στο Βύρωνα μοιάζει περισσότερο με άσκηση θάρρους ή με απόπειρα αυτοκτονίας, χάρις στο μποτιλιάρισμα, τους στενούς και γεμάτους λακούβες δρόμους κ.λ.π.


ΑΛΗΘΕΙΑ:

ΓΙΑΤΙ στη "Βελτίωση του οδικού δικτύου του Δ. Βύρωνα", έργου που απορροφά τα πολυπόθητα "κονδύλια" από το Κράτος και κάνει πραγματικά τη ζωή μας ποδήλατο στον Καρέα, ΔΕΝ μερίμνησαν οι "πράσινοι" υπεύθυνοι και ο Δήμαρχος για λωρίδα κυκλοφορίας ποδηλάτων; Αλλά αντ' αυτού προτίμησαν να κατασκευάσουν μια "οικολογικότατη" τσιμεντένια νησίδα-τέρας;

ΓΙΑΤΙ αρκείται ο Δήμος σε φιέστες δήθεν οικολογικές και δεν κάνει ΠΡΑΞΗ τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες του;

ΓΙΑΤΙ αρκείται στο συμβολισμό του πράγματος;


"Αμ' έπος, αμ' έργον", σωτήρες του περιβάλλοντος.



[Πάντως, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι ο τίτλος που έδωσαν για το πανηγύρι είναι όχι μόνο ευρηματικός αλλά και ιδιαίτερα ειλικρινής, αποκαλυπτικός και ΑΛΗΘΙΝΟΣ, αφού όπως μια σοφή παροιμία λέει: "Η αλήθεια πάει μπροστά".]

Πέμπτη, 22 Μαΐου 2008

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΡΩΝΑ

6 ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΡΕΑ, ΕΝΩ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΚΕΡΑΙΕΣ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΑKΤΙΝΟΒΟΛΙΑ

Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΟΠΩΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ http://indy.gr/projects/keraies/deite-olo-to-programma
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
σας προσκαλεί στο
“1o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ”

που θα λάβει χώρα το Σάββατο 24 και την Κυριακή 25 Μαΐου 2008 στη Θεσσαλονίκη
στην αίθουσα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης,
Τσιμισκή 29 Θεσσαλονίκη
Oργανωτική Επιτροπή
Πρόεδρος: Λουκάς X. Μαργαρίτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Αντιπρόεδρος: Στυλιανός Α. Ζηνέλης M.D., Γραμματέας: Δημήτριος Παναγόπουλος Ph.D., Ταμίας: Ουρανία Κωνσταντή Ph.D., Μέλη: Kωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης, Ομ. Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Υπό την Αιγίδα των: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Δήμος Θεσσαλονίκης, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης
Xορηγοί: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, Δήμος Θεσσαλονίκης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Biosure R&T Cell Co.
Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: http://kyttariki.biol.uoa.gr/

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΜΑΙΟΥ 2008---------------------------------------------------------------
Προεδρείο: Λ. Χ. Μαργαρίτης,
Κ. Τριανταφυλλίδης
19:00-19:20 Έναρξη Συνεδρίου –Χαιρετισμοί
19:20-19:40 Μη ιονίζουσα Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία. Οφέλη και κίνδυνοι. Λ. Χ. Μαργαρίτης
19:40-20:00 Βιολογικές επιπτώσεις από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία που δημιουργούνται από γραμμές υψηλής τάσης. K. Τριανταφυλλίδης
20:00-20:20 Tα όρια έκθεσης που εισηγείται η Επιτροπή ICNIRP και o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι πραγματικά ασφαλή; Θ. Ξένος
20:20-20:35 Διάλειμμα
20:35-20:50 Βιβλιογραφική ανάλυση των επιπτώσεων της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην υγεία. Ο. Κωνσταντή
20:50-21:00 Η εφαρμογή του νέου νομοθετικού καθεστώτος για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας από τη Διοίκηση. Η εμπειρία του Συνηγόρου του Πολίτη. Ι. Κουφάκη
21:00-21:10 Η αρχή της προφύλαξης και η διαμόρφωση της νομολογίας. Κ. Παπαδόπουλος
21:10-21:20 Κεραίες κινητής Τηλεφωνίας και προβλήματα Δικονομικής Εφαρμογής. Κ. Διάκος
21:20-21:30 Παρεμβάσεις κοινωνικών φορέων
21:30 Γενική συζήτηση –
Συμπεράσματα
ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΜΑΙΟΥ 2008-------------------------------------------
Προεδρείο: Θ. Ξένος, Ι. Μάγρας
10:30-10:40 Χαιρετισμοί. Πρόεδρος Ο.Ε. Καθηγητής Λ.Χ. Μαργαρίτης
10:40-11:10 Ηλεκτρομαγνητικά πεδία: Μια προτεραιότητα για τη δημόσια υγεία.G. Oberfeld
11:10-11:40 Είναι αναγκαία η ρύπανση από την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στις αστικές περιοχές? L. Giuliani
11:40-11:50 Λειτουργικές διαταραχές ηλεκτρο- υπερ-ευαισθησίας και επιδράσεις στην υγεία στη σύγχρονη εποχή από τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Απόψεις ενός Νεύρο-επιστήμονα.O. Johansson
11:50-12:20 Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία ως συνεργός στην Νευρολογική νόσο: Αυτισμός ως περίπτωση μελέτης G. Carlo
12:20- 13:15 Διάλειμμα-ελαφρύ γεύμα
Προεδρείο: Λ. X. Μαργαρίτης, Στ. Ζηνέλης
13:15-13:45 Προβλήματα στην εκτίμηση των παραγόντων κινδύνου στην έκθεση μικροκυματικής ακτινοβολίας της κινητής επικοινωνίας. I. Belyaev
13:45-14:15 Περισσότερο πιθανό από απίθανο, τα μη θερμικά ηλεκτρομαγνητικά πεδία από τα κινητά τηλέφωνα και τους σταθμούς βάσης κεραιών έχουν επιδράσεις στον εγκέφαλο του ανθρώπου. L. Salford
14:15-14:35 Συνιστάται προφύλαξη στη χρήση κινητού ιδιαίτερα από τα παιδιά βάση μιας σειράς βιοηλεκτρομαγνητικών πειραμάτων.Ι. Μάγρας
14:35-14:55 Μηχανισμός δράσης ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στα κύτταρα. Ένα μονοπάτι κυτταρικού θανάτου. Δ. Παναγόπουλος
14:55-15:05 Πώς η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία διαταράσσει τη διακίνηση του ασβεστίου στις κυτταρικές μεμβράνες και μπορεί να έχουμε σε μεγάλο εύρος επιπτώσεις από το άσθμα στο σύνδρομο ηλεκτρο-υπερ-ευαισθησία και αυτισμό. A. Goldsworthy
15:05-15:20 Επηρεάζεται η επιστημονική γνώση από τις εξωτερικές παρεμβάσεις; Οι Οργανισμοί Aποφάσεων είναι ανεξάρτητοι; Σ. Α Ζηνέλης
15:20-15:50 Ανασκόπηση πρόσφατων πειραμάτων μας-Ασφαλής χρήση συσκευών εκπομπής ακτινοβολίας. Λουκάς Χ. Μαργαρίτης
Γενική συζήτηση συμπεράσματα-κλείσιμο συνεδρίου
Ομιλητές(αλφαβητικά)-----------------------------------------
Igor Belyaev Ph.D., D.Sc., M.Sc.
Aναπληρωτής Καθηγητής Γενετικής, Μικροβιολογίας και Τοξικολογίας
Εργαστήρια Arrhenius Φυσικών Επιστημών
Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης
Στοκχόλμη, Σουηδία
George Carlo M.D., Ph.D., M.Sc.,J.D Ινστιτούτο Επιστήμης και Δημόσιας Ασφάλειας
Ασφαλή Ασύρματη Πρωτοβουλία
Washington DC, ΗΠΑ
Κώστας Διάκος
Δικηγόρος
Αθήνα
Livio Giuliani Ph.D.
Εθνικό Ινστιτούτο Εργασιακής Ασφάλειας και Πρόληψης
Βενετία, Ιταλία
Andrew Goldsworthy Ph.D., B.Sc.
Επίτιμος Λέκτορας Βιολογίας
Imperial College του Λονδίνου
Οlle Johansson M.D., Ph.D. Αναπληρωτής Καθηγητής Πειραματικής Δερματολογίας Tμήμα Νευροεπιστημών Πανεπιστήμιο Καρολίνσκα, Kαθηγητής Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Στοκχόλμη, Σουηδία
Στυλιανός Α Ζηνέλης M.D.,
Iατρός
Παθολόγος, Γαστρεντερολόγος
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας
Κεφαλονιάς και Ιθάκης
Ουρανία Κωνσταντή Ph.D.
Τομέας Βιολογίας Κυττάρου και Βιοφυσικής,
Τμήμα Βιολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
BIOVISTA, Ροδοπόλεως 34, Ελληνικό, 16777
Ιωάννα Κουφάκη, Δικηγόρος LL.M
Ειδική Επιστήμονας στον Συνήγορο του Πολίτη
Εθνική Εμπειρογνώμονας στο κοινοτικό δίκαιο περιβάλλοντος
Λουκάς Χ. Μαργαρίτης Ph.D.
Καθηγητής Κυτταρικής Βιολογίας και Ραδιοβιολογίας
Τομέας Βιολογίας Κυττάρου και Βιοφυσικής
Εργαστήριο Βιοφυσικής Aκτινοβολιών, Τμήμα Βιολογίας
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιωάννης Μάγρας D.V.M., Ph.D.
Καθηγητής Εμβρυολογίας, Mακροσκοπικής και Μικροσκοπικής Ανατομικής, Κτηνιατρική Σχολή
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θωμάς Ξένος Ph.D.
Καθηγητής Τηλεπικοινωνιών
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και
Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Gerd Oberfeld M.D. Τμήμα Δημόσιας Υγείας
Υπουργείο Υγείας
Salzburg, Aυστρία
Δημήτριος I. Παναγόπουλος Ph.D.
Εργαστήριο Ακτινολογίας και Βιοφυσικής
Toμέας Βιολογίας Κυττάρου και Βιοφυσικής
Εργαστήριο Βιοφυσικής Aκτινοβολιών, Τμήμα Βιολογίας
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κωνσταντίνος N. Παπαδόπουλος LL.M.
Δικηγόρος, Θεσσαλονίκης
Leif G. Salford M.D., Ph.D.
Καθηγητής Νευροχειρουργικής
Διευθυντής του Εργαστηρίου Rausing
Πανεπιστήμιο Lund
Lund, Σουηδία
Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης Ph.D.
Ομότιμος Καθηγητής Γενετικής και Γενετικής του Ανθρώπου
Τομέας Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη, Μακεδονία, Ελλάς

Τρίτη, 20 Μαΐου 2008

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ "ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ"

Να μην κατασκευαστεί η νέα περιφερειακή Υμηττού

Αν και για αρκετούς το ζήτημα της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού αποτελεί κάτι που έχουμε λίγο έως πολύ ακούσει, για τον περισσότερο κόσμο εξακολουθεί να υφίσταται μια θολή εικόνα γύρω από το ποιους θα αφορά, πώς θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη, πόσο τελικά θα επηρεάσει τον καθένα από εμάς.
Το νότιο τμήμα της Δυτικής λεωφόρου Υμηττού προβλέπεται να κατασκευαστεί ως συνέχεια της υφιστάμενης «Αττικής οδού» από το ύψος της Καισαριανής μέχρι τα όρια των δήμων Αργυρούπολης - Γλυφάδας και να συνδεθεί με το νέο οδικό άξονα Σπάτων - Ελληνικού μέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Ένα άλλο κομμάτι μέσω σήραγγας, θα συνδεθεί με το Κορωπί. Η συνολική έκταση του έργου θα φτάνει περίπου τα 30 χλμ εκ των οποίων τα μισά πρόκειται να είναι επιφανειακά στον Υμηττό. Όσον αφορά το πρώτο κομμάτι του έργου (Καισαριανή - Αργυρούπολη), η πιο πρόσφατη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ που έχουμε υπόψη μας -η οποία σκοπίμως δεν έχει δημοσιοποιηθεί σε κανέναν Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης- προβλέπει τα εξής: Κατασκευή οδικού άξονα συνολικού μήκους 8100 μέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (σε κάποια σημεία θα γίνονται τρεις), δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης και νησίδα τριών μέτρων. Μιλάμε δηλαδή για έναν κανονικό αυτοκινητόδρομο του οποίου το πλάτος θα φτάνει τα 25 μέτρα. Η λεωφόρος θα διέρχεται από τον ορεινό όγκο του Υμηττού σε υψόμετρο 150 - 300 μέτρα και η προβλεπόμενη ταχύτητα θα είναι 120χλμ. την ώρα. Για την διασύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με το υφιστάμενο τοπικό δίκτυο προβλέπονται τέσσερις (4) κόμβοι σύνδεσης: Βύρωνας (Σακέτα), Ηλιούπολη (Σοφοκλή Βενιζέλου), Αργυρούπολη (Κύπρου-Γούναρη) και τέλος στην λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Επίσης προβλέπονται δύο υπογειοποιημένα τμήματα, ένα που συνδέει την Περιφερειακή με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και την Λ. Ποσειδώνος, το οποίο εν μέρει θα είναι υπογειοποιημένο και ένα ακόμα στην Καισαριανή που θα συνδέει την περιφερειακή Υμηττού με το κέντρο της Αθήνας (περιοχή Hilton). Πριν λοιπόν πούμε οτιδήποτε είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα έργο που αποτελεί τμήμα ενός συνολικότερου, που θα αναμορφώσει ολοκληρωτικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.
Όσο και αν το ζήτημα στην παρούσα περίοδο είναι στην αφάνεια, δρομολογείται αθόρυβα η δημοπράτηση του έργου. Στο ενημερωτικό δελτίο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (3/3/08) αναφέρεται ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και αναμένεται να δημοπρατηθούν τα έργα που σχετίζονται με τους νέους οδικούς άξονες στον Υμηττό.
Με βάση τα παραπάνω διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα τόσο στην Ηλιούπολη όσο και στους όμορους δήμους η οποία μικρή σχέση έχει με αυτό που βιώνουμε σήμερα. Οι επιπτώσεις ενός τέτοιου έργου αγγίζουν αρκετές πτυχές τόσο σχετικά με την διάρθρωση και την χρήση του χώρου όσο και σχετικά με την καθημερινότητα. Είναι πραγματικό ότι αρκετός κόσμος στην Ηλιούπολη αντιμετωπίζει το έργο αυτό σαν μια λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας. Ωστόσο μια τέτοια προσέγγιση του ζητήματος εκτός του ότι είναι μερική, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και αποτελεί μια σύγχυση η οποία σκόπιμα διαχέεται από όσους προωθούν το έργο αυτό.
Το πρώτο ζήτημα είναι η περιβαλλοντική υποβάθμιση του Υμηττού
Η κατασκευή ενός τέτοιου δρόμου θα προκαλέσει οικολογική καταστροφή στον Υμηττό που είναι ένας από τους τελευταίους εναπομείναντες πνεύμονες πρασίνου στην Αττική. Η ατμοσφαιρική ρύπανση (λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου), η αύξηση της θερμοκρασίας λόγω της εκτεταμένης τσιμεντοποίησης, η μόλυνση του εδάφους, των ρεμάτων και του αέρα θα είναι σημαντική. Μια τέτοια διάσταση δεν μπορεί να αγνοηθεί λίγους μήνες μετά τις εκτεταμένες πυρκαγιές του τελευταίου καλοκαιριού γιατί σχετίζεται με στοιχειώδεις όρους διαβίωσης και υγείας για τον καθένα μας.
Το δεύτερο ζήτημα είναι το γεγονός ότι ένα τέτοιο έργο αλλοιώνει το χαρακτήρα του βουνού
Ο Υμηττός από ένας χώρος ελεύθερος - ανοιχτός σε όλους τους κατοίκους της περιοχής γίνεται μια υπό «οικονομική αξιοποίηση» έκταση. Είναι γνωστό ότι η κατασκευή δρόμων ταχείας κυκλοφορία συνοδεύεται από νέες οικιστικές επεκτάσεις και αλλαγές στην χρήση γης. Με άλλα λόγια, ο Υμηττός από έναν χώρο κοινωνικής συνεύρεσης και αναψυχής θα μετατραπεί σε ένα χώρο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Το τρίτο ζήτημα αφορά τις επιπτώσεις στον πολεοδομικό ιστό της πόλης μας και την κυκλοφορία
(Μια διάσταση στην οποία κατά την άποψή μας υπάρχει μια μεγάλη σύγχυση στους κατοίκους της Ηλιούπολης) Το μεγάλο και πραγματικό κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο κυρίαρχα οφείλεται στην διερχόμενη υπερτοπική κυκλοφορία χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την προώθηση του νέου αυτοκινητόδρομου. Όσο όμως είναι σαφές ότι κανείς δεν μπορεί να αποδεχθεί την υπάρχουσα κατάσταση άλλο τόσο σαφές θα πρέπει να είναι ότι η αναπαραγωγή της λογικής που δημιούργησε το σημερινό πήξιμο και τις ακίνητες κάποιες ώρες Ελ. Βενιζέλου και Πρωτόπαπα δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα.
Ένα βασικό στοιχείο το οποίο προκύπτει από την διεθνή εμπειρία, όσο και από τις μελέτες των συγκοινωνιολόγων είναι ότι περισσότερος χώρος για τα αυτοκίνητα οδηγεί σε αύξηση των αυτοκινήτων και της κυκλοφορίας και ότι η λύση των αυτοκινητόδρομων δεν είναι παρά κάτι προσωρινό. Ήδη η Αττική οδός παρά το μεγάλο αντίτιμο το οποίο έχει για διόδια, λίγα χρόνια μετά την κατασκευή της, έχει αρχίσει να μπλοκάρει και οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι σε δυο χρόνια θα έχει κορεστεί. Από την άλλη πλευρά η κατασκευή του έργου αυτού δεν λύνει το πρόβλημα (δεδομένου ότι ο υφιστάμενος οδικός άξονας δεν καταργείται), ενώ παράλληλα προσελκύει υπερτοπική κίνηση, κάνει δηλαδή τον δήμο Ηλιούπολης και τους όμορους δήμους «πέρασμα» για τις μετακινήσεις όλων των νοτίων προαστίων προς κάθε σημείο της Αττικής και των Μεσογείων. Το γεγονός αυτό προφανώς και δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την πόλη μας. Ο κάθε αυτοκινητόδρομος απαιτεί μεγάλους οδικούς άξονες που καταλήγουν στις εισόδους και τις εξόδους του. Οι κόμβοι αυτοί που θα δημιουργηθούν θα υποβαθμίσουν τόσο τον Υμηττό όσο και τις γειτονιές που συνορεύουν. Αργά η γρήγορα αυτοί που προπαγανδίζουν την Περιφερειακή Υμηττού θα αρχίσουν να μιλάνε για διαπλατύνσεις ή για νέους οδικούς άξονες για να εξυπηρετείται όλη η υπερτοπική κίνηση που θα περνά μέσα από την πόλη. Στο σημείο αυτό ανακύπτουν ζητήματα υποβάθμισης της ζωής καθώς και ζητήματα υγείας για τους κατοίκους.
Ένα τέταρτο ζήτημα έχει να κάνει με τη διαχείριση των κοινωνικών υποδομών
Αν και το στοιχείο αυτό δεν είναι το κυρίαρχο, απογυμνώνει τους όποιους ισχυρισμούς έχουν επικαλεστεί κατά καιρούς δημοτικές αρχές και υπουργεία για την κατασκευή αυτού του έργου. Το έργο αυτό θα κατασκευαστεί με καθεστώς Σύμπραξης ∆ημόσιου-Ιδιωτικού τομέα (Σ∆ΙΤ) το οποίο σημαίνει ότι τον δρόμο θα εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία εταιριών που θα τον κατασκευάσουν.Με άλλα λόγια ο δρόμος δεν θα αποτελεί μια δημόσια υποδομή αλλά μια ακόμη κερδοφόρα επένδυση (όπως η Αττική οδός) όπου ο κάθε εργαζόμενος θα καλείται να αποδίδει ένα διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο για να τον χρησιμοποιήσει.
Τελικά η κατασκευή αυτού του αυτοκινητόδρομου δεν γίνεται για να επιλυθούν τα ήδη υπάρχοντα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην Ηλιούπολη γιατί ούτε οι δημοτικές αρχές ούτε οι κυβερνήσεις ασχολήθηκαν ουσιαστικά με αυτά. Και δεν θα επιλύσουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα διότι αυτά διογκώνονται λόγω της πολιτικής -που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες- ενίσχυσης και πριμοδότησης του Ι.Χ. αυτοκινήτου σε σχέση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν πραγματικά θέλαμε να σκιαγραφήσουμε μια λύση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα, η κατεύθυνση προφανώς θα έπρεπε να είναι στην ενίσχυση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους κατοίκους, η ανάπτυξη πιο αξιόπιστου και μεγάλου δικτύου ΜΜΜ και όχι μια «λύση» που το μόνο πρόβλημα που λύνει είναι αυτό της αποδοτικής επένδυσης κεφαλαίων από τις επιχειρήσεις.
Συμπερασματικά οι λόγοι που ένα έργο τέτοιας εμβέλειας βρίσκεται στα σκαριά είναι καταρχήν ένας σχεδιασμός συνολικά για την περιοχή των νοτίων προαστίων από την πλευρά του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης της ΝΔ. Η πολιτική των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια είναι η μετατροπή της Αθήνας και της περιοχής των Μεσογείων σε κόμβο μεταφορών και εμπορίου και στην περιοχή μας ο ορεινός όγκος του Υμηττού θεωρείται εμπόδιο. Η υλική αποτύπωση της πολιτικής αυτής είναι η εκτεταμένη τσιμεντοποίηση, η κατασκευή τεράστιων οδικών αξόνων, η εξαφάνιση-«αξιοποίηση» των ελεύθερων χώρων, η εμπορευματοποίηση κάθε μορφής δασικών ή προστατευόμενων χώρων. Για τον Υμηττό, η στόχευσή τους, είναι η μετατροπή του από μια «άχρηστη» επιχειρηματικά ζώνη σε ένα κερδοφόρο πεδίο εκμετάλλευσης, καθώς και η ευρύτερη ανάπτυξη επιχειρηματικών-εμπορικών δραστηριοτήτων γύρω από τον δρόμο και τον κόσμο που θα διέρχεται από αυτόν. Επιπλέον σχετίζεται με την «αξιοποίηση» του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού με εμπορικά κέντρα-εκθεσιακούς χώρους κλπ, την επέκταση της Αθήνας στα Μεσόγεια (Παιανία, Κάντζα κλπ).
Το ζήτημα για εμάς είναι ότι όλα αυτά καμία σχέση δεν έχουν να κάνουν με την βελτίωση της ζωής των κατοίκων, αλλά ότι αντίθετα καταστρέφουν τους όποιους στοιχειώδεις όρους διαβίωσης, που περιοχές σαν τις δική μας ακόμη διατηρούν. Στο όνομα της ανάπτυξης υποβαθμίζουν την ζωή μας, την υγεία και την καθημερινότητας μας.
Απέναντι σε μια τέτοια πραγματικότητα οι κάτοικοι δεν μπορούν παρά να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, για να διαφυλάξουν τόσο τον Υμηττό όσο και τις συνθήκες ζωής τους μέσα στην πόλη. Για να αναστραφεί όμως η επερχόμενη πραγματικότητα είναι απαραίτητο οι όποιες διεργασίες να εκκινούν από αυτούς που πλήττονται, που δεν είναι άλλοι από τους κατοίκους. Η εμπειρία μας από τα κινήματα έχει δείξει ότι μόνο όταν ο κόσμος αδιαμεσολάβητα διεκδικεί, τότε μόνο οικοδομούνται οι όροι νίκης. Όταν ο κάθε κάτοικος που πλήττεται δεν αναθέτει στους φορείς, τους εκπροσώπους να μιλήσουν για αυτόν, αλλά βγαίνει ο ίδιος στο προσκήνιο και διεκδικεί τότε μπορεί και να πετύχει πολλαπλά αποτελέσματα. Η ιστορία του ΚΥΤ και των πρόσφατων κινήσεων που αναπτύχθηκαν σε γειτονιές αυτό αποδεικνύει. Για τον λόγο αυτό συγκροτήσαμε την Επιτροπή αυτή η οποία είναι ανοιχτή και επιδιώκει την εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων κατοίκων με έναν ισότιμο τρόπο, προκειμένου να συντονιστούν οι δράσεις μας για το ζήτημα αυτό.

Τετάρτη, 14 Μαΐου 2008

ΘΑΒΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΡΕΑ

Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΒΛΑΣΤΗΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Περί τίνος πρόκειται τελικά;
- Για άγνοια;
- Για στενοκεφαλιά;
- Για ανευθυνότητα;
- Για προχειρότητα;
- Για στυγνή αδιαφορία;
- Για όλα τα παραπάνω μαζί;

Δύσκολο να δώσεις μιαν απάντηση στο ερώτημα ΓΙΑΤΙ και ΠΟΙΟΣ "ειδήμων" έθαψε κυριολεκτικά τα δέντρα της νησίδας (στο τέλος θα χαρακτηριστεί ως "νησίδα βλακείας") της Λ. Καρέα και τα καταδίκασε σε σταδιακό αφανισμό. Η μόνη προφανής και λογικοφανής απάντηση που θα μπορούσε να δοθεί είναι για να αιτιολογήσει τον χαρακτηρισμό της ως τάφο.
Αλλιώς δεν εξηγείται το γιατί δεν καταλαβαίνουν οι "ειδικοί" και οι τεχνοκράτες του Δήμου Βύρωνα ότι άλλο πράγμα είναι το ριζικό σύστημα ενός δέντρου και άλλο ο κορμός, πράγμα που καταλαβαίνει ο κάθε μαθητής Δημοτικού που έχει διαβάσει στοιχειωδώς το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος!
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!
(Θα επανέλθουμε με φωτογραφίες από τα δέντρα, που ήδη δείχνουν στοιχεία από τις προφανείς συνέπειες.)

Παρασκευή, 9 Μαΐου 2008

ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

Φαίνεται ότι η πρακτική της μπουλντόζας που κατεδαφίζει δέντρα για να "διαπλατυνθούν πεζοδρόμια" και η εξαφάνισή τους πριν ακόμα φέξει, η στρατηγική του "θα δεις όταν τελειώσει" και η ιδεολογία του "πράσινο να είναι και ό,τι θέλει ας είναι" δεν είναι μονοπώλιο της δημοτικής αρχής του Βύρωνα. Το ίδιο συμβαίνει και στο Δήμο Αθηναίων, ο οποίος "ξήλωσε" τις νεραντζιές της οδού Κανάρη προκειμένου να γίνουν έργα διαπλάτυνσης πεζοδρομίων.
Ευτυχώς εμάς δεν μας έχουν πετάξει - ακόμα - έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο όπως σχεδόν έπαθαν οι ατυχείς δημότες της Αθήνας, που διαμαρτύρονταν για το ξερίζωμα των νεραντζιών της οδού Κανάρη. Στις παρακάτω συνδέσεις μπορείτε να διαβάσετε λεπτομέρειες από ένα γνωστό μας πλέον έργο.(http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_16/04/2008_266701 και

Πέμπτη, 8 Μαΐου 2008

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ



Πραγματοποιήθηκε χθες 8/5 στο Δημαρχείο Ηλιούπολης συνάντηση διαφόρων Πρωτοβουλιών σχετικά με τη νέα Αττική οδό (Νέα Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού) που έχει ήδη μπει σε διαδικασία δημοπράτησης, από ό,τι αναφέρει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_01/03/2008_261325).
Κατά τα άλλα το ΥΠΕΧΩΔΕ τηρεί σιγήν ιχθύος σε σχέση με το έργο αυτό που θα έχει μήκος 34 χιλιομέτρων και θα "φάει" το βουνό του Υμηττού, ενώ θα καταστήσει τον Καρέα νησίδα στον "ωκεανό" των ιδιωτικών λεωφορειόδρομων και την περιοχή του Σακέτα κόμβο ισομεγέθη με αυτόν του ΟΤΕ. Το θέμα είναι σοβαρό και δεν αφορά μόνο τον Βύρωνα ούτε μόνο τους όμορους δήμους αλλά ολόκληρο το λεκανοπέδιο Αττικής, αφού ο Υμηττός είναι από τους τελευταίους "πνεύμονες" της Αττικής και από τα τελευταία μέρη που ανήκει σε όλους μας, σε μας και τα παιδιά μας.

Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα θα επανέλθει σύντομα και λεπτομερέστερα στο θέμα.
Μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε το blog της Διαδημοτικής Επιτροπής:

Τετάρτη, 7 Μαΐου 2008

ΠΩΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΚΑΡΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΡΕΩΤΕΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ, κ. ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ

Διαβάστε πώς αντιμετωπίζει ο Δήμαρχος, κ. Χαρδαλιάς, το ζήτημα του Καρέα αλλά και τους κατοίκους του Καρέα.
Άρθρο όπως δημοσιεύεται στην εφημερίδα οι Γειτονιές μας
Κανονικά θα συνεχιστούν τα έργα στη Λεωφόρο Καρέα. Ν. Χαρδαλιάς: ««Με εξώδικα ωφελούνται μόνο όσοι κατά καιρούς ανακαλύπτουν τον Βύρωνα»

«Τα έργα θα συνεχιστούν κανονικά και θα ολοκληρωθούν. Με εξώδικα οι μόνοι που ωφελούνται είναι κάποιοι που ανακαλύπτουν κατά καιρούς τον Βύρωνα. Εγώ μένω εδώ, στο ενοίκιο και όταν θα φύγω από δήμαρχος θα παραμείνω σε αυτή την πόλη», δήλωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς σχολιάζοντας το εξώδικο που έστειλαν κάτοικοι του Καρέα, ζητώντας να σταματήσουν τα έργα που γίνονται στη Λεωφόρο Καρέα.Ο κ. Χαρδαλιάς χαρακτήρισε γενικό και όχι με συγκεκριμένες προτάσεις το εξώδικο. Επεσήμανε ότι είναι ανοιχτός σε σημειακές παρεμβάσεις όπου αυτό είναι εφικτό, αλλά ξεκαθάρισε ότι για μια μικρή πλειοψηφία που έχει διαφορετική άποψη, το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει. Υπογράμμισε μάλιστα ότι είναι προσαρμοσμένο στα πραγματικά κυκλοφοριακά δεδομένα του Καρέα, και το κατά πόσο είναι προς το συμφέρον όλων των πολιτών παρά μιας μειοψηφίας που αντιδρά, θα φανεί όταν ολοκληρωθεί. «Αγωνιζόμαστε για μια πόλη για τους πεζούς και όχι για τα Ι.Χ. Κάποιοι ονόμασαν γλώσσες τις διαβάσεις των ΑΜΕΑ, κάποιοι τα αποκαλούν εξογκώματα. Έστω και ένας άνθρωπος με ειδικές ανάγκες να υπάρχει στην περιοχή μας θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά του να κυκλοφορεί στους δρόμους όπως όλοι μας» σημείωσε χαρακτηριστικά. Επικινδυνότητα επικαλούνται κάποιοι κάτοικοι Από την πλευρά τους κάποιοι κάτοικοι επικαλούμενοι επικινδυνότητα των έργων και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, κάλεσαν εκ νέου τη δημοτική αρχή να προχωρήσει στις ενδεδειγμένες ενέργειες ώστε α) να σταματήσουν αμέσως τα εκτελούμενα έργα επί της Λεωφόρου Καρέα. β) να παύσει αμέσως η επίστρωση με πέτρες και να κατεδαφιστούν αμέσως τα τοιχία της κεντρικής νησίδας που εκτείνεται από την Λεωφόρο Κατεχάκη έως την οδό Γαζίας, γ) να υπάρξει επανασχεδιασμός της οδικής και συγκοινωνιακής παρέμβασης στη Λεωφόρο. Σταθόπουλος: «Αν δεν λύνετε, τουλάχιστον μην δημιουργείτε» «Αν έχετε βιλαέτι Χαρδαλιά βάλτε και μια μπάρα να ανεβοκατεβαίνει στη Λεωφόρο. Αυτά σας συμβούλεψαν οι συγκοινωνιολόγοι σας να κάνετε;» είπε ο επικεφαλής της παράταξης Στάση Βύρωνα καλώντας το δήμαρχο να ακούσει προσεχτικά τα ζητήματα που θέτουν οι κάτοικοι. «Αν δεν μπορείτε να λύνετε προβλήματα τουλάχιστον μην δημιουργείτε» συνέχισε, ενώ ζήτησε από τη δημοτική αρχή να διεκδικήσει τη δημιουργία δικτύου ομβρίων από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Να είναι γνώστες οι κάτοικοι υποστηρίζει ο Τζιορτζιώτης Ο Σταύρος Τζιορτζιώτης, επικεφαλής της Αριστερής Παρέμβασης Πολιτών Βύρωνα κατηγόρησε τη δημοτική αρχή ότι δεν επιθυμεί να συζητάει τα θέματα των κατοίκων, ενώ τόνισε ότι πρέπει πριν ξεκινάει ένα έργο που αφορά στους κατοίκους και την καθημερινότητά τους, οι ίδιοι να είναι γνώστες του τι ακριβώς θα συμβεί. Διαφωνία επί του συνόλου του έργου της Πανβυρωνιώτικης Κίνησης «Διαφωνούμε με το έργο γιατί στο σύνολό του δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Βυρωνιώτικου λαού. Στην ερώτηση με τα πεζοδρόμια ή με τα Ι.Χ., απαντούμε με το λαό ή με το κεφάλαιο» είπε από την πλευρά του ο επικεφαλής της Ενωτικής Πανβυρωνιώτικης Κίνησης Παναγιώτης Πάλμος, εκφράζοντας την αντίθεσή του ως προς τον τρόπο που μοιράζονται τα κονδύλια από το κράτος προκειμένου να γίνονται τέτοια έργα. Αναρωτήθηκε μάλιστα πως είναι δυνατόν να μιλάνε υπέρ των πολιτών σε αυτά τα ζητήματα παρατάξεις όπως αυτή του κ. Κόνσουλα, με διατυπωμένες θέσεις υπέρ της φορολογίας, υπέρ του ΣΔΙΤ, κ.α. Χαρδαλιάς:«Ως εδώ και μην παρέκει» «Αν είμαι με το λαό ή με το κεφάλαιο, έχει να κάνει με το πώς γεννήθηκα, μεγάλωσα, κατοικώ και συμπεριφέρομαι. Εγώ δεν μένω στη Βούλα, στην πολυτελή βίλα μου, έρχομαι με την Πόρσε στο Βύρωνα, έχω άποψη για τα προβλήματα του Καρέα, βάζω έκτακτα θέματα και μετά φεύγω γιατί προφανώς έχω να ασχοληθώ με σοβαρότερα ζητήματα. Ως εδώ Αργείοι, μέχρι εδώ και μην παρέκει» ήταν τα λόγια του Νίκου Χαρδαλιά κλείνοντας το θέμα και καλώντας για ακόμη μια φορά τους δημότες αλλά και τις παρατάξεις να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις.
ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ.

Τρίτη, 6 Μαΐου 2008

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Την Τετάρτη 7 Μαΐου
στο cafe Balls το απόγευμα στις 7.00
Για να βρεθούμε, να τα πούμε και να συντονιστούμε.

Παρασκευή, 2 Μαΐου 2008

Το δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου

«Αναδα-σώστε τον Υμηττό»
Παρασκευή, 18.04.08

Η Ταμίλα Κουλίεβα έμεινε σχεδόν 15 χρόνια στο Βύρωνα. Οταν αποφάσισε να μετακομίσει σκέφτηκε ότι δεν μπορούσε να πάει μακριά. Κι αυτό γιατί ο Βύρωνας σε πείσμα της χαοτικής ανάπτυξης παραμένει ακόμα, όπως η ίδια λέει, μια ζεστή γειτονιά, μέσα στην ψυχρή και απόμακρη πόλη. «Ο Βύρωνας είναι ένας από τους ελάχιστους δήμους της πόλης μας με ανθρώπινο χαρακτήρα», λέει η ηθοποιός. «Ολοι εδώ στον Καρέα και γενικότερα στο Βύρωνα είμαστε μια γειτονιά. Οταν πηγαίνουμε για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, στα μαγαζιά, συναντάμε φίλους. Γνωριζόμαστε όλοι λίγο - πολύ μεταξύ μας». Αυτό που αισθάνεται κανείς, ζώντας στο Βύρωνα, όπως λέει, είναι ένα αίσθημα ασφάλειας. «Ολοι στην Αθήνα μιλούν για αποξένωση. Εμείς εδώ δεν τη βιώνουμε».
Η ηθοποιός Ταμίλα Κουλίεβα και η δικηγόρος Κωστούλα Κανδηλιώτη ήταν γειτόνισσες για χρόνια και σήμερα παραμένουν καλές φίλες. Παρότι και οι δύο πιστεύουν πως ο Βύρωνας διατηρεί ακόμα και σήμερα τη ζεστασιά του παρελθόντος, εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η περιοχή. Ενα από τα θέματα που απασχολούν τους κατοίκους είναι τα έργα ανάπλασης της Λεωφόρου Καρέα για τη διαπλάτυνση της κεντρικής νησίδας και την ανύψωσή της σε ένα επίπεδο περίπου 60 έως 80 εκατοστών. «Αυτό μειώνει το φάρδος του οδοστρώματος και έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται κυκλοφοριακό πρόβλημα και συσσώρευση καυσαερίων και ρύπων», υπογραμμίζει η κ. Κανδηλιώτη. «Αυτό το έργο δυσκολεύει τη ζωή των δημοτών. Το λεωφορείο δεν μπορεί να περάσει και πολλές φορές ακινητοποιείται. Αυτή η κατάσταση έχει ως συνέπεια να διαχέεται η κυκλοφορία στους μικρότερους δρόμους και να προκαλείται μποτιλιάρισμα». Η Ταμίλα Κουλίεβα παρεμβαίνει για να πει πως μέσα στα αιτήματα των κατοίκων είναι ο επανασχεδιασμός των έργων. Οπως σημειώνει επίσης, δεν υπάρχει μελέτη απορροής όμβριων υδάτων και με μία έντονη βροχόπτωση η Λεωφόρος Καρέα γίνεται ποτάμι. Ενα άλλο θέμα είναι η δημιουργία πεζοδρομίων με μεγαλύτερο πλάτος. «Αυτό που θέλουμε είναι μία συνοικία πράσινη και βιώσιμη, λέει η ηθοποιός, «η οποία θα διατηρήσει το χαρακτήρα που έχει εδώ και δεκαετίες».
Και οι δύο πιστεύουν πως με τον καιρό η καθημερινότητα των πολιτών της Αθήνας αλλάζει, όχι πάντοτε προς το καλύτερο. «Παλιά πήγαινα τα παιδιά μου στο σχολείο στις 8 το πρωί και μετά πήγαινα στο γραφείο μου με το λεωφορείο ως το κέντρο της Αθήνας, χωρίς κίνηση και μποτιλιάρισμα. Τώρα πια εγώ που εξακολουθώ να κινούμαι συχνά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς αναγκάζομαι να αφήνω τα παιδιά στο σχολείο πολύ νωρίτερα για να ξεκινήσω τη μακρά διαδρομή... προς τα Εξάρχεια, καθώς πλέον το λεωφορείο δεν έχει συχνά δρομολόγια και μπορεί να κολλήσει στην κίνηση. Αν χρειαστεί να ανέβει όχημα της Πυροσβεστικής στον Υμηττό το κυκλοφοριακό χάος είναι απερίγραπτο».
Οι κάτοικοι του Βύρωνα δείχνουν ενδιαφέρον για την περιοχή τους. Οπως λέει η κ. Κουλίεβα, ειδικά για το βουνό του Υμηττού έχουμε ζητήσει πολλές φορές άμεση αναδάσωση των εκτάσεων που κάηκαν, ενώ θέλουμε να μετακινηθούν οι δύο κεραίες κινητής τηλεφωνίας από τη γειτονιά μας, αλλά και οι διαφημιστικές πινακίδες από την Κατεχάκη που έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στην πρόκληση ατυχημάτων». Η κουβέντα για τα προβλήματα της περιοχής κλείνει με τα σχολεία. «Το επίπεδο εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία του Βύρωνα είναι καλό», τονίζει η κ. Κωστούλα Κανδηλιώτη. «Εχουμε δύο πολύ καλά Δημοτικά, το 3ο και το 16ο. Αυτό που έχει πρόβλημα είναι το Γυμνάσιο. Το κτίριο είναι ακατάλληλο, καθώς έχει βρεθεί αμίαντος. Δεν υπάρχει γυμναστήριο και, το σημαντικότερο, δεν υπάρχουν είσοδος και έξοδος κινδύνου. Κονδύλια για να χτιστεί καινούργιο σχολείο έχουν εγκριθεί από το τέλος του 2007, ωστόσο το θέμα έχει «κολλήσει» για κάποιο λόγο στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Επίσης και το κτίριο στο οποίο στεγάζεται ο 1ος παιδικός σταθμός είναι σε πολύ κακή κατάσταση».
Παρά τα προβλήματα, η περιοχή έχει πολλά θετικά στοιχεία σε σύγκριση με άλλες γειτονιές της Αθήνας. «Είναι κέντρο απόκεντρο», λέει η κ. Κουλίεβα. «Εχουμε εύκολη πρόσβαση προς το κέντρο της Αθήνας, είναι κοντά η Αττική Οδός και η παραλιακή. Επίσης ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα είναι ότι είμαστε κοντά στον Υμηττό. Μπορούμε να απολαύσουμε κάθε στιγμή το βουνό, να κάνουμε βόλτες στον καθαρό αέρα, σε απόσταση δύο λεπτών από το σπίτι μας. Αλλά και το κλίμα είναι πολύ καλό εδώ. Ακόμα και στον καύσωνα έχουμε διαφορά θερμοκρασίας».
Η ιστορία
Ο Δήμος Βύρωνα βρίσκεται στη βορειοανατολική πλευρά του νομού Αττικής. Το όνομά του προέρχεται από το φιλέλληνα ποιητή λόρδο Βύρωνα και δόθηκε στην περιοχή τον Ιανουάριο του 1924, με την ευκαιρία του εορτασμού των 100 χρόνων από το θάνατό του. Αρχικά η περιοχή αποτελούσε κοινότητα και είχε κυρίως βοσκοτόπια και χωράφια, τα οποία άρχισαν να αστικοποιούνται σταδιακά μετά τις δεκαετίες ’20 - ’30. Το 1934 ο Βύρωνας έγινε δήμος. Το Φεστιβάλ Βύρωνα οφείλει την ύπαρξή του στο πάθος του σκηνοθέτη Μίνου Βολανάκη που μετέτρεψε τους χώρους των νταμαριών σε χώρους πολιτιστικής έκφρασης και έτσι προέκυψε το Θέατρο Βράχων. Το Φεστιβάλ του Δήμου Βύρωνα, που διοργανώνεται εδώ και 20 χρόνια με μεγάλη επιτυχία, προσελκύει πολύ κόσμο στις δύο σκηνές «Μελίνα Μερκούρη» και «Αννα Συνοδινού» όπου γίνονται θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες. Η πολιτιστική δραστηριότητα της περιοχής συμπληρώνεται από το ίδρυμα χορού Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν, καθώς και από αρκετά πολιτιστικά κέντρα. Επίσης από το Μάιο ως το Σεπτέμβριο διοργανώνονται αθλητικές εκδηλώσεις.

ΠΩΛΕΙΤΑΙ!

Το νερό που πίνουμε!
Σειρά έχουν οι φυλακές. Θυμηθείτε το.

Αναγνώστες

Βlog ελεύθερο από διαφημίσεις

Κοινοποίηση